با تور مجازی به هالیوود سفر کنید

[ad_1] از یک منطقه بیابانی دور افتاده تا بدل شدن به‌یک سمبل در فرهنگ عامه؛ هالیوود نماد هنر هفتم و یک مقصد رویایی برای جویندگان شهرت در آمریکا است. هالیوود (Hollywood) یکی از پرطرفدارترین مناطق آمریکا است که در شهر لس آنجلس قرار دارد. اهمیت تاریخی و فرهنگی بسیار بالای هالیوود به‌عنوان مرکز تاریخی استودیوهای

کد خبر : 123409
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
با تور مجازی به هالیوود سفر کنید

[ad_1]

از یک منطقه بیابانی دور افتاده تا بدل شدن به‌یک سمبل در فرهنگ عامه؛ هالیوود نماد هنر هفتم و یک مقصد رویایی برای جویندگان شهرت در آمریکا است.

هالیوود (Hollywood) یکی از پرطرفدارترین مناطق آمریکا است که در شهر لس آنجلس قرار دارد. اهمیت تاریخی و فرهنگی بسیار بالای هالیوود به‌عنوان مرکز تاریخی استودیوهای کلان فیلم‌سازی آمریکایی، این ناحیه را به‌نماد صنعت فیلم‌سازی آمریکا تبدیل کرده است.

هالیوود منطقه‌ای از شهر لس آنجلس در شمال غربی مرکز این شهر است. جایی که با استودیوهای فیلم‌سازی پرتعداد، سالن‌های مجلل تئاتر و تبدیل به محل سکونت تعداد زیادی از هنرمندان مطرح سینما، حالا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی آمریکای شمالی به‌حساب می‌آید. همراه کجارو باشید تا در این قسمت از تورهای مجازی، به هالیوود سفر کنیم.

تاریخچه‌ منطقه هالیوود به‌دوران حمله اسپانیایی‌ها به آمریکای شمالی و اخراج  بومیان این منطقه می‌رسد. نام «هالیوود» با توجه به‌پوشش گیاهی که زمین‌های این منطقه (چوب یا همان Wood و یک نوع بافت خاص که با نام Holly شناخته می‌شد) برای این منطقه انتخاب شد. گفته می‌شود که اچ.جی.هایلی که همراه با همسرش به‌عنوان اولین ساکنان منطقه هالیوود به‌حساب می‌آیند، نام مورد بحث را برای این سرزمین انتخاب کرده‌ است.

منطقه هالیوود در ابتدا، فقط ۵۰۰ ساکن داشت و از یک اداره پست، یک روزنامه‌فروشی، دو سوپرمارکت و یک داروخانه تشکیل شده بود. پس از رشد مهاجرت به آمریکای شمالی و رونق سینما و صنایع مختلف در این کشور، افرادی مثل آدولف زکور، کارل لی‌مه‌له و برادران وارنر که به‌ترتیب از مجارستان و آلمان به‌کشور آمریکا مهاجرت کرده بودند و به‌حرفه‌هایی مثل فروش لباس و تبلیغ دوچرخه مشغول بودند، به‌آمریکا و منطقه هالیوود مهاجرت و شرکت‌های فیلم‌سازی پارامونت، یونیورسال و برادران وارنر را تاسیس کردند.

با وجود اینکه امروزه تعداد بسیار زیادی از استودیوهای فیلم‌سازی آمریکایی در مناطقی مثل «بربانک» از کالیفرنیا و «وست ساید» از واشنگتن پراکنده شده‌اند؛ اما استودیوهای مهمی که کارهای تدوین، فروش وسایل مهم برای فیلم‌برداری و کارهای مهم برای مراحل پیش‌تولید و پس‌تولید (مثل اجرای جلوه‌های ویژه کامپیوتری) را انجام می‌دهند در کنار شرکت‌های تخصصی برای امر نورپردازی سینمایی، همگی در منطقه هالیوود مستقر شده‌اند.

تصویری از منطقه هالیووود در لس آنجلس

وجود سالن‌های مجلل سینما، موسیقی و تئاتر که کنسرت‌های باشکوه و مراسم بسیار مهم مثل رویدادهای سالانه‌ آکادمی اسکار را برپا می‌کنند، کنار میزبانی منطقه هالیوود از ستارگان سینما که در ناحیه زندگی می‌کنند باعث شده تا هالیوود به‌یک منطقه توریستی پرطرفدار تبدیل شود. تابلوی بزرگی که در منطقه هالیوود نصب شده و عنوان HOLLYWOOD را در معرض دید عموم قرار می‌دهد، یکی از دیدنی‌های توریستی این منطقه است. این سازه ۴۹۱ متری در ابتدا به‌عنوان یک نشان در سرازیری جنوبی کوه «لی» قرار گرفت تا مردم را از عملیات عمرانی شرکت «هالیوود-لند» باخبر کند. این سازه قرار بود یک‌و‌نیم سال در محل ذکر شده باقی بماند که در نهایت، تصمیم برآن شد تا این تابلو برای همیشه در آن بخش از کوه لی سکونت داشته باشد و حالا، این سازه یکی از جاذبه‌های توریستی منطقه هالیوود شده است!

امروزه از هالیوود به‌عنوان یکی از مناطق فقیر شهر لس آنجلس یاد می‌شود؛ جایی که ساکنانش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از افراد ساکن در سایر مناطق شهر لس آنجلس درآمد دارند. شاید کمی عجیب باشد؛ اما گفته می‌شود که تعداد افراد «غمگین» در منطقه هالیوود بیشتر از سایر نقاط لس آنجلس است. احتمال می‌رود که دلیل این موضوع، مهاجرت همه جانبه مردم به‌هالیوود برای کسب شهرت و موفقیت باشد؛ چراکه تعداد بسیار کمی از اشخاصی که به هالیوود مهاجرت می‌کنند، در پایان به‌آن رویای دیرینه خود می‌رسند و باقی افراد در پی دست نیافتن به‌رویای خود، غمگین می‌شوند.

با وجود اینکه شرکت‌هایی مثل کمپانی یونیورسال و برادران وارنر از هالیوود رفته‌اند؛ اما کمپانی پارامونت همچنان در این منطقه باقی مانده است. «هالیوود» حالا فراتر از یک منطقه یا یک کلمه، به‌نمادی برای فیلم‌های سینمایی پرخرج و کلان آمریکایی بدل شده است. یک سمبل در فرهنگ عامه که مخاطب‌های سینما را از مقیاس اثری که قرار است به‌تماشایش بنشینند، خبردار می‌کند. شاید این روزها مواردی مثل محدودیت‌های سفر از رسیدن ما به‌هالیوود جلوگیری کنند؛ اما به‌لطف تور مجازی، همین حالا می‌توانیم به‌هالیوود سفر کنیم! کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.