با تور مجازی به ایرلند شمالی سفر کنید

در این مطلب و در قالب یک تور مجازی، به ایرلند شمالی، یکی از زیباترین مناطق جهان و بریتانیا سفر خواهیم کرد. نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۹ به‌روزرسانی شده است. جزیره‌ ایرلند، سومین جزیره‌ بزرگ قاره‌ اروپا است. این جزیره از نظر سیاسی به دو بخش شمالی

کد خبر : 7717
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۳:۵۳
با تور مجازی به ایرلند شمالی سفر کنید


در این مطلب و در قالب یک تور مجازی، به ایرلند شمالی، یکی از زیباترین مناطق جهان و بریتانیا سفر خواهیم کرد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۹ به‌روزرسانی شده است.

جزیره‌ ایرلند، سومین جزیره‌ بزرگ قاره‌ اروپا است. این جزیره از نظر سیاسی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. جزیره‌ ایرلند با میزبانی از کوهستان‌های سرسبز و پرتعداد، دریاچه‌های زلال آبی، منظره‌های دیدنی و نفس‌گیر کنار طبیعت سرسبز و بی‌نهایت باصفای خود، به یکی از زیباترین مناطق دنیا بدل شده است. منطقه‌ ایرلند به‌دلیل دارا بودن تاریخ غنی، فرهنگ و تمدن خاص کنار رشته‌های ورزشی پرهواداری که دارد، از جمله نقاط جذاب و دیدنی اروپا است. در این قسمت از تورهای مجازی، به ایرلند شمالی سفر کرده و از دیدنی‌های به‌خصوص آن‌ بازدید خواهیم کرد. 

ابتدا سراغ منطقه‌ «جاده‌ غول‌آسا» یا Giant’s Causeway می‌رویم. این منطقه، یک سرزمین ساحلی در ایرلند شمالی به شمار می‌آید که از استوانه‌های بازالتی و آنتراسیتی شکل گرفته است. استوانه‌هایی که تعداد آن‌ها به ۴۰ هزار عدد می‌رسد و ارتفاع برخی به ۱۲‌ متر هم می‌رسد! اکثر این استوانه‌ها، ۶ گوشه‌ای هستند و استوانه‌های ۴ یا ۵ گوشه‌ای هم میان آن‌ها پیدا می‌شود.

گفته می‌شود که این استوانه‌های پرتعداد بر اثر فعالیت‌های آتش‌فشانی منطقه پدید آمده‌اند. برخی از افسانه‌های سلتیک نیز این عقیده را مطرح می‌کنند که قهرمان افسانه‌ها و غول‌کش آن سرمزین یعنی فیون مک‌کوم‌هایل (Fionn mac Cumhaill) برای جلوگیری از خیس شدن پاهای خود حین مبارزه با یