با نزدیک شدن تصمیم BOJ، ژاپن سقف سیاست نقض را اعمال می کند

[ad_1] هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن و همکارانش سرمایه‌گذارانی را در دست دارند که منتظرند ببینند آیا بانک پس از نشست دو روزه خود تغییراتی در سیاست ایجاد می‌کند، از تغییرات بیشتر تا کنترل منحنی بازده (YCC) یا حتی کنار گذاشتن کامل آن. اگرچه تنها یک ماه از زمانی که BOJ با دوبرابر کردن

کد خبر : 308100
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
با نزدیک شدن تصمیم BOJ، ژاپن سقف سیاست نقض را اعمال می کند

[ad_1]

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن و همکارانش سرمایه‌گذارانی را در دست دارند که منتظرند ببینند آیا بانک پس از نشست دو روزه خود تغییراتی در سیاست ایجاد می‌کند، از تغییرات بیشتر تا کنترل منحنی بازده (YCC) یا حتی کنار گذاشتن کامل آن.

اگرچه تنها یک ماه از زمانی که BOJ با دوبرابر کردن باند مجاز بازدهی 10 ساله JGB به 50 واحد پایه نرخ سیاستی 0% – ظاهراً برای بهبود عملکرد بازار – بازارها را شوکه کرد، می گذرد، این تغییر، دلالان را جرأت داد تا این نرخ را آزمایش کنند. عزم بانک

زمان تصمیم تعیین نشده است، اما بین ساعت 03:00 GMT تا 0500 GMT پیش بینی می شود.

بازدهی 10 ساله بارها از سقف BOJ عبور کرده است، اما در هر روز در حد 0.5 درصد بسته می شود. در روز جمعه، به اوج 7-1/2 ساله 0.54 رسید.

بازده معیار در ساعت 0215 به وقت گرینویچ، پس از شروع یک روز معاملاتی، یک نقطه پایه بالاتر در 0.51 درصد بود. در اوایل روز، 1.5 واحد کاهش یافت و به 0.485 درصد رسید.

معاملات آتی JGB ده ساله با 0.19 واحد افزایش به 145.03 رسید. آنها در روز جمعه برای اولین بار از مارس 2014 به 144.15 سقوط کردند.

جیمز آتی، مدیر سرمایه گذاری در Abrdn گفت: “معادل BOJ در اینجا بازار را شوکه می کند و باعث ایجاد یک رویداد نوسان در برابر عمیق تر شدن خود در چاله می شود.”

آتی که در مورد JGB ها موضع کوتاهی دارد، گفت که بهترین اقدام برای بانک مرکزی خلاص شدن از شر YCC است.

او گفت: «اکنون زمان آن فرا رسیده است، زیرا بسیاری از سرمایه گذاران کوتاهی کرده اند.

رام کردن بازدهی هزینه داشته است، به طوری که بانک مرکزی 10 تریلیون ین (78 میلیارد دلار) را برای عملیات خرید اوراق قرضه در روزهای جمعه و دوشنبه پرداخت کرد و پایداری این برنامه را زیر سوال برد.

همچنین، نشانه‌هایی که ممکن است سیاست‌های پولی بسیار آسان باید پایان یابد ناشی از تورم داغ مصرف‌کننده است و این احتمال وجود دارد که پس از اعلام شرکت مادر Uniqlo که دستمزدها را تا 40 درصد افزایش می‌دهد، افزایش سرسختانه حقوق‌ها نیز ممکن است افزایش یابد.

ین در روز جمعه تا 127.215 در هر دلار تقویت شد که بالاترین رقم از ماه مه بود، در حالی که محرک شرط بندی در راه بود – اگر نه بلافاصله، حداقل پس از بازنشستگی کورودا در آوریل و روی کار آمدن فرماندار جدید.

با این حال، گرما از ارز این هفته خارج شد و آخرین بار با قیمت 128.525 معامله شد که در مقایسه با جلسه قبل حدود 0.3 درصد کاهش یافت.

میانگین سهم نیکی ژاپن 0.56 درصد بالاتر بود.

فراتر از حفظ بازدهی 10 ساله نزدیک به صفر، BOJ همچنین در بین بانک‌های مرکزی جهانی به دلیل تبعیت از سیاست نرخ بهره منفی (NIRP) که نرخ‌های کوتاه‌مدت را در 0.1– تعیین می‌کند، نقطه پرت بوده است.

هاوارد اسمیت، مدیر پورتفولیوی در Indus Capital Partners گفت: «بحث در مورد آینده سیاست BOJ هنوز حل نشده است.

با این حال، “به نظر می رسد بدون توجه به مانورهای سیاسی و بحث پیرامون فرماندار بعدی، شکی وجود ندارد که YCC و احتمالاً NIRP نیز به پایان عمر مفید خود می رسند.”

(1 دلار = 128.2200 ین)

(گزارش توسط کوین باکلند؛ گزارش اضافی توسط آنکور بانرجی و رای وی؛ ویرایش توسط بردلی پرت و سم هولمز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.