با عبدالله والی همسفر شوید/ هزینه ساخت مستند بسیار بالا رفته است

[ad_1] ماهرخ عباسپور: محمدحسین حیدری که امسال با فیلم مستند «همسفر» در بخش جایزه شهید آوینی هفدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» حضور دارد، درباره داستان این مستند گفت: زندگی گاهی وقت‌ها آدم را در مسیری قرار می‌دهد که فکر می‌کنی یک سفر ۲_۳ روزه است اما تبدیل به مسیر هرروزه و همیشگی تو می‌شود

کد خبر : 445063
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۲۱
با عبدالله والی همسفر شوید/ هزینه ساخت مستند بسیار بالا رفته است

[ad_1]

ماهرخ عباسپور: محمدحسین حیدری که امسال با فیلم مستند «همسفر» در بخش جایزه شهید آوینی هفدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» حضور دارد، درباره داستان این مستند گفت: زندگی گاهی وقت‌ها آدم را در مسیری قرار می‌دهد که فکر می‌کنی یک سفر ۲_۳ روزه است اما تبدیل به مسیر هرروزه و همیشگی تو می‌شود و برای اینکه سختی‌ها و مشکلات این راه را تحمل کنی و آن ها را پشت سر بگذاری نیاز به یک‌سری همسفر داری. همسفرهای خوبی که حتی می‌توانند از اعضای خانواده‌ات باشند مانند برادرانت، بچه‌محل‌هایت یا حتی یک مکانیک ارمنی.

او ادامه داد: داستان‌ اصلی فیلم ما درباره همسفر است. درواقع در این فیلم همه بچه‌محل‌ها و برادرها و مکانیک ارمنی عاشق همسفر شدن با عبدالله والی هستند.

این کارگردان درباره آشنا شدن با این سوژه عنوان کرد: یک پروژه به ما پیشنهاد شد که درباره آقای روبرت شاهرودیان یک مستند بسازیم. روبرت شاهرودیان یک مکانیک ارمنی بود که به مدت ۳۰ سال ماشین‌های راه‌سازی کمیته امداد بشاگرد را تعمیر می‌کرده است. ما در تحقیقات اولیه ساخت این مستند به خانواده والی رسیدیم و از خانواده والی به آقای عبدالله والی رسیدیم. متوجه شدیم که قلب تپنده همه ماجراها به او که به حاج عبدالله معروف است، می‌رسد. درواقع فیلم «همسفر» ترکیب روایت خانواده والی و روبرت شاهرودیان است.

قبل از شروع جشنواره «سینماحقیقت» خیلی از مردم ما تصورشان از مستند همان چیزی بود که در قاب تلویزیون می‌توان دید یا فکر می کردند سینمای مستند همان ژانرهایی است که از تلویزیون پخش می‌شود. شاید این موضوع برایشان قابل تصور نبود که می‌توانند در سالن سینما کنار افراد دیگری بنشینند و مستند نگاه کنند و خیلی ژانرهای مختلفی در حوزه مستند وجود دارد. همین موضوع می‌تواند بزرگترین تاثیر را بر سینمای مستند بگذارد، به مخاطبان دیدگاه می‌دهد و باعث می‌شود فضا حرفه ای تر شود.

حیدری در پایان درباره هزینه بالای ساخت مستند گفت: مهم‌ترین چالش سینمای مستند ما اکنون هزینه ساخت مستند سینمایی است که به شدت بالا رفته است. این موضوع کار مستندسازان را به شدت سخت کرده است‌. هزینه بالای تولید باعث می‌شود که فیلمساز ایده ای را که در ذهن دارد، به‌ خوبی ارائه نکند یا اینکه انقدر برایش سنگین باشد که نتواند آن ایده را بسازد.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۲۷ آذرماه تا ۲ دی‌ماه برگزار می‌شود.

245245

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.