با نزدیک شدن به مذاکرات، اوکراین بر تمامیت ارضی اصرار دارد

[ad_1] زلنسکی اواخر روز یکشنبه در سخنرانی ویدیویی خود خطاب به مردم اوکراین گفت که در مذاکراتی که قرار است در استانبول برگزار شود، دولت او «تمامیت ارضی» اوکراین را در اولویت قرار خواهد داد. اما در اظهاراتی که در اوایل روز برای خبرنگاران روسی انجام شد، زلنسکی لحن متفاوتی را اتخاذ کرد و گفت

کد خبر : 184453
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
با نزدیک شدن به مذاکرات، اوکراین بر تمامیت ارضی اصرار دارد

[ad_1]

زلنسکی اواخر روز یکشنبه در سخنرانی ویدیویی خود خطاب به مردم اوکراین گفت که در مذاکراتی که قرار است در استانبول برگزار شود، دولت او «تمامیت ارضی» اوکراین را در اولویت قرار خواهد داد.

اما در اظهاراتی که در اوایل روز برای خبرنگاران روسی انجام شد، زلنسکی لحن متفاوتی را اتخاذ کرد و گفت که اوکراین مایل است وضعیت بی‌طرف و مصالحه بر سر وضعیت منطقه شرقی دونباس به عنوان بخشی از توافق صلح داشته باشد.

زلنسکی در این تماس ویدیویی که کرملین پیشگیرانه به رسانه‌های روسی هشدار داد که آن را گزارش نکنند، گفت: هرگونه توافق باید توسط طرف‌های ثالث تضمین شود و به همه‌پرسی گذاشته شود.

تضمین های امنیتی و بی طرفی، وضعیت غیرهسته ای کشور ما. ما آماده هستیم تا برای آن اقدام کنیم.» او که به زبان روسی صحبت می کرد، افزود.

حتی با نزدیک شدن به مذاکرات، کایریلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد دارد بخش شرقی اوکراین را تصرف کند.

وی با اشاره به تقسیم کره پس از جنگ جهانی دوم گفت: در واقع تلاش برای ایجاد کره شمالی و جنوبی در اوکراین است. زلنسکی از غرب خواسته است تا به اوکراین تانک، هواپیما و موشک بدهد تا در مقابل نیروهای روسیه کمک کند.

دفتر وی اعلام کرد، طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در تماسی با پوتین با میزبانی این مذاکرات موافقت کرد و خواستار آتش بس و شرایط انسانی بهتر شد. مذاکره کنندگان اوکراینی و روسیه تایید کردند که مذاکرات حضوری انجام خواهد شد.

پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پایان سخنرانی روز شنبه در لهستان گفت که پوتین “نمی تواند در قدرت بماند”، مقامات ارشد آمریکایی روز یکشنبه به دنبال شفاف سازی این بودند که ایالات متحده سیاست تغییر رژیم در روسیه را ندارد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت بایدن صرفاً به این معنا بوده است که پوتین نمی تواند «اختیار جنگ» را علیه اوکراین یا هر جای دیگری به راه بیندازد.

پس از بیش از چهار هفته درگیری، روسیه نتوانست هیچ شهر مهم اوکراین را تصرف کند و روز جمعه اعلام کرد که از جاه طلبی های خود برای تمرکز بر تامین امنیت منطقه دونباس، جایی که جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در هشت سال گذشته با ارتش اوکراین می جنگند، کاهش می دهد. سال ها.

یک رهبر محلی در جمهوری خودخوانده مردم لوهانسک روز یکشنبه گفت که این منطقه می تواند به زودی یک همه پرسی برای پیوستن به روسیه برگزار کند، همانطور که در کریمه پس از تصرف شبه جزیره اوکراین در سال 2014 توسط روسیه اتفاق افتاد.

کریمه ها با اکثریت قاطع به جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه رای دادند – رأیی که بسیاری از جهان از به رسمیت شناختن آن خودداری کردند.

بودانوف پیش‌بینی کرد که ارتش اوکراین نیروهای روسی را با انجام یک حمله جنگی چریکی دفع خواهد کرد.

او گفت: «سپس یک سناریوی مرتبط برای روس‌ها باقی خواهد ماند که چگونه زنده بمانند.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین همچنین صحبت درباره برگزاری همه پرسی در شرق اوکراین را رد کرد.

اولگ نیکولنکو به رویترز گفت: «همه رفراندوم‌های جعلی در سرزمین‌های اشغالی موقت باطل و باطل هستند و اعتبار قانونی ندارند».

