با حرکت خرس های دلار آمریکا، گاوهای XAUUSD خط روند بحرانی را شکستند

طلا در حال حرکت و در پشت خط روند کلیدی است. دلار آمریکا برای آزمایش یک خط روند کلیدی روزانه تحت فشار است. قیمت طلا در روز بالاتر می رود زیرا دلار آمریکا کاهش می یابد در حالی که XAUUSD نزدیک به 1720 دلار است و تا کنون به بالاترین سطح 1716.97 دلار رسیده است.

کد خبر : 278298
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۳:۳۳
با حرکت خرس های دلار آمریکا، گاوهای XAUUSD خط روند بحرانی را شکستند


  • طلا در حال حرکت و در پشت خط روند کلیدی است.
  • دلار آمریکا برای آزمایش یک خط روند کلیدی روزانه تحت فشار است.

قیمت طلا در روز بالاتر می رود زیرا دلار آمریکا کاهش می یابد در حالی که XAUUSD نزدیک به 1720 دلار است و تا کنون به بالاترین سطح 1716.97 دلار رسیده است. DXY، شاخصی که ارزش دلار را در مقابل سبدی از ارزها اندازه گیری می کند، به دلیل پایین آمدن آن از مرز 110 مورد بررسی قرار گرفته است، سطحی که تقریباً در دو هفته گذشته مشاهده نشده است. همانطور که در زیر نشان داده شده است، این روند روزانه بحرانی را نیز به خود اختصاص می دهد، شکستی که می تواند برای قیمت فلز زرد در روزهای آینده قابل توجه باشد. DXY در پایین ترین سطح 109.39 تا کنون از 110.61 به عنوان بالاترین معامله بود.

اشتهای ریسک با معطوف شدن به انتخابات میان دوره ای با نتایجی که بعداً در روز منتشر می شود، به بازارها بازگشت. سرمایه گذاران به یک بن بست سیاسی امیدوارند که بتواند از تغییرات رادیکال سیاست جلوگیری کند و سرعت افزایش نرخ از سوی فدرال رزرو را کاهش دهد. این به نوبه خود بر بازده دلار آمریکا و بازدهی دلار تأثیر می گذارد و بنابراین برای قیمت طلا مفید است.

کنترل تنها یک اتاق کنگره توسط جمهوری خواهان مانع از فشار قانونی رئیس جمهور جو بایدن برای مقررات تجاری بیشتر می شود. جمهوری‌خواهان کنگره تهدید کرده‌اند که در سال آینده سقف بدهی‌ها را کاهش می‌دهند تا در صورت کسب اکثریت مجلس، حقوق و مزایای مدیکر را کاهش دهند. تحلیلگران Brown Brothers Harriman توضیح دادند که در هفته های اخیر، نظرسنجی ها به نفع جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و سنا تغییر کرده است.

چه زمانی می توان انتظار نتایج انتخابات میان دوره ای آمریکا را داشت؟

تلگراف بریتانیا توضیح داد که “انتظار می رود موج اول شمارش آرا در ساحل شرقی بین ساعت 7 بعد از ظهر تا 8 بعد از ظهر به وقت شرقی (12 صبح و 1 بامداد به وقت گرینویچ) برگزار شود. نشانه‌های اولیه موفقیت جمهوری‌خواهان می‌تواند در صورتی رخ دهد که انتظار می‌رود رقابت‌ها نزدیک به هم باشند – مانند حوزه هفتم کنگره ویرجینیا یا یک کرسی سنای ایالات متحده در کارولینای شمالی – دموکرات‌اند.

در حوالی ساعت 10 شب یا 11 شب به وقت شرقی، زمانی که حوزه های رای گیری در غرب میانه برای یک ساعت یا بیشتر بسته می شود، این امکان وجود دارد که جمهوری خواهان برای کارشناسان سازمان های رسانه ای ایالات متحده حرکت کافی برای کنترل مجلس نمایندگان داشته باشند.

