با در پیش بودن جمعه سیاه، سرمایه گذاران به سهام مصرف کننده ایالات متحده نگاه می کنند

[ad_1] سهام اختیاری مصرف‌کننده، گروهی که اعضای آن طیف وسیعی از Amazon.com و خودروساز تسلا را تا خرده‌فروشی Target Corp را اداره می‌کنند، به دلیل افزایش قیمت‌ها با کاهش قیمت‌ها روبه‌رو شده‌اند و بخش اختیاری مصرف‌کننده S&P 500 تقریباً 33 درصد در سال گذشته در مقایسه با کاهش نزدیک به 17 درصدی برای شاخص گسترده

کد خبر : 282623
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۵:۵۱
با در پیش بودن جمعه سیاه، سرمایه گذاران به سهام مصرف کننده ایالات متحده نگاه می کنند

[ad_1]

سهام اختیاری مصرف‌کننده، گروهی که اعضای آن طیف وسیعی از Amazon.com و خودروساز تسلا را تا خرده‌فروشی Target Corp را اداره می‌کنند، به دلیل افزایش قیمت‌ها با کاهش قیمت‌ها روبه‌رو شده‌اند و بخش اختیاری مصرف‌کننده S&P 500 تقریباً 33 درصد در سال گذشته در مقایسه با کاهش نزدیک به 17 درصدی برای شاخص گسترده تر.

با این حال، داده‌های اخیر نشانه‌هایی را نشان می‌دهد که تورم ممکن است در مواجهه با مخارج خرده‌فروشی قوی‌تر از حد انتظار کاهش پیدا کند، و این خوش‌بینی محتاطانه را افزایش می‌دهد که اقتصاد می‌تواند از رکود اجتناب کند یا فقط یک رکود خفیف را تجربه کند. داده های BofA Global Research نشان داد که سرمایه گذاران در هفته گذشته 1.05 میلیارد دلار خالص به سهام اختیاری مصرف کننده ریختند که ششمین جریان ورودی هفتگی بزرگ از سال 2008 است.

جمعه سیاه آینده، یک روز پس از تعطیلات شکرگزاری ایالات متحده و به طور سنتی یکی از بزرگترین روزهای خرید سال، ممکن است به سرمایه گذاران بینش بیشتری در مورد میزان باز کردن کیف پول های مشتریان ارائه دهد.

ادوارد یروما، تحلیلگر Piper Sandler می‌گوید: «در مورد اینکه مصرف‌کننده واقعاً چقدر قوی است، سؤالاتی وجود دارد، بنابراین این یک فصل تعطیلات دشوار خواهد بود. همه در حال تماشای قدرت مصرف کننده هستند و تا کنون مصرف کننده آن را حفظ کرده است. Yruma نسبت به خرده فروشان Nordstrom Inc و Target مثبت است. او معتقد است، با این حال، ممکن است خیلی زود باشد که روی این بخش به طور کلی شرط بندی کنیم، زیرا تورم بر اساس استانداردهای تاریخی بالا باقی مانده است، در حالی که بسیاری در وال استریت نگران هستند که سیاست های پولی فدرال رزرو انقباض ممکن است باعث رکود در ایالات متحده شود. مطمئناً، سهام مصرف کننده امسال بیش از سهم منصفانه خود با مشکلاتی روبرو بوده است. سهام هدف روز سه‌شنبه پس از هشدار شرکت در مورد «تغییرات چشمگیر» در رفتار مصرف‌کننده که به تقاضا آسیب می‌زند، سقوط کرد. Amazon.com، بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین جهان، در 27 اکتبر اعلام کرد که برای رشد آهسته‌تری آماده می‌شود زیرا «بودجه‌های مردم به دلیل تورم تنگ است».

سهام این شرکت ها نسبت به سال قبل به ترتیب 29.6 و 43.5 درصد کاهش یافته است. اقتصاددانان مورگان استنلی در یادداشتی در روز جمعه اعلام کردند، در حالی که خرده فروشی در ماه اکتبر قوی بود، داده ها نشان می دهد که معوقات وام های خودروی ارزان قیمت در حال افزایش است و خریداران با درآمد بالاتر شروع به معامله می کنند.

اقتصاددانان این شرکت نوشتند: «مصرف‌کننده در سال جاری ستون قدرت بوده است، اما با افزایش نرخ‌ها و کاهش بازار کار، مصرف‌کنندگان چاره‌ای جز عقب‌نشینی از هزینه‌های خود نخواهند داشت. تحلیلگران این بانک نسبت به بخش اختیاری مصرف کننده کم وزن هستند.

با این حال، دیگران دلایلی برای صعودی ماندن می بینند – حتی در مواجهه با رکود اقتصادی بالقوه.

جیم پاولسن، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در گروه Leuthold، گفت: “ترس های رکود اقتصادی برای این گروه بسیار سنگین است.” “اگر ما یک رکود خفیف داشته باشیم … آنها از اینجا به بعد خیلی خوب عمل خواهند کرد.” او شرط می‌بندد که سهام خرده‌فروشان، هتل‌ها و رستوران‌ها در سال آینده عملکرد بهتری از بقیه بخش‌ها خواهد داشت.

بابی گریفین، تحلیلگر ریموند جیمز، گفت: ارزش‌گذاری‌های پایین‌تر برخی شرکت‌ها ممکن است به سرمایه‌گذاران اجازه دهد در صورتی که اقتصاد کند شود، فرصتی برای تلنگر ایجاد کند. شرکت او دارای یک “خرید” قوی در سهام Home Depot Inc است که با 15 درصد تخفیف نسبت به چند برابر قیمت پیش‌روی تاریخی خود معامله می‌شوند.

او گفت: «ما در تمام سال این ترس از تورم را داشته‌ایم و مصرف‌کننده تا کنون به خوبی مقاومت کرده است.

در عین حال، نشانه‌های قدرت مصرف‌کننده نیز می‌تواند پرچم قرمز فدرال رزرو با تورم باشد، و این موضوع را تقویت می‌کند که بانک مرکزی با انقباض سیاست پولی که بازارها را تحت فشار قرار داده و ریسک‌پذیری را در سال جاری کاهش داده است، پیش ببرد.

کریس زاکارلی، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری اتحادیه مشاوران مستقل، معتقد است نشانه‌هایی مبنی بر اینکه مصرف‌کنندگان تحت تأثیر افزایش نرخ‌ها قرار نگرفته‌اند، می‌تواند به اوج بالاتر از حد انتظار در چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو منجر شود.

او گفت: «ما شک داریم که بدترین اتفاق پشت سرمان باشد.

(گزارش توسط دیوید راندال در نیویورک؛ ویرایش توسط ایرا ایوسباشویلی و متیو لوئیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.