با نزدیک شدن طوفان ایان، میلیون‌ها نفر در فلوریدا از آنها خواسته‌اند تا محل را تخلیه کنند

طوفان یان که از طریق دریای کارائیب در مسیری به سمت فلوریدا می چرخید، به کوبا هجوم آورد و مجبور به تخلیه انبوه مردم شد، برق صدها هزار نفر را قطع کرد و دهکده های ماهیگیری را باتلاق کرد. بیش از 2.5 میلیون نفر از ساکنان فلوریدی تحت دستور تخلیه یا هشدارهای لازم به دلیل

کد خبر : 260453
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۳۶
با نزدیک شدن طوفان ایان، میلیون‌ها نفر در فلوریدا از آنها خواسته‌اند تا محل را تخلیه کنند


طوفان یان که از طریق دریای کارائیب در مسیری به سمت فلوریدا می چرخید، به کوبا هجوم آورد و مجبور به تخلیه انبوه مردم شد، برق صدها هزار نفر را قطع کرد و دهکده های ماهیگیری را باتلاق کرد.

بیش از 2.5 میلیون نفر از ساکنان فلوریدی تحت دستور تخلیه یا هشدارهای لازم به دلیل طوفان گسترده در مسیر سقوط به عنوان یک طوفان رده 3 در عصر چهارشنبه در جایی در امتداد ساحل خلیج فارس بودند.

طوفان رده 3 حداکثر بادهای پایدار را با سرعت 129 مایل در ساعت (208 کیلومتر در ساعت) حمل می کند. آخرین هشدار طوفان ساعت 5 بعد از ظهر به وقت محلی (2100 GMT) سرعت بادهای ایان را نزدیک به 120 مایل در ساعت اعلام کرد.

مرکز ملی طوفان گفت که ایان به احتمال زیاد به ساحل جنوب تامپا نزدیک ساراسوتا خواهد آمد. این منطقه مایل‌ها سواحل شنی و تعداد زیادی هتل تفریحی را در خود جای داده است – منطقه مورد علاقه بازنشستگان و گردشگران است.

من می دانم که باید از این یکی بترسم، اما من آنقدر مشغول هستم که نمی توانم بترسم. من فقط می دانم که باید برویم.» جان اولری، یک پیانیست جاز از تامپا، گفت در حالی که او و همسرش غذا، آب و عکس های خانوادگی را قبل از رفتن به خانه مادرش در پالم هاربر، 25 مایلی در ماشین خود بار می کردند. 40 کیلومتر) به سمت غرب.

اولری، 36 ساله، یکی از هزاران راننده ای بود که در حالی که از مناطق کم ارتفاع فرار می کردند، به امید جلوگیری از طوفان بالقوه تهدید کننده زندگی که به گفته پیش بینی ها، می تواند به 12 فوت (3.7 متر) برسد، به جاده آمد. منطقه ساراسوتا

فرماندار ران دیسانتیس گفت: «هنوز عدم قطعیت در مورد اینکه این سقوط دقیق کجا خواهد بود وجود دارد، اما فقط درک کنید، تأثیرات بسیار بسیار گسترده‌تر از جایی است که چشم طوفان به خشکی می‌رسد.»

دیسانتیس در مورد احتمال وقوع سیل ویرانگر مانند طوفان هاروی که در سال 2017 منطقه هیوستون را درنوردید، هشدار داد که نتیجه طوفان کندی بود که آب های زیادی را روی هم انباشته کرد.

به گفته سرویس ملی هواشناسی، بخش‌هایی از فلوریدا مرکزی می‌تواند تا 0.6 متر باران از ایان را ببیند.

کوین گاتری، مدیر مدیریت اضطراری فلوریدا، از ساکنان مناطق تخلیه شده خواست تا به مکان امن بروند.

“زمان تخلیه اکنون است. برو تو جاده.» او گفت.

