با واتس‌اپ خداحافظی کنید، اگر گوشی قدیمی دارید

برترین‌ها: اگر مالک آیفون قدیمی یا گوشی‌های اندرویدی با سیستم عامل قدیمی باشید، از تاریخ ۱۲ دی (۱ ژانویه ۲۰۲۱) دیگر به واتساپ یا برخی ویژگی‌های آن دسترسی نخواهید داشت. توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان از توقف پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی در سال آینده میلادی خبر داده‌اند. واتساپ از آغاز سال ۲۰۲۱ روی برخی گوشی‌های قدیمی دیگر

کد خبر : 237
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱:۴۳
با واتس‌اپ خداحافظی کنید، اگر گوشی قدیمی دارید


برترین‌ها: اگر مالک آیفون قدیمی یا گوشی‌های اندرویدی با سیستم عامل قدیمی باشید، از تاریخ ۱۲ دی (۱ ژانویه ۲۰۲۱) دیگر به واتساپ یا برخی ویژگی‌های آن دسترسی نخواهید داشت. توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان از توقف پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی در سال آینده میلادی خبر داده‌اند. واتساپ از آغاز سال ۲۰۲۱ روی برخی گوشی‌های قدیمی دیگر کار نخواهد کرد. اگر مالک دستگاهی با سیستم عامل iOS ۹ یا نسخه‌های جدیدتر و اندروید ۴.۰.۳ یا ورژن‌های جدیدتر باشید، با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد.

با واتس‌اپ خداحافظی کنید، اگر گوشی قدیمی دارید

با توجه به این موضوع، آیفون ۴ و آیفون‌های قدیمی‌تر و همچنین برخی گوشی‌های اندرویدی مانند گلکسی S۲ که در سال ۲۰۱۱ عرضه شده، از ۱۲ دی ماه به واتساپ دسترسی نخواهند داشت.

این احتمال وجود دارد که سازندگان برای محصولات خود بروزرسانی منتشر کرده باشند، ولی کاربران علاقه چندانی به نصب آن نداشته باشند و همین موضوع به قیمت عدم دسترسی به واتساپ تمام می‌شود. با توجه به این موضوع، کاربران می‌توانند تا قبل از ۱ ژانویه ۲۰۲۱ انتشار هرگونه آپدیت برای آیفون یا گوشی اندرویدی خود را بررسی کنند.

برای حل این مشکل چه کنیم؟

اگر گوشی آیفون دارید، می‌توانید به تنظیمات و سپس بخش‌های General و Software update بروید تا جدیدترین بروزرسانی را دریافت کنید. برای اطلاع از نسخه iOS گوشی خود باید در بخش General، روی گزینه About ضربه بزنید.

در گوشی اندرویدی با مراجعه به بخش تنظیمات، می‌توانید در بخش About Phone یا درباره گوشی به اطلاعات دستگاه خود پی ببرید. اگر موبایل شما به iOS ۹ و اندروید ۴.۰.۳ یا نسخه‌های جدیدتر مجهز باشد، نگرانی بابت عدم کارایی واتساپ نخواهید داشت.

با واتس‌اپ خداحافظی کنید، اگر گوشی قدیمی دارید

کاربران گوشی‌های قدیمی که نمی‌توانند دستگاه خود را بروزرسانی کنند، از ۱۲ دی ماه از برخی ویژگی‌های این پیام‌رسان محروم می‌شوند یا دیگر نمی‌توانند از آن استفاده کنند؛ بنابراین برای استفاده مجدد یا کامل از این برنامه، کاربران باید گوشی‌های خود را برورزرسانی کنند. انتظار نمی‌رود شمار چندان بالایی از کاربران در حال استفاده از آیفون‌های قدیمی باشند چرا که طبق گفته اپل، تنها ۱۰ درصد آیفون‌ها از سیستم عامل قدیمی‌تر از iOS ۱۳ استفاده می‌کنند.


چرا گوشی‌های قدیمی پشتیبانی نمی‌شوند

واتس اپ اپلیکیشنی بزرگ و بسیار شناخته‌شده است و طبق اعلام رسمی، هم‌اکنون حدود ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. پایگاه‌های داده این اپلیکیشن حاوی اطلاعات کامل میلیون‌ها کاربر هستند و بنابراین هکر‌ها به آن‌ها علاقه زیادی دارند؛ واتس اپ اعلام کرده همواره در معرض خطر هک شدن است و بنابراین تیم مدیریت آن باید مدام به این موضوع اهمیت زیادی بدهد و برای این که بتواند در بالاترین امنیت ممکن باشد، باید همواره روی گوشی‌های دارای سیستم‌های عامل جدید اجرا شود. با درنظرگرفتن این موضوع مهم، تصمیم اتخاذشده از سوی تیم مدیریت واتس اپ کاملا منطقی به‌نظر می‌آید.

با واتس‌اپ خداحافظی کنید، اگر گوشی قدیمی دارید


زد و بند تولیدکنندگان موبایل با اپ‌ها

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان راز پشت پرده این به روزرسانی‌ها در قرارداد‌های سنگین تجاری میان شرکت‌های تولید تلفن همراه و فناوری و این پیام رسان و البته گوگل نهفته است. (پیش از این نوشته بودیم که گوگل هم از ابتدای سال میلادی به گوشی‌هایی که اندروید کمتر از ۴ دارند خدمات نمی‌دهد.) یک طرف تامین نیاز سخت افزاری را به عهده می‌گیرد و طرفی دیگر آپدیت برای اجبار کردن مردم به خرید گوشی‌های مدل بالاتر. قرارداد‌های علنی بین شرکت گوگل و سامسونگ به اسم همکاری تکنیکی گواه این ادعای کارشناسان است.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.