CPI ایالات متحده و چشم انداز فدرال رزرو

سرمایه گذاران همچنین منتظر آمارهای کلیدی تورم ایالات متحده در اواخر این هفته هستند که می تواند بر اندازه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در دسامبر تأثیر بگذارد. بازارها در سناریویی قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو پس از چهار افزایش متوالی 75 واحدی متوالی نرخ بهره و علی‌رغم مخالفت جروم پاول، رئیس‌جمهور در برابر چرخش پس از تصمیم هفته گذشته فدرال رزرو، نرخ‌ها را 50 واحد در دسامبر افزایش خواهد داد.

جروم پاول در مطبوعات خود استدلال کرد که ما می توانیم نرخ پایانه بالاتری را در مقایسه با انتظارات بازار قبلی مشاهده کنیم. با این حال، در گزارش اخیر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، نرخ بیکاری ناامیدکننده بود. این، همراه با لفاظی های اخیر برخی از سخنرانان فدرال رزرو به دنبال ناامیدی های قبلی در مورد داده های مهم دیگر، مانند تولید و خدمات، سرمایه گذاران شروع به تغییر چشم انداز خود برای فدرال رزرو کرده اند و انتظار دارند سرعت کمتری برای انقباض در بازار وجود داشته باشد.

با نگاهی به آینده در این زمینه، یک گزارش مشاغل دیگر و دو مجموعه از داده های تورم و خرده فروشی را قبل از جلسه 13 تا 14 دسامبر دریافت خواهیم کرد. با این حال، برای این هفته، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده حیاتی خواهد بود. مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تحلیلگران TD Securities پیشنهاد کردند که قیمت‌های هسته احتمالاً در ماه اکتبر به طور ملایمی کاهش یافته است، اما همچنان به سرعت 0.4٪ مادرانه قوی رسیده است.

تحلیلگران TD Securities استدلال کردند: «چاپ زیر اجماع احتمالاً به کاهش قیمت گذاری برای نرخ وجوه ترمینال کمک می کند و احتمالاً منحنی را در این روند افزایش می دهد». آنها گفتند: «خطر کاهش نرخ به این دلیل است که ما در هفته گذشته منحنی 2s10s خود را افزایش دادیم و به خزانه‌های طولانی 10 ساله رفتیم، که از نظر ما جذاب بود. در نهایت، این امر برای طلا دلگرم‌کننده خواهد بود، زیرا چاپ هسته نرم‌تر، موقعیت‌یابی را تشدید می‌کند که اخیراً به سرعت به سمت کاهش قیمت دلار حرکت کرده است. در مقابل، صحبت‌هایی مبنی بر اینکه ممکن است فدرال‌رزرو تا حدودی کمتر متمایل به جنگ‌طلبی باشد، مشخصات طلا را متقاعد کرده است که موقعیت‌های خرید متوسط‌تری ایجاد کند که می‌تواند در چنین نتیجه‌ای برای CPI این هفته ادامه یابد.

تحلیل تکنیکال طلا

طبق تحلیل هفتگی پیش از بازگشایی طلا، طلا، نمودار هفته: گاوهای XAUUSD در برابر مقاومت های کلیدی پیش از شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده بالا می روند، بیان شد که “نمودارها فشار قیمت را در یک روند نزولی ثابت نشان می دهند و چشم انداز اصلاح صعودی برای آزمایش کامل تعهدات خرس قبل از داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده برای هفته آینده وجود دارد.”

این شکل گیری W برای هفته پیش رو با چشم انداز فشار به خط روند و زمانی که با الگوی هارمونیک خرچنگ زیر در نمودار روزانه همراه شود، تهدیدآمیز به نظر می رسد:

به روز رسانی طلا

با بالاترین قیمت 1716 دلاری، هنوز تا رسیدن به رقم گرد شده 1730 دلاری و اوج های اکتبر راه زیادی باقی مانده است. در واقع، هنوز چند جلسه تا رویداد CPI ایالات متحده باقی مانده است و یک روز نیز زمان زیادی در سیاست ایالات متحده است.

اگر دلار آمریکا به زیر خط روند سقوط کند، طلا این پتانسیل را دارد که بالاتر رود:



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.