با نزدیک شدن به مثلث Apex زمان بسازید یا شکست دهید – بعد چه می شود؟

چشم انداز نفت خام: قیمت نفت خام در یک مقطع بحرانی قرار دارد و از اواخر فوریه در سطح حمایت خود قرار دارد و در عین حال شروع به چالش با روند نزولی از اوج های نوسانی اوایل و اواخر ژوئن کرده است. حرکت فنی نزولی باقی می‌ماند، حتی اگر نشانه‌های تازه‌ای وجود داشته باشد

کد خبر : 233749
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
با نزدیک شدن به مثلث Apex زمان بسازید یا شکست دهید – بعد چه می شود؟


چشم انداز نفت خام:

  • قیمت نفت خام در یک مقطع بحرانی قرار دارد و از اواخر فوریه در سطح حمایت خود قرار دارد و در عین حال شروع به چالش با روند نزولی از اوج های نوسانی اوایل و اواخر ژوئن کرده است.
  • حرکت فنی نزولی باقی می‌ماند، حتی اگر نشانه‌های تازه‌ای وجود داشته باشد که می‌تواند یک سطح پایین قابل اجرا ظاهر شود.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IGقیمت نفت خام در کوتاه مدت دارای سوگیری متفاوتی است.

زمان مناقصه

به نظر می رسد در بازارهای انرژی به تعادل رسیده است. مشکلات عرضه همچنان ادامه دارد و به نظر نمی رسد که از نظر مادی بهبود یابد. تقاضای جهانی انرژی همچنان از سطح قبل از همه‌گیری پیشی می‌گیرد، اما نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی برای اروپا و آمریکای شمالی به سرکوب قیمت‌های قوی‌تر نفت خام کمک می‌کند (همانطور که استراتژی چین برای مقابله با کووید صفر است). برای قیمت نفت خام، این به معنای ثبات نسبی است زیرا سطوح فنی کلیدی، هم حمایت و هم مقاومت به چالش کشیده می‌شوند. تثبیت قیمت‌های نفت خام در راس یک مثلث کوتاه‌مدت، مانند یک پیچ‌شکن فنری، ممکن است پیش‌آگهی از اقدامات خشن‌تر قیمت در افق باشد.

نوسانات نفت، همبستگی قیمت نفت از بین می رود

قیمت نفت خام مانند بسیاری از طبقات دارایی دیگر با نوسانات رابطه دارد، به ویژه آنهایی که مصارف اقتصادی واقعی دارند – به عنوان مثال، سایر دارایی های انرژی، فلزات نرم و سخت. شبیه به چگونه اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارند – نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن، و غیره – نفت خام در طول دوره های نوسان بالاتر متضرر می شود. کاهش نوسانات نفت خام همزمان با افزایش قیمت نفت خام نبوده است.

تحلیل فنی OVX (نوسان‌پذیری نفت): نمودار قیمت روزانه (ژوئیه 2021 تا ژوئیه 2022) (نمودار 1)

نوسانات نفت (همانطور که توسط نوسانات طلای Cboe ETF، OVX اندازه گیری می شود، که نوسانات ضمنی یک ماهه نفت را که از زنجیره اختیاری USO مشتق شده است، ردیابی می کند) در زمان نگارش این گزارش با نرخ 47.47 معامله می شد که پایین ترین سطح آن از هفته آخر ژوئن بود. همبستگی 5 روزه بین OVX و قیمت نفت خام است -0.10 در حالی که همبستگی 20 روزه است -0.42. Oنه هفته پیش، در 18 جولای همبستگی 5 روزه بود -0.89 و همبستگی 20 روزه بود -0.91.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار روزانه (ژوئیه 2021 تا ژوئیه 2022) (نمودار 2)

پیش بینی قیمت نفت خام: زمانی که اوج مثلث نزدیک می شود، زمان ایجاد یا شکسته شود - بعد چه می شود؟

قیمت‌های نفت خام در حال ورود به قلمرو ساخت یا شکست هستند و به راس مثلثی که در چند هفته گذشته شکل گرفته است، هدایت می‌شوند. حمایت به شکل پایین‌هایی است که از پایان فوریه حک شده است، در حالی که مقاومت به عنوان خط روند نزولی از اوج‌های نوسانی اوایل و اواخر ژوئن تکامل یافته است. قیمت نفت خام هنوز کمتر از پوشش EMA روزانه خود است که به ترتیب نزولی است. MACD روزانه همچنان به سمت پایین تر از خط سیگنال خود حرکت می کند و Slow Stochastics روزانه شروع به کاهش زیر خط میانه خود کرده است.

همانطور که در هفته گذشته اشاره شد، “حرکت بالاتر از میانگین 21-EMA روزانه…بیشترین اطمینان را به پایان رسیده است” زیرا باعث شکست روند نزولی چند هفته ای می شود. با این حال، تا آن زمان، موارد منفی بیشتر یک احتمال مشخص باقی می ماند.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار هفتگی (مارس 2008 تا ژوئیه 2022) (نمودار 3)

پیش بینی قیمت نفت خام: زمانی که اوج مثلث نزدیک می شود، زمان ایجاد یا شکسته شود - بعد چه می شود؟

مومنتوم در بازه زمانی هفتگی به میزان قابل توجهی ضعیف شده است. قیمت نفت خام کمتر از 4، 8، و 13-EMA هفتگی است و پوشش هفتگی EMA به ترتیب نزولی است. MACD هفتگی به کاهش خود ادامه می دهد، اما تا کنون بالاتر از خط سیگنال خود باقی مانده است، در حالی که هفتگی Slow Stochastics اوج ورود به قلمرو فروش بیش از حد است. قطعنامه تثبیت اخیر – یا شکست از طریق حمایت چند ماهه یا شکست بالاتر از مقاومت چند هفته ای – به احتمال زیاد در بازه زمانی هفتگی تا مدت ها بعد از این واقعیت منعکس نخواهد شد.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت نفت خام (25 ژوئیه 2022) (نمودار 4)

پیش بینی قیمت نفت خام: زمانی که اوج مثلث نزدیک می شود، زمان ایجاد یا شکسته شود - بعد چه می شود؟

نفت – نفت خام ایالات متحده: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 59.40 درصد معامله‌گران در معاملات خرید خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به فروش 1.46 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت 22.01 درصد بیشتر از دیروز و 3.87 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله گران به صورت خالص طولانی هستند نشان می دهد که قیمت نفت – نفت خام ایالات متحده ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

موقعیت یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص کمتر است، اما نسبت به هفته گذشته دارای طول خالص تر است. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری ترکیبی بیشتری از تجارت نفت و نفت خام ایالات متحده می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.