“بی رحمانه و بی معنی”

مسکو می‌گوید که اهداف آنچه پوتین «عملیات نظامی ویژه» می‌خواند، غیرنظامی‌سازی و «بی هویتی» همسایه‌اش است. اوکراین و متحدان غربی اش این را بهانه ای برای تهاجم بی دلیل می نامند.

اوکراین مذاکرات قبلی را که برخی از آنها در بلاروس متحد روسیه انجام شده است، “بسیار دشوار” توصیف کرده است.

این تهاجم چندین شهر اوکراین را ویران کرده، یک بحران انسانی بزرگ ایجاد کرده و حدود 10 میلیون نفر، تقریبا یک چهارم جمعیت اوکراین را آواره کرده است.

تاتیانا مانیک که روز یکشنبه با کشتی به رومانی به همراه سایر پناهجویان از رود دانوب عبور کرد، گفت که مردم شهر زادگاهش اودسا «بسیار می‌ترسیدند» اما اگر دخترش نبود، او می‌ماند.

«تامین شرایط اولیه زندگی برای کودک بسیار دشوار است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که آنجا را ترک کنیم.

پاپ فرانسیس در دعای یکشنبه خود خواستار پایان دادن به درگیری “بی رحمانه و بی معنی” شد.

راهروهای بشردوستانه

ارتش اوکراین یکشنبه شب اعلام کرد، روسیه به انتقال واحدهای نظامی اضافی به مرز اوکراین ادامه داده و حملات موشکی و هوایی علیه نیروها و زیرساخت‌های نظامی اوکراین از جمله در شهر خارکف انجام می‌دهد.

اوکراین همچنین در مورد ایمنی نیروگاه هسته ای منحل شده تحت اشغال روسیه در چرنوبیل، محل بدترین حادثه هسته ای غیر نظامی جهان در سال 1986، ابراز نگرانی کرد.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین گفت که نیروهای روسیه خطر آسیب رساندن به کشتی مهار ساخته شده در اطراف راکتور چهارم خراب شده ایستگاه را ایجاد کرده اند. او از سازمان ملل خواست تا مأموریتی را برای ارزیابی خطرات اعزام کند.

وادیم دنیسنکو، مشاور وزارت کشور اوکراین گفت روسیه تخریب مراکز ذخیره سوخت و مواد غذایی اوکراین را آغاز کرده است. روسیه که ظاهراً این موضوع را تأیید می‌کند، اعلام کرد که موشک‌هایش روز شنبه یک انبار سوخت و همچنین یک کارخانه تعمیرات نظامی را در نزدیکی شهر لویو در غرب این کشور نابود کرده است.

شهردار اسلاووتیچ، شهری که پس از حادثه سال 1986 برای اسکان کارکنان کارخانه ایجاد و ساخته شد، اوایل روز دوشنبه گفت که نیروهای روسی که در آخر هفته شهر را تصرف کردند، اکنون این شهر را ترک کرده اند.

یوری فومیچف در یک پست ویدئویی آنلاین گفت که سربازان “کاری را که قرار بود انجام دهند به پایان رساندند” و رفتند. او ابتدا گفت که سه نفر در درگیری ها کشته شده اند.

سازمان ملل متحد کشته شدن 1119 غیرنظامی و 1790 مجروح در سرتاسر اوکراین را تایید کرده است، اما می گوید تلفات واقعی احتمالاً بیشتر خواهد بود. اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که تاکنون 139 کودک در این درگیری کشته و بیش از 205 زخمی شده اند.

ورشچوک گفت 1100 نفر از مناطق خط مقدم، از جمله شهر جنوبی ماریوپول، پس از توافق اوکراین و روسیه برای ایجاد دو “کریدور بشردوستانه” تخلیه شدند.

بندر محاصره شده، واقع بین کریمه و مناطق شرقی تحت کنترل جدایی طلبان تحت حمایت روسیه، در هفته ها بمباران شدید ویران شده است. هزاران نفر از ساکنان در زیرزمین هایی با آب، غذا، دارو یا نیرو کمیاب پناه گرفته اند.

(گزارش خبرنگاران رویترز در ماریوپول، ناتالیا زینتس و ماریا استارکوا در لویو، جارت رنشا در ورشو و لیدیا کلی در ملبورن؛ گای فالکونبریج در لندن و ماتیاس ویلیامز؛ نوشته آیدان لوئیس، کریسپیان بالمر، لینکلن فست و لارنس هورلی دانیل والیس و استیون کوتس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.