با شعله ور شدن نگرانی های مربوط به نرخ فدرال رزرو، سهام آسیا برای دومین افت هفتگی پیش می رود

[ad_1] پس از آنکه توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، یک شبه توماس بارکین، به جمع نظرات بانک مرکزی در روزهای اخیر اضافه کرد، بازدهی کوتاه مدت خزانه داری آمریکا نزدیک به بالاترین حد یک ماهه خود حفظ شد و به دلار کمک کرد تا در برابر سایر همتایان اصلی خود صعود کند. گسترده‌ترین شاخص

کد خبر : 318056
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
با شعله ور شدن نگرانی های مربوط به نرخ فدرال رزرو، سهام آسیا برای دومین افت هفتگی پیش می رود

[ad_1]

پس از آنکه توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، یک شبه توماس بارکین، به جمع نظرات بانک مرکزی در روزهای اخیر اضافه کرد، بازدهی کوتاه مدت خزانه داری آمریکا نزدیک به بالاترین حد یک ماهه خود حفظ شد و به دلار کمک کرد تا در برابر سایر همتایان اصلی خود صعود کند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی پس از از دست دادن 1.16 درصدی در هفته گذشته، 0.54 درصد سقوط کرد و در مسیر کاهش هفتگی 1 درصدی قرار گرفت.

چیپ های آبی سرزمین اصلی چین 0.41 درصد و هانگ سنگ 1.19 درصد سقوط کردند.

قیمت‌های گیت کارخانه‌های چین در ژانویه بیش از انتظار اقتصاددانان کاهش یافت و این نشان می‌دهد که جرقه‌های تقاضای داخلی که پس از پایان سیاست ضد کووید صفر، قیمت‌های مصرف‌کننده را افزایش داده بود، هنوز به اندازه‌ای قوی نیست که بتواند بخش‌های بالادستی را احیا کند.

شاخص استرالیا 0.56 درصد و Kospi کره جنوبی 0.49 درصد کاهش یافت.

نیکی ژاپن با افزایش 0.5 درصدی روند کاهشی را پشت سر گذاشت که به دلیل برخی گزارش های درآمدی قوی تقویت شد.

پس از اینکه S&P 500 یک شبه 0.88% سقوط کرد، معاملات آتی سهام ایالات متحده ثابت ماند.

«آیا تورم آرام‌کننده است؟ این واقعاً سؤال اصلی امسال است.» بارکین در پادکستی در وب‌سایت ریچموند فدرال رزرو گفت که او احساس می‌کند که کاهش تاکنون به دلیل کاهش قیمت کالاها «تحریف» شده است.

در ابتدای هفته، پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، پس از گزارش شغلی بسیار قوی تر از حد انتظار در پایان هفته گذشته، از اتخاذ موضع جنگ طلب تر خودداری کرد، سرمایه گذاران مورد تشویق قرار گرفتند.

تونی سایکامور، استراتژیست در IG می گوید: «پاول لحن نسبتاً بدبینانه ای را حفظ کرد و بازارها آن را به عنوان چراغ سبز برای افزایش تلقی کردند، اما تقریباً 24 ساعت بعد، جریانی از صحبت های شدیداً جنگ طلبانه فدرال رزرو دریافت کردیم.

«اگر نرخ‌ها از محدوده پنج، پنج و یک چهارم درصدی که فدرال رزرو قبلاً نشان داده بود فراتر رود، بازارها قطعاً برای آن قیمت گذاری نمی‌شوند – مطلقاً خیر».

بازارهای پول در حال حاضر اوج چرخه نرخ فعلی را در حدود 5.15 درصد در ماه جولای مشاهده می کنند.

بازدهی دو ساله خزانه داری در توکیو پس از رسیدن به بالاترین سطح از 6 ژانویه با 4.514 درصد در یک شب، اندکی کاهش یافت و به حدود 4.48 درصد رسید. بازدهی 10 ساله پس از جهش 3.96 درصدی در اواسط هفته به حدود 3.67 درصد رسید که بالاترین میزان از 6 ژانویه است.

شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار آمریکا را در برابر شش دلار از جمله یورو و ین اندازه گیری می کند، اندکی افزایش یافت و به 103.28 رسید و این هفته به میانه دامنه خود باقی ماند. همچنین برای اولین بار از 6 ژانویه به 103.96 رسید.

در همین حال، قیمت نفت خام در معاملات اولیه روز جمعه کاهش یافت، اما در حالی که بازار همچنان بین ترس از رکود اقتصادی که ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد و امید برای بهبود تقاضای سوخت در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، به سمت افزایش هفتگی پیش می رود.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 28 سنت یا 0.3 درصد کاهش به 84.22 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 35 سنت یا 0.5 درصد کاهش به 77.71 دلار رسید.

(گزارش توسط کوین باکلند؛ ویرایش توسط کیم کوگیل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.