با زبان عشق کودکان آشنا شوید!

[ad_1] چیزهای زیادی در مورد عشق کودک به والدین و والدین به کودک می‌توان گفت – از جمله این که چگونه می‌خواهیم این عشق و محبت را ابراز کنیم و چگونه دوباره آن را دریافت کنیم. در این مطلب ما می‌خواهیم در مورد 5 زبان عشق کودکان صحبت کنیم که نشان می‌دهند چگونه باید به

کد خبر : 414987
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
با زبان عشق کودکان آشنا شوید!

[ad_1]

با زبان عشق کودکان آشنا شوید

چیزهای زیادی در مورد عشق کودک به والدین و والدین به کودک می‌توان گفت – از جمله این که چگونه می‌خواهیم این عشق و محبت را ابراز کنیم و چگونه دوباره آن را دریافت کنیم. در این مطلب ما می‌خواهیم در مورد 5 زبان عشق کودکان صحبت کنیم که نشان می‌دهند چگونه باید به فرزندتان عشق بورزید و او از شما چه می‌خواهد. با این حال فراموش نکنید که همه ما عشق را به پنج روش مشابه ابراز و تجربه می کنیم. علاوه بر این، هر کسی زبان عشق و ابراز محبت خودش را دارد و به آن اهمیت می‌دهد.

دکتر گری چپمن، مشاور امور خانواده و ازدواج که به خاطر کتاب پرفروش خود “5 زبان عشق” شناخته شده است، می‌گوید: “دوست داشتن بچه‌ها کافی نیست. بلکه شما باید بدانید که چگونه عشق را به کودک منتقل کنید تا او واقعا احساس کند که دوستش دارید.”

5 زبان عشق کودکان که باید بیاموزید

5 زبان عشق کودکان که باید بیاموزید

در اینجا 5 روشی که فرزند شما ممکن است برای نشان دادن و دریافت عشق انتخاب کند، آورده شده است. درک آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا والدینی مهربان تر و دلسوزتر باشید.

در آغوش گرفتن و نوازش کردن

اگر کودکتان اطراف شما می‌چرخد و به هر طرف رو برگردانید دنبال شما است، باید بدانید که به دنبال نوازش شماست. پس سر او را نوازش کنید و دستانش را بگیرید و بغلش کنید. با بوسیدن فرزندتان به او نشان می‌دهید که چقدر دوستش دارید. این‌ها همه نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند زبان عشق فرزندتان می‌تواند یک “لمس” کردن ساده باشد.

صبح آن‌ها را ببوسید، وقتی می‌خواهید با هم فیلم تماشا کنید، او را در آغوش بگیرید و از او بپرسید که آیا می‌خواهد در آغوش‌تان بماند یا خیر.

گرفتن و دادن هدیه

اگر می‌بینید فرزند شما نسبت به هدایایی که دریافت می‌کند کنجکاو است و می‌خواهد بداند چگونه بسته بندی شده، چه یادداشتی روی آن است یا این هدیه را به چه مناسبتی دریافت کرده است، این رفتار او زبان عشق است.

گرفتن و دادن هدیه

در واقع آن‌ها می‌خواهند ببینند چقدر برای خرید هدیه آن‌ها وقت گذاشته اید. فراموش نکنید برای کودکان هم هدیه بزرگ مهم نیست، بلکه مهم توجه کردن به آن‌هاست. آن‌ها از این که عشق شما را نسبت به خود می‌بینند، لذت می‌برند. همچنین وقتی هدیه‌ای از آن‌ها دریافت می‌کنید، حتما از آن‌ها تشکر کنید و در مکان مناسبی نگهداری کنید تا ببینند که هدیه‌شان برای شما اهمیت دارد. حتی اگر یک کاردستی باشد یا یک نقاشی خیلی ساده، آن را جایی قرار دهید که همیشه پیش چشمان‌تان باشد. فراموش نکنید که کودک شما با همین نقاشی می‌خواهد به شما نشان دهد که عاشق شما است و دوست‌تان دارد.

تعریف و تمجید

یکی دیگر از 5 زبان عشق کودکان، تعریف و تمجید از آن‌ها است. اگر دقت کنید خواهی فهمید که فرزند شما روی تعریف و تمجید شما تمرکز می‌کنند و دوست دارند به طور مستقیم و غیرمستقیم در مقابل دیگران از کلمات تشویقی استفاده کنید. هر روز به آن‌ها بگویید “دوستشان دارید” و وقتی عشق خود را به شما ابراز می‌کنند از آن‌ها قدردانی کنید. تعریف و تمجید به این معنا نیست که شما همیشه و بی دلیل آن‌ها را تشویق کنید یا تعریف کنید، و انتقاد را کنار بگذارید، بلکه به این معنی است که حتما وقتی فرزند شما کار خوبی انجام می‌دهد، حتما باید از او قدردانی کنید و دوست داشتن‌تان را به او نشان دهید.

انجام دادن کاری برای فرزندتان

انجام دادن کاری برای فرزندتان

بعضی از بچه ها دوست دارند، والدینشان کاری برای آن‌ها انجام دهد. مثلا آن‌ها عاشق این هستند که مادر یا پدرشان برای آن‌ها آشپزی کنند یا قفسه کتاب‌هایشان را مرتب کنند. کودک یا کودکان شما از اینکه شما کاری برایشان انجام می‌دهید، قدردانی می‌کنند. وقتی به آن‌ها کمک می‌کنید لباسی برای یک مهمانی انتخاب کنند یا برایشان انیمیشن و کارتون مورد علاقه‌شان را می‌خرید، همه نشان دهنده حس مراقبتی است که شما نسبت به فرزندتان دارید و این برای آن‌ها مهم است. برای این که به او نشان دهید او هم می‌تواند به شما کمک کند، حتما آن‌ها را تشویق کنید با شما همراه شوند و کاری برای شما انجام دهند.

گذراندن وقت با کودک‌تان

اگر فرزندتان از شما بخواهد که با آن‌ها بازی کنید یا با آن‌ها تلویزیون تماشا کنید، باید بدانید که گذراندن وقت با کودکتان یکی دیگر از 5 زبان عشق کودک است. گذراندن زمان با کودک‌تان به این معنا نیست که در حین خواندن کتاب یا بازی با گوشی و گشت و گذار در صفحات مجازی کنار او حضور داشته باشید، بلکه وقتی کنار او حضور دارید باید حتما با او صحبت کنید و وقت‌تان را به او اختصاص دهید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.