با مشکوک شدن معامله گران به مداخله رویترز، ین ژاپن جهش کرد

[ad_1] © رویترز. وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی در این عکس که توسط Kyodo گرفته شده است، در 20 اکتبر 2022 در وزارت دارایی در توکیو، ژاپن با رسانه ها صحبت می کند. Kyodo/از طریق رویترز نوشته لیکا کیهارا، ثاقب اقبال احمد و گرترود چاوز-دریفوس توکیو/لندن/نیویورک (رویترز) – فعالان بازار گفتند که به دنبال جهش

کد خبر : 271258
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
با مشکوک شدن معامله گران به مداخله رویترز، ین ژاپن جهش کرد

[ad_1]


© رویترز. وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی در این عکس که توسط Kyodo گرفته شده است، در 20 اکتبر 2022 در وزارت دارایی در توکیو، ژاپن با رسانه ها صحبت می کند. Kyodo/از طریق رویترز

نوشته لیکا کیهارا، ثاقب اقبال احمد و گرترود چاوز-دریفوس

توکیو/لندن/نیویورک (رویترز) – فعالان بازار گفتند که به دنبال جهش غیرمنتظره ین در برابر دلار، مقامات ژاپنی احتمالاً در بازارها مداخله کرده اند تا از افت ارزش پول این کشور در روز جمعه جلوگیری کنند.

ین روز جمعه تا 144.50 در هر دلار افزایش یافت، که بیش از 7 ین از پایین ترین سطح 32 ساله 151.94 ین به ازای هر دلار که در اوایل جلسه ثبت شده بود، افزایش یافت. دلار آخرین بار با 1.8 درصد کاهش به 147.34 ین رسید.

مازن عیسی، استراتژیست ارشد FX در TD Securities در نیویورک، گفت: “به وضوح وزارت دارایی برای فروش دلار ین وارد عمل شده است.”

کارل شاموتا، استراتژیست ارشد بازار در Corpay در تورنتو، با این موضوع موافق بود. او گفت: «ما می شنویم که بلوک های بزرگ معامله می شود. این معمولاً به این معنی است که یا مؤسسات بزرگ‌تر پول جابه‌جا می‌کنند یا اینکه یک بانک مرکزی در اندازه‌ای مداخله می‌کند. واضح‌ترین شواهد فقط مقیاس فروش دلار است که اتفاق می‌افتد».

به نقل از یک منبع، همچنین گفت ژاپن برای خرید ین و فروش دلار مداخله کرده است.

وزارت دارایی ژاپن از اظهار نظر خودداری کرد.

در صورت تایید، این دومین بار از ماه سپتامبر است که ژاپن برای تقویت ین در بازار ارز مداخله می کند.

این ارز که امسال در برابر دلار حدود 22 درصد کاهش داشت، به دلیل پایبندی بانک مرکزی ژاپن به سیاست پولی بسیار سست، در حالی که فدرال رزرو ایالات متحده و سایر بانک های مرکزی بزرگ به شدت نرخ های بهره را افزایش می دهند، ضربه خورده است.

کاهش ارزش ین هزینه های واردات و هزینه های زندگی خانوارها را افزایش می دهد و فشار بر نخست وزیر فومیو کیشیدا را برای جلوگیری از سقوط بی امان افزایش می دهد.

گرافیک: ین از 150 دلار عبور کرد https://graphics.reuters.com/JAPAN-YEN/jnpwyggzrpw/chart.png

هشدار به دلالان

در حالی که هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، بارها تغییر موضع سیاست را رد کرده است، سیاست گذاران نگرانی های خود را با صدای بلند ابراز کرده اند.

کورودا در سخنرانی روز جمعه بر عزم بانک مرکزی برای پایین نگه داشتن نرخ بهره تاکید کرد. کورودا گفت: «بی‌اطمینانی در مورد چشم‌انداز اقتصادی ژاپن بسیار زیاد است. ما باید از نزدیک تأثیر حرکت‌های بازار مالی و ارزی را که می‌تواند بر اقتصاد و قیمت ژاپن داشته باشد، تماشا کنیم.»

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن روز جمعه گفت که مقامات با سفته بازان ارز “به شدت” برخورد می کنند.

سوزوکی گفت: “ما نمی‌توانیم تحرکات بیش از حد سفته‌بازان را تحمل کنیم. در حالی که با احساس فوریت بالا، حرکات بازار ارز را تماشا می‌کنیم، پاسخ مناسبی خواهیم داد.”

عیسی از TD گفت که مداخله در بازار در “زمان بسیار غیر نقدینگی” اتفاق افتاد، زمانی که معامله گران در لندن برای آخر هفته به خانه بازگشتند.

عیسی گفت: «به نظر می‌رسد که برای تحمیل هر چه بیشتر درد طراحی شده است، آنها دوست دارند از اصطلاح دلالان استفاده کنند.

حرکات نادر

ژاپن به ندرت در بازار ارز مداخله کرده است. قبل از مداخله سپتامبر، آخرین باری که برای حمایت از این ارز وارد عمل شد، در زمان بحران مالی آسیا در سال‌های 1997 تا 1998 بود.

این کشور رکورد 2.8 تریلیون ین (19.7 میلیارد دلار) – معادل نیمی از هزینه های دفاعی سالانه خود – را در مداخله ماه گذشته هزینه کرد.

گمانه زنی ها مبنی بر اینکه ژاپن دوباره وارد بازار خواهد شد در هفته گذشته رشد کرده بود زیرا ین در روز پنجشنبه برای اولین بار از اوت 1990 فراتر از سطح روانی کلیدی 150 در هر دلار تضعیف شد.

در حالی که مقامات وجود یک خط در شن در ذهن را رد کرده اند، عوامل سیاسی به این معنی است که آنها باید مراقب دفاع از آستانه های روانشناختی مهم باشند.

آنها همچنین به نمودارهای فنی سطوح پشتیبانی کلیدی برای ارز ژاپن نگاه می کنند که اگر شکسته شود، می تواند کاهش آن را تسریع کند.

برخی از فعالان بازار به بالاترین قیمت دلار/ین در جولای 1990 بالای 152 به عنوان آستانه بعدی و سپس 155 اشاره کرده اند.

اکسل مرک، رئیس شرکت سرمایه گذاری مرک و مدیر پورتفولیوی صندوق ارز سخت مرک، گفت که او معتقد است فعلاً چیزی برای جلوگیری از تضعیف مجدد ین وجود ندارد.

او گفت: «در نهایت این مداخلات چندان کمکی نمی‌کند، اگر سیاست اساسی تقویت ین ضعیف باشد».

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.