با عقب نشینی چین از محدودیت های کووید، ترس ویروس گسترش می یابد

با گذشت سه سال از همه‌گیری، بسیاری در چین از پکن می‌خواستند اقدامات سختگیرانه پیشگیری از ویروس خود را با سایر نقاط جهان هماهنگ کند، که تا حد زیادی در تلاش برای زندگی با این بیماری باز شده است. این ناامیدی ها در ماه گذشته به اعتراضات گسترده تبدیل شد که بزرگترین نمایش نارضایتی عمومی

کد خبر : 291106
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
با عقب نشینی چین از محدودیت های کووید، ترس ویروس گسترش می یابد


با گذشت سه سال از همه‌گیری، بسیاری در چین از پکن می‌خواستند اقدامات سختگیرانه پیشگیری از ویروس خود را با سایر نقاط جهان هماهنگ کند، که تا حد زیادی در تلاش برای زندگی با این بیماری باز شده است.

این ناامیدی ها در ماه گذشته به اعتراضات گسترده تبدیل شد که بزرگترین نمایش نارضایتی عمومی از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور شی جین پینگ در سال 2012 بود.

بدون اینکه بگوییم این پاسخی به اعتراضات است، برخی از شهرها و مناطق شروع به کاهش کنترل‌های کووید-۱۹ کردند، در این حرکت‌ها از کاهش سراسری قوانینی که روز چهارشنبه توسط کمیسیون ملی بهداشت پرده‌برداری شد، خبر داد.

NHC گفت افراد آلوده با علائم خفیف اکنون می توانند در خانه قرنطینه شوند و نیاز به آزمایش و برنامه های وضعیت سلامت برای انواع فعالیت ها از جمله سفر در سراسر کشور را کاهش داد.

به گفته مطبوعات دولتی، فروش بلیت های داخلی برای مکان های توریستی و تفریحی افزایش یافته است، در حالی که برخی از افراد در رسانه های اجتماعی اعلام کردند که آزمایش آنها برای ویروس مثبت بوده است – چیزی که قبلاً باعث انگ سنگینی در چین شده بود.

دیگران احتیاط کردند.

در یکی از پست‌های پلتفرم Weibo آمده است: «می‌دانم کووید اکنون آنقدرها «وحشتناک» نیست، اما همچنان مسری است و آسیب خواهد زد. ترس وارد شده به قلب ما را نمی توان به راحتی از بین برد.

چین در 7 دسامبر 21439 مورد جدید ابتلا به کووید-19 را گزارش کرد، در مقایسه با 25321 مورد یک روز قبل.

“موارد مثبت خیلی زیاد!” یکی دیگر از کاربران Weibo گفت.

ناآماده شده

مقامات ارشد در هفته‌های اخیر لحن خود را در مورد خطرات ناشی از ویروس ملایم کرده‌اند و چین را به آنچه دیگر کشورها بیش از یک سال است که محدودیت‌ها را کنار گذاشته‌اند، نزدیک‌تر کرده‌اند.

اما برخی شهرها با اعلام اجرای تدابیر جدید اواخر روز چهارشنبه، از ساکنان خواستند هوشیاری خود را حفظ کنند.

ژنگژو، شهر مرکزی که بزرگترین کارخانه تولید آیفون جهان را در خود جای داده است، در پیامی به ساکنان گفت: «عموم مردم باید از حفاظت شخصی آگاهی کافی داشته باشند و اولین فرد مسئول سلامتی خود باشند.

این سازمان از ساکنان خواست تا ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند، برای تب و سایر علائم کووید به دنبال مراقبت های پزشکی باشند و به ویژه برای سالمندان واکسینه شوند.

برخی از تحلیلگران و کارشناسان پزشکی می گویند چین برای افزایش شدید عفونت ها آمادگی چندانی ندارد، که بخشی از آن به دلیل نرخ پایین واکسیناسیون در میان افراد آسیب پذیر، مسن و سیستم مراقبت های بهداشتی شکننده آن است.

تحلیلگران Nomura روز پنجشنبه در یادداشتی گفتند: «این (چین) ممکن است مجبور شود برای تعلل خود در پذیرش رویکرد «زندگی با کووید» هزینه کند.

نومورا گفت، نرخ آلودگی در چین تنها حدود 0.13 درصد است، «بسیار از سطح مورد نیاز برای ایمنی گله».

فنگ زیجیان، یکی از مقامات سابق مرکز کنترل بیماری‌های چین، به روزنامه چاینا یوث دیلی گفت که تا 60 درصد از جمعیت چین ممکن است در اولین موج بزرگ مقیاس قبل از تثبیت، آلوده شوند.

او گفت: «در نهایت حدود 80 تا 90 درصد افراد مبتلا خواهند شد.

آمار فعلی 5235 مورد مرگ ناشی از کووید در چین، بخش کوچکی از جمعیت 1.4 میلیارد نفری این کشور است و طبق استانداردهای جهانی بسیار پایین است. برخی از کارشناسان هشدار داده اند که اگر خروج بیش از حد عجولانه باشد، تلفات ممکن است به بالای 1.5 میلیون افزایش یابد.

(گزارش توسط برنارد اور، الا کائو، رایان وو و اتاق خبر پکن؛ نگارش جان گدی؛ ویرایش توسط)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.