با تکان دادن پرچم های اوکراین، تظاهرات معترضان به جنگ را در سراسر جهان متوقف کنید

[ad_1] صدها نفر در میان باران شدید در سیدنی با شعار “اوکراین پیروز خواهد شد” راهپیمایی کردند، در حالی که معترضان در توکیو خواستار اخراج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل شدند. هزاران نفر نیز در اروپا به خیابان‌ها آمدند و معترضان – از جمله بسیاری از اوکراینی‌های مقیم خارج – در لندن، نیکوزیا، برلین،

کد خبر : 171630
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
با تکان دادن پرچم های اوکراین، تظاهرات معترضان به جنگ را در سراسر جهان متوقف کنید

[ad_1]

صدها نفر در میان باران شدید در سیدنی با شعار “اوکراین پیروز خواهد شد” راهپیمایی کردند، در حالی که معترضان در توکیو خواستار اخراج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل شدند.

هزاران نفر نیز در اروپا به خیابان‌ها آمدند و معترضان – از جمله بسیاری از اوکراینی‌های مقیم خارج – در لندن، نیکوزیا، برلین، آتن، هلسینکی، مادرید و میلان خود را در پرچم‌ها پوشانده و پلاکاردهای «جنگ را متوقف کنید» در دست داشتند.

استفان پیشل در میان جمعیتی 2500 نفری در میدان کارلسپلاتز مونیخ گفت: «شما به مردمی که اینجا جمع شده‌اند نگاه می‌کنید و همه می‌ترسند… ما 80 سال صلح داشتیم و ناگهان جنگ در اروپا بازگشته است.

تظاهراتی که سازمان دهندگان تخمین زدند تعداد آن 20000 نفر باشد در برن پایتخت سوئیس برگزار شد. پرچم اوکراین بر فراز صندلی شورای شهر به اهتزاز درآمد.

برخی از دولت سوئیس خواستند اقدامات سخت تری علیه روسیه و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین انجام دهد که گفت دستور داده است “عملیات نظامی ویژه” نه برای اشغال سرزمین، بلکه برای نابودی قابلیت های نظامی اوکراین و تسخیر آنچه کرملین به عنوان ملی گرایان خطرناک می داند، انجام دهد.

در استانبول، اوکراینی های مقیم ترکیه سرود ملی خود را خواندند و بنرهایی با تصاویری از آثار خونین دست در دست داشتند.

خانواده من در منطقه کیف هستند و امروز به کیف حمله می کنند. نمی دانم چه کنم، به چه فکر کنم. من هر 10 تا 15 دقیقه به آنها زنگ می زنم.

“امیدوارم که تمام جهان … فقط بایستند و کاری برای محافظت از خانواده های ما انجام دهند.”

‘نه به تنهایی’

صدها نفر در میدان مقابل مقر سازمان ملل متحد در ژنو تظاهرات کردند و تابلوهایی مانند «اکنون اوکراین را به عضویت ناتو بساز» و «به پوتین نه بگو» حمل کردند.

والری براگار، یک روسی بومی که 15 سال در سوئیس زندگی کرده و اکنون شهروند سوئیس است، گفت: “من اینجا هستم زیرا به خاطر کشور محل تولدم بسیار شرمنده هستم.”

این اعتراضات در پی تظاهرات های دیگر در سراسر جهان در روزهای گذشته است. در آمریکای لاتین، معترضان به تظاهرات روز جمعه در آرژانتین، برزیل، مکزیک و پرو پیوستند و شعار «زنده باد اوکراین» سر دادند.

در روسیه نیز، مبارزان ضد جنگ از هشدارهای مقامات برای ابراز خشم خود سرپیچی کرده اند. پلیس روز پنجشنبه بیش از 1600 معترض روس را بازداشت کرد.

در سیدنی، برخی از سخنرانان از دولت خواستند تحریم ها علیه مسکو را گسترش دهد و شهروندان روس را از بازدید از استرالیا منع کند، در حالی که برخی دیگر خواستار ورود ناتو شدند.

کاتارینا، یکی از معترضان که تنها نام خود را ذکر کرد، گفت: «من تحریم‌های اقتصادی بیشتری علیه روسیه می‌خواهم، من برای اوکراین کمک نظامی می‌خواهم». من می‌خواهم عمل بیشتر، عمل ملموس‌تر و کلمات کمتری داشته باشم. در حال حاضر برای دیپلماسی خیلی دیر است.»

صدها معترض روسی، اوکراینی و ژاپنی در منطقه شلوغ خرید شیبویا در مرکز توکیو تجمع کردند، بسیاری با فرزندان خود و پرچم های اوکراین را در دست داشتند و به زبان های ژاپنی و انگلیسی شعار “جنگ را متوقف کنید” و “پوتین را متوقف کنید” سر دادند.

هیروشی ساوادا، یک نوازنده 58 ساله گفت: «فقط می‌خواهم بگویم، پوتین این کار را متوقف کن، عقلت را به دست بیاور.»

در هند، بخشی از خشم متوجه ناتو و غرب بود.

وی افزود: نوع تجاوزی که در اوکراین شاهد آن هستیم، توسط آمریکا از طریق ناتو و همچنین نیروهای نظامی روسیه که وارد اوکراین شده‌اند، انجام شده است. نها، فعال دانشجویی در تظاهراتی در دهلی نو گفت که هر دو مسئول این وضعیت هستند.

(گزارش توسط دفاتر رویترز؛ نوشته لیدیا کلی و آلیسون ویلیامز؛ ویرایش توسط ویلیام مالارد و راس راسل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.