با محو شدن جهش پس از کووید، فعالیت کارخانه‌ای در ماه مارس چین کاهش می‌یابد

[ad_1] نتایج نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد، بسیار کمتر از انتظارات 51.7 در نظرسنجی رویترز بود و نشان دهنده رشد آهسته تر PMI رسمی منتشر شده در روز جمعه بود. شاخص 50 واحدی رشد را از انقباض به صورت ماهانه جدا می کند. کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشت: افزایش نسبتاً متوسط ​​و کوتاه مدت

کد خبر : 341893
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
با محو شدن جهش پس از کووید، فعالیت کارخانه‌ای در ماه مارس چین کاهش می‌یابد

[ad_1]

نتایج نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد، بسیار کمتر از انتظارات 51.7 در نظرسنجی رویترز بود و نشان دهنده رشد آهسته تر PMI رسمی منتشر شده در روز جمعه بود. شاخص 50 واحدی رشد را از انقباض به صورت ماهانه جدا می کند.

کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشت: افزایش نسبتاً متوسط ​​و کوتاه مدت در PMI تولیدی در سه ماهه اول نشان می‌دهد که بخش صنعتی از بازگشایی تنها رونق محدودی دریافت کرده است.

این تا حدودی به دلیل یک پس‌زمینه ضعیف‌تر جهانی است، اما با دیدگاه ما نیز مطابقت دارد که بخش اعظم بهبودی بازگشایی از بخش خدمات ناشی می‌شود که بیشترین ضربه را از سیاست صفر کووید دیده است.»

پکن پس از رشد تنها 3 درصدی در سال گذشته که یکی از ضعیف ترین رشدهای نزدیک به نیم قرن اخیر است، هدف متوسطی را برای رشد اقتصادی در سال جاری حدود 5 درصد تعیین کرده است.

طبق گزارش روزنامه مالی دولتی Securities Times در روز دوشنبه، با افزایش مصرف و حفظ سرعت رشد سرمایه گذاری در زیرساخت ها، تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه اول احتمالاً حدود 4 درصد رشد کرده است.

نی ون، اقتصاددان مستقر در شانگهای در شرکت سرمایه گذاری Hwabao Trust می گوید: «چند ماه آینده احتمالا شاهد تقاضای خارجی ضعیف و بهبود تقاضای داخلی خواهیم بود.

با این حال، نی انتظار دارد داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول بیشتر منعکس کننده قدرت تولید و خدمات در ابتدای سال باشد و پیش بینی تولید ناخالص داخلی را از 3.5 درصد قبل به 3.7 درصد افزایش دهد.

فعالیت کارخانه‌ای در ماه مارس چین دچار رکود می‌شود - Caixin

دومین اقتصاد بزرگ جهان در دو ماه اول سال با بهبودی قوی در بخش خدمات، بهبود تدریجی را نشان داد که با لغو سال‌ها اقدامات سختگیرانه مهار کووید-۱۹ تقویت شد.

با این حال، رکود دارایی، تقاضای ضعیف‌تر جهانی و عدم اطمینان مالی تردیدهایی را در مورد قدرت بازگشت ایجاد کرد.

«بنیاد بهبود اقتصادی هنوز محکم نشده است. وانگ ژ، اقتصاددان ارشد در Caixin Insight Group، گفت: با نگاه به آینده، رشد اقتصادی همچنان بر افزایش تقاضای داخلی، به ویژه بهبود مصرف خانوارها متکی خواهد بود.

فعالیت کارخانه در ماه مارس با کاهش شاخص‌های فرعی نسبت به ماه قبل تحت تأثیر رشد کندتر تولید و تقاضا قرار گرفت.

زیرشاخص سفارشات صادراتی جدید پس از رشد کوتاه مدت در فوریه به 49.0 کاهش یافت که نشان می‌دهد تقاضای جهانی ضعیف است.

داده‌های رسمی روز جمعه نشان داد که بخش خدمات قوی‌تر بوده و فعالیت‌ها با سریع‌ترین سرعت در نزدیک به 12 سال اخیر گسترش یافته و امیدها را برای احیای اقتصادی به رهبری مصرف افزایش می‌دهد، زیرا تقاضای جهانی کاهش یافته و صادرات را تضعیف می‌کند.

شاخص مدیران خرید خدمات Caixin/S&P Global (PMI) که بیشتر شرکت‌های خصوصی کوچک و متوسط ​​را دنبال می‌کند، روز پنجشنبه منتشر می‌شود.

برای حمایت از رشد، لی چیانگ، نخست‌وزیر چین، هفته گذشته قول داد از مصرف و سرمایه‌گذاری حمایت کند. بانک مرکزی ماه گذشته نیز نسبت ذخایر الزامی را کاهش داد.

مقامات ارشد چین در روزهای اخیر موضع خود را در قبال بخش خصوصی که بازارها را شاد می کند، ملایم تر کرده اند.

سیتی در یادداشتی تحقیقاتی گفت: «تیم جدید اقتصادی رسماً کار را بر عهده می‌گیرد، ما احتمالاً شاهد سیاست‌های بیشتر طرفدار کسب‌وکار در آینده خواهیم بود، حتی اگر انتظارات ما برای محرک پایین باشد».

(گزارش توسط لیانگ پینگ گائو و رایان وو؛ ویرایش توسط سام هلمز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.