با واکنش سرمایه‌گذاران به تایید پیشنهاد رئیس‌جمهور چین برای دوره سوم، یوان در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسید – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] نرخ مبادله فراساحلی یوان چین در برابر دلار آمریکا کمی بیش از یک روز پس از پایان کنگره حزب کمونیست چین که به رئیس جمهور شی جین پینگ مأموریت رهبری کشور را برای سومین بار داد، به پایین ترین حد خود یعنی 7.33:1 سقوط کرد. . گفته می‌شود که نگرانی‌ها در مورد سومین دوره

کد خبر : 272279
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۳:۰۰
با واکنش سرمایه‌گذاران به تایید پیشنهاد رئیس‌جمهور چین برای دوره سوم، یوان در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسید – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

نرخ مبادله فراساحلی یوان چین در برابر دلار آمریکا کمی بیش از یک روز پس از پایان کنگره حزب کمونیست چین که به رئیس جمهور شی جین پینگ مأموریت رهبری کشور را برای سومین بار داد، به پایین ترین حد خود یعنی 7.33:1 سقوط کرد. . گفته می‌شود که نگرانی‌ها در مورد سومین دوره ریاست‌جمهوری بی‌سابقه شی، و همچنین تغییر در تیم ارشد او، جرقه‌ی فروش سهام را برانگیخته است که میلیاردها دلار از ثروت ابرثروتمندان چین را از بین برد.

یوان چین از اواخر ماه اوت 7 درصد کاهش یافته است

زمانی که حدود 24 ساعت پس از پایان کنگره حزب کمونیست چین (ح‌ک‌پی) به میزان 1.5 درصد کاهش یافت، نرخ مبادله فراساحلی پول چین در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود یعنی 7.33:1 دلار CN¥ رسید. بر اساس یک گزارش، این ارز سقوط کرد زیرا کنگره ح‌ک‌چ، که پیشنهاد رئیس‌جمهور شی جین پینگ برای رهبری کشور برای سومین دوره بی‌سابقه را تایید کرد، نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد رفاه دومین اقتصاد بزرگ جهان را کاهش نداد.

سقوط واحد فراساحلی به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته نیز زمانی رخ داد که بانک خلق چین (PBOC) به سیاست طولانی‌مدت خود برای تثبیت یوان پایان داد. علاوه بر این، یوان در بازارهای خشکی در برابر دلار آمریکا از دست داد و در 24 اکتبر 0.6 درصد کاهش یافت و به 7.2648 ¥ CN رسید. از اواخر آگوست 2022، زمانی که نرخ مبادله در حدود 6.86 ¥ CN در هر دلار بود، اکنون یوان تقریباً 7 درصد در برابر دلار کاهش یافته است.

مشابه سایر ارزهای جهانی که در سال 2022 نسبت به دلار آمریکا زمین خود را از دست داده اند، هر بار که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش داده است، ارزش یوان کاهش یافته است. اگرچه هدف از این افزایش ها کاهش نرخ تورم فزاینده ایالات متحده است، اما به نظر می رسد هر دور آن دلار را قوی تر می کند. در نتیجه، بسیاری از ارزها از جمله پوند، یورو، ین و فرانک سوئیس از آن زمان به پایین‌ترین حد خود در برابر دلار آمریکا رسیده‌اند.

از آنجایی که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در ماه نوامبر افزایش بیشتری خواهد داشت، این انتظار وجود دارد که ارزش یوان در برابر دلار آمریکا کاهش بیشتری پیدا کند. این احساس توسط یک مطالعه اخیر بلومبرگ پشتیبانی می شود که طبق گزارش ها نشان می دهد که نیمی از 30 تاجر یوانی که با آنها مصاحبه شده بود فکر می کردند که یوان در نهایت به 7.5 ¥ CN در هر دلار کاهش می یابد.

فروش سهام ثروت ثروتمندترین چین را از بین می برد

در همین حال، گزارش دیگری حاکی از آن است که تسلط رو به رشد رئیس جمهور شی جین پینگ بر دولت، که توسط کنگره اخیراً منعقد شده تأیید شد، به فروش سهام کمک کرده است که منجر به زیان ابرثروتمندان چین در حدود 9 میلیارد دلار شد. کنی ون، رئیس استراتژی سرمایه گذاری در KGI آسیا، در مورد ضررهای میلیاردرها گفت:

رکود امروز نشان دهنده احساسات شکننده سرمایه گذاران است. مردم فقط سعی می کنند پس از تغییر سازمان، به دنبال پیامدهای بیشتری برای چینی ها باشند.

بر اساس این گزارش، حتی قبل از فروش 24 اکتبر، سیاست‌های رئیس‌جمهور شی «صفر کووید» قبلاً تضمین کرده بود که سال 2022 بدترین سال برای ثروتمندترین افراد چین خواهد بود.

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.