با توقف کارخانه ها، بازارها اوپک را کنار می زنند

[ad_1] قیمت نفت خام به دلیل کاهش غیرمنتظره تولید آخر هفته توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت بیشتر از روز دوشنبه بالاتر بود. اما نفت برنت کمتر از سطحی است که درست قبل از سقوط بانک سیلیکون ولی در ماه گذشته مشاهده شد و همچنان کاهش 20 درصدی سال به سال را دنبال می کند. یکی

کد خبر : 342538
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
با توقف کارخانه ها، بازارها اوپک را کنار می زنند

[ad_1]

قیمت نفت خام به دلیل کاهش غیرمنتظره تولید آخر هفته توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت بیشتر از روز دوشنبه بالاتر بود. اما نفت برنت کمتر از سطحی است که درست قبل از سقوط بانک سیلیکون ولی در ماه گذشته مشاهده شد و همچنان کاهش 20 درصدی سال به سال را دنبال می کند.

یکی از دلایل کاهش رطوبت این است که کاهش تولید خام ممکن است به سادگی کاهش تقاضای کارخانه‌های جهانی را خنثی کند – به گفته جی‌پی مورگان، بررسی‌های ماه مارس این هفته نشان می‌دهد که تولید ممکن است با نرخ رشد سالانه کمتر از 1 درصد در حال اجرا باشد.

تصویر تولید ایالات متحده در روز دوشنبه بار دیگر نرخ‌ها و بازارهای اوراق قرضه را نگران کرد زیرا موسسه مدیریت عرضه اعلام کرد فعالیت‌های تولیدی در ماه مارس به پایین‌ترین سطح در نزدیک به سه سال گذشته سقوط کرد و سفارش‌های جدید همچنان به انقباض خود ادامه دادند.

شاخص PMI 46.3 – بسیار پایین تر از خط تقسیم 50 بین انبساط و انقباض – کمترین میزان از زمان رکود همه گیر در می 2020 بود، بسیار کمتر از پیش بینی ها و پنجمین ماه متوالی در قلمرو انقباضی.

بازدهی دو ساله خزانه داری ایالات متحده پس از انتشار مجدداً به زیر 4 درصد بازگشت و امروز در تلاش برای بازگرداندن انگشتان پا به بالاتر از آن است. به طور قابل توجهی، انتظارات تورمی کوتاه مدت و بلندمدت موجود در بازارهای خزانه داری از زمان انتشار اخبار اوپک به سختی کاهش یافته است.

با کمک جهش 5 درصدی در سهام بخش انرژی، S&P500 مجدداً صعودی به پایان رسید، با این حال، معاملات آتی در آستانه باز شدن روز سه‌شنبه ثابت تا محکم‌تر بودند. Big Tech و Tesla بازنده‌های اصلی روز دوشنبه بودند و تسلا پس از افشای تحویل‌های سنگین در سه ماهه مارس علیرغم کاهش قیمت خودرو در ژانویه، بیش از 6 درصد از دست داد.

توجه بازار کلان در حال حاضر به بازار کار ایالات متحده قبل از گزارش حقوق و دستمزد در ماه مارس در ماه مارس معطوف شده است و اطلاعات مربوط به فرصت های شغلی فوریه در اواخر روز سه شنبه در رادار قرار می گیرد.

پیش‌بینی‌های اجماع برای ایجاد شغل در ماه گذشته نشان می‌دهد که نسبت به هیولای فوریه کمتر شده است، اما PIMCO اشاره می‌کند که موج اخراج شرکت‌ها که در ژانویه اعلام شد احتمالاً تا آوریل به طور کامل ثبت نخواهد شد، زیرا دوره‌های اطلاع رسانی 60 روزه برای کارکنان شرکت‌های بزرگ وجود دارد. شرکت ها

در جاهای دیگر، دلار با شرایط ملایم‌تر نرخ‌ها کاهش یافت و استرلینگ راه را به بهترین سطح خود از ژوئن گذشته رساند.

با این حال، دلار استرالیا در جهت دیگری حرکت کرد و بسیاری از افزایش روز دوشنبه را معکوس کرد زیرا بانک مرکزی استرالیا نرخ نقدی خود را در 3.6 درصد بدون تغییر گذاشت تا از 10 افزایش متوالی عبور کند و گفت که زمان بیشتری برای ارزیابی تأثیر آن می خواهد. گذشته افزایش می یابد.

ژئوپلیتیک پرتنش بر بقیه اخبار مسلط بود.

چین به کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که «اشتباهات فاجعه بار گذشته» را با تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان تکرار نکند و گفت که این به صلح و ثبات منطقه کمک نمی‌کند و تنها مردم چین را در برابر دشمن مشترک متحد می‌کند.

مک کارتی، سومین رهبر ارشد ایالات متحده پس از رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور، قرار است روز چهارشنبه میزبان نشستی در کالیفرنیا با تسای باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان در سال 2024، سرانجام روز سه‌شنبه در دادگاه نیویورک حاضر شد و قرار است به‌طور رسمی به خاطر پرداخت‌های «پول خاموش» در سال 2016 متهم شود – لحظه‌ای پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده.

در جای دیگر، هلدینگ ویرجین اربیت ریچارد برانسون پس از شکست شرکت پرتاب ماهواره در تامین بودجه بلندمدت مورد نیاز برای کمک به بهبودی پس از شکست موشک در ژانویه، درخواست ورشکستگی فصل 11 را داد.

در معاملات، Rathbones، مدیر دارایی بریتانیا، موافقت کرد که تجارت ثروت اینوستک در بریتانیا را در یک معامله تمام سهام که ارزش واحد را کمی بیش از 1 میلیارد دلار به دست آورد، خریداری کند.

و در زمینه بانکداری، رئیس Credit Suisse به دلیل اینکه بانک سوئیس را تا مرز ورشکستگی کشانده بود، عذرخواهی کرد زیرا در جلسه نهایی سهامداران شرکت با خشم مواجه شد.

تحولات کلیدی که ممکن است در اواخر روز سه‌شنبه به بازارهای ایالات متحده جهت دهد:

* داده های فرصت های شغلی فوریه ایالات متحده، سفارشات کارخانه فوریه؛ تراز تجاری فوریه کانادا

* لیزا کوک، رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو ایالات متحده، سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، لورتا مستر، رئیس بانک مرکزی کلیولند، همگی صحبت می کنند. هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک انگلستان صحبت می کند

* اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و مکرون رئیس جمهور فرانسه از چین بازدید کردند

ISM Manufacturing PMI، https://www.reuters.com/graphics/USA-STOCKS/mypmobdnbpr/ism.png

فرصت های شغلی ایالات متحده، https://www.reuters.com/graphics/USA-STOCKS/egpbyogmyvq/jolts.png

استرالیا افزایش نرخ بهره را برای ارزیابی تاثیر انقباض متوقف می کند، https://www.reuters.com/graphics/AUSTRALIA-ECONOMY/RATES/jnvwyjqbrvw/chart.png

رشد تحویل تسلا کند می شود، https://www.reuters.com/graphics/TESLA-DELIVERIES/myvmobdmbvr/chart.png

(توسط مایک دولان، ویرایش توسط کریستینا فینچر [email protected]. توییتر: @reutersMikeD)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.