با شروع جام جهانی، خطرات زیادی برای قطر وجود دارد

[ad_1] در نمایش همبستگی اعراب، ولیعهد عربستان سعودی و روسای جمهور مصر و الجزایر در مراسم افتتاحیه به رهبری امیر قطر در ورزشگاهی به شکل خیمه در ساعت 5:40 بعد از ظهر (1440 به وقت گرینویچ) در میان رهبران سیاسی حضور خواهند داشت. دیدار قطر و اکوادور میزبان دبیر کل سازمان ملل نیز در آنجا

کد خبر : 283368
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
با شروع جام جهانی، خطرات زیادی برای قطر وجود دارد

[ad_1]

در نمایش همبستگی اعراب، ولیعهد عربستان سعودی و روسای جمهور مصر و الجزایر در مراسم افتتاحیه به رهبری امیر قطر در ورزشگاهی به شکل خیمه در ساعت 5:40 بعد از ظهر (1440 به وقت گرینویچ) در میان رهبران سیاسی حضور خواهند داشت. دیدار قطر و اکوادور میزبان دبیر کل سازمان ملل نیز در آنجا حضور خواهد داشت.

این مسابقات نقطه اوج فشار قدرت نرم قطر در صحنه جهانی و نمایش قدرت پس از خروج از تحریم 3-1/2 ساله عربستان سعودی و سه متحد عرب از جمله مصر است که در سال 2021 به پایان رسید. این رویداد همچنین برگزار خواهد شد. اولین پروازهای مستقیم از اسرائیل به قطر را ببینید.

روی صحنه، جونگ کوک خواننده کره جنوبی از گروه پسرانه کی پاپ BTS در کنار فهد الکوبیسی خواننده قطری، آهنگ رسمی مسابقات رسمی جدیدی به نام Dreamers را اجرا خواهد کرد.

قطر – که اتهامات سوء استفاده از کارگران و تبعیض را رد کرده است – و فیفا امیدوار است که پس از افزایش انتقادات در مورد حقوق کارگران خارجی، حقوق دگرباشان جنسی و محدودیت های اجتماعی، کانون توجهات به اقدام در زمین تبدیل شود. سازمان دهندگان همچنین اتهامات مربوط به رشوه برای حق میزبانی را رد کرده اند.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، در سخنانی طولانی در یک کنفرانس خبری روز شنبه به انتقادات اروپایی از کشور میزبان پرداخت و گفت که تعامل تنها راه بهبود حقوق بشر است، در حالی که دوحه همچنین به اصلاحات اخیر کار اشاره کرده است.

تیم‌هایشان گفتند که کاپیتان‌های دانمارک و آلمان بازوبند One Love را خواهند پوشید، زیرا آنها برای رقابت در یک ایالت مسلمان محافظه‌کار آماده می‌شوند که روابط همجنس‌گرایان غیرقانونی است.

الکل در ورزشگاه ها ممنوع شده است. سازمان دهندگان می گویند از همه استقبال می شود در حالی که نسبت به ابراز محبت در ناحیه تناسلی هشدار می دهند.

طرفداران

انبوهی از طرفداران در حال حاضر در دوحه حضور دارند، اما انتظار می‌رود که در اواخر این هفته، پروازهای روزانه با هواداران از شهرهای همسایه انجام شود. خولیو سزار هوادار آرژانتین در بدو ورود گفت که انتظار جوی عالی را دارد. “با وجود اینکه آبجو وجود ندارد، ما قبل از مسابقه می نوشیم.”

در حالی که برخی از بازدیدکنندگان اولین جرعه های خود را در راه اندازی جشنواره هواداران فیفا در روز شنبه در مرکز دوحه میل کردند، صدها کارگر، همه مرد، در یک میدان ورزشی در یک منطقه صنعتی در حاشیه شهر که در آن هیچ الکلی سرو نمی شد، گرد هم آمدند. آن‌ها می‌توانند مسابقات را در آنجا تماشا کنند، قیمت آن‌ها از استادیوم‌هایی که بسیاری برای ساختن آن به همراه زیرساخت‌های دیگر برای این رویداد زحمت کشیده‌اند، قیمت گذاری شده است.

البته من بلیت نخریدم. آنها گران هستند و من باید از آن پول برای چیزهای دیگر استفاده کنم – مانند فرستادن آن به خانه برای خانواده ام.”

نویل، یک جوان 24 ساله کنیایی، و هموطنش ویلی، 24 ساله و هوادار منچستر سیتی، به عنوان نگهبان برای این مراسم استخدام شدند. نویل گفت: “این فرصتی است که یک بار در زندگی می آید.”

تولید کننده ثروتمند گاز قطر کوچکترین کشوری است که میزبان بزرگترین رویداد جهانی فوتبال است که با هزینه 220 میلیارد دلاری سازماندهی شده است. کنترل جمعیت با انتظار 1.2 میلیون بازدید کننده – بیش از یک سوم جمعیت قطر – کلیدی خواهد بود.

کارگران روز شنبه آخرین کارهای خود را در باغ ها و پیاده روهای فضای باز انجام می دادند و مصالح ساختمانی را در نزدیکی موزه ملی گاری می گذاشتند.

اما در Lagoona Mall، جایی که آهنگ‌های جام جهانی به صورت لوپ پخش می‌شد، زندگی به روال عادی خود ادامه داد و مردم در بانک صف می‌کشیدند، در کافه‌ها قهوه می‌نوشیدند و مواد غذایی می‌خریدند.

اسراء، یک زن مصری که در خرده فروشی مواد غذایی کارفور انبار می کند، گفت: «اکنون آمدم زیرا نمی دانم ترافیک در اواخر این هفته چقدر بد خواهد بود.

(گزارش توسط مایا گبیلی و اندرو میلز؛ نگارش غایدا غانتوس؛ گزارش اضافی توسط یسیم دیکمن، توماس سوئن، گابریل تتراولت-فاربر، ایلزه فیلکس و کارولوس گروهمان در دوحه و عمر فامی و محمود کریدر در قاهره؛ ویرایش توسط ویلیام مالار، ویلیام مالار دونوان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.