با فروش یوان چین، روسیه مداخله فارکس 2023 توسط رویترز را آغاز کرد

© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های یوان چین و روبل روسیه در میان پرچم‌های چین و روسیه در این تصویر تصویری که در 15 سپتامبر 2022 گرفته شده است، دیده می‌شود. رویترز/فلورانس لو/تصویر توسط گای فالکونبریج و دریا کورسونسکایا مسکو (رویترز) – روسیه اعلام کرد که مداخلات ارزی خارجی را با فروش یوان از روز جمعه

کد خبر : 305240
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
با فروش یوان چین، روسیه مداخله فارکس 2023 توسط رویترز را آغاز کرد



© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های یوان چین و روبل روسیه در میان پرچم‌های چین و روسیه در این تصویر تصویری که در 15 سپتامبر 2022 گرفته شده است، دیده می‌شود. رویترز/فلورانس لو/تصویر

توسط گای فالکونبریج و دریا کورسونسکایا

مسکو (رویترز) – روسیه اعلام کرد که مداخلات ارزی خارجی را با فروش یوان از روز جمعه از سر می‌گیرد و بر اهمیت فزاینده پول چین در تلاش‌های مسکو برای تضمین ثبات اقتصادی در بحبوحه تحریم‌های غرب تاکید می‌کند.

پس از اعمال شدیدترین تحریم‌های غرب در تاریخ معاصر به دلیل جنگ در اوکراین، اقتصاد روسیه انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی از خود نشان داد، اما بزرگترین تولیدکننده منابع طبیعی جهان اکنون به طور فزاینده‌ای به سمت چین روی آورده است.

دانشجویان چینی به دانشگاه‌های روسیه هجوم آورده‌اند، ماندارین در نقاط توریستی مسکو در کنار انگلیسی و روسی تابلوهایی را تزئین می‌کند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، شراکت «بدون محدودیت» با رئیس‌جمهور شی جین پینگ را تبلیغ کرده است.

وزارت دارایی روسیه که همراه با بانک مرکزی واکنش اقتصادی مسکو به تحریم ها را رهبری می کرد، اعلام کرد که در بحبوحه کاهش درآمدهای نفت و گاز، از 13 ژانویه 54.5 میلیارد روبل (798 میلیون دلار) ارز خارجی خواهد فروخت.

به منظور افزایش ثبات و قابل پیش بینی بودن شرایط اقتصادی داخلی و همچنین کاهش تأثیر شرایط نوسان بازار انرژی بر اقتصاد و دارایی های عمومی روسیه، وزارت دارایی عملیات خرید/فروش دارایی های نقدی را از سر خواهد گرفت. وزارت گفت.

بودجه سال 2023 روسیه بر اساس قیمت ترکیبی اورال در حدود 70.1 دلار در هر بشکه است، اگرچه ترکیب اصلی روسیه در حال حاضر زیر 50 دلار در هر بشکه معامله می شود. بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی اسمی روسیه در سال جاری احتمالاً 2.14 تریلیون دلار خواهد بود که بالاترین سطح از سال 2013 است.

در روسیه، جایی که دلار آمریکا سال‌ها پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 پادشاه بود، یا renminbi، از زمان اعمال تحریم‌های غرب به بازیگر اصلی مسکو تبدیل شده است.

گروه MOEX در ماه گذشته اعلام کرد که سهم آن از بازار ارز در ماه نوامبر به 48 درصد رسیده است که در ابتدای سال 2022 کمتر از 1 درصد بود.

بانک مرکزی روسیه گفت که معاملات فارکس را در بازار یوان بورس مسکو – یوان-روبل برای تسویه فردا (CNYRUB_TOM) انجام خواهد داد.

بانک روسیه گفت: «برای به حداقل رساندن تأثیر این عملیات بر پویایی نرخ ارز، بانک روسیه در هر روز معاملاتی ماه، ارز خارجی را به طور یکنواخت در بازار خریداری (فروش) خواهد کرد.

(1 دلار = 68.6875 روبل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.