برای تسهیل تخلیه، مقامات جمع آوری عوارض در امتداد بزرگراه های اصلی فلوریدا مرکزی، منطقه خلیج تامپا و بخش بین ایالتی در سراسر اورگلیدز معروف به کوچه تمساح را به حالت تعلیق درآوردند.

برخی از ساکنان، مانند ونسا وازکز، 50 ساله، یک مهندس نرم افزار در سن پترزبورگ، گفتند که قصد دارند با وجود هشدارهای تخلیه، از طوفان در خانه خارج شوند.

وازکز گفت: “من سر جای خود می مانم.” من چهار گربه دارم و نمی‌خواهم به آنها استرس وارد کنم. و ما خانه ای قوی داریم.»

اگر ایان به تامپا حمله کند، این اولین طوفانی است که از زمان طوفان تارپون اسپرینگز در سال 1921 به این منطقه می‌رسد.

انکی ریسرچ روز سه شنبه گفت که ممکن است یکی از پرهزینه ترین ها باشد زیرا آخرین شبیه سازی ها هزینه تخمینی خسارات طوفان و سایر اثرات را از 38 میلیارد دلار تا بیش از 60 میلیارد دلار نشان می دهد.

بسته شدن، قطع برق

دیسانتیس گفت که نزدیک به 60 منطقه مدرسه ای فلوریدا یا سه شنبه تعطیل شده اند یا برنامه ریزی شده است که تا چهارشنبه تعطیل شوند. مقامات قصد داشتند از بسیاری از مدارس به عنوان پناهگاه در طول طوفان و پیامدهای آن استفاده کنند.

خطوط هوایی تجاری بیش از 2000 پرواز آمریکا را به دلیل طوفان لغو کردند.

فرودگاه بین المللی سن پترزبورگ-کلیرواتر – واقع در شبه جزیره آسیب پذیر در شرق خلیج تامپا، در ساعت 1 بعد از ظهر روز سه شنبه فعالیت خود را متوقف کرد و فرودگاه بین المللی تامپا در ساعت 5 بعد از ظهر تعطیل خواهد شد. نظارت بر طوفان

تامپا الکتریک به مشتریان هشدار داد که برای “قطعات طولانی مدت” آماده باشند. این شرکت یک “وقفه هدفمند” در خدمات بخشی از مرکز شهر تامپا در حاشیه غربی شهر ایجاد خواهد کرد. آن منطقه قبلاً تخلیه شده است.

تیم دادلی، مدیر مدیریت اضطراری، گفت که شهرستان هیلزبورو، که شامل تامپا می شود، 45 پناهگاه تخلیه را افتتاح کرد که بیش از 600 نفر و حیوانات خانگی آنها در آن جا حضور یافته اند. دیسانتیس گفت که نزدیک به 100 پناهگاه در سراسر ایالت افتتاح شده است.

شرکت والت دیزنی اعلام کرد که پارک‌های آبی و تم فلوریدا خود را در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه تعطیل می‌کند، در حالی که تیم لیگ ملی فوتبال تامپا بی باکانرز به میامی نقل مکان کرد، جایی که آنها این هفته قبل از بازی خود در برابر کانزاس سیتی چیفز در روز یکشنبه تمرین خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

با نزدیک شدن طوفان ایان، FEMA به فلوریدا در مورد رضایت از رضایت هشدار می دهد

بدترین طوفان های تاریخ فلوریدا در حالی که ایان هدف می گیرد

چگونه تغییرات آب و هوایی به طوفان ها دامن می زند

با هدف قرار گرفتن طوفان ایان، تولید نفت فراساحلی ایالات متحده کاهش می یابد

(گزارش توسط شانون استاپلتون در تامپا و برندان اوبراین در واشنگتن؛ گزارش اضافی توسط ماریا آلخاندرا کاردونا در تامپا، تایلر کلیفورد در واشنگتن، دن ویتکامب در لس آنجلس و ریچ مک کی در آتلانتا؛ نوشته برندان اوبراین و استیو گورمن. ویرایش توسط فرانک مک گورتی و لیزا شوماکر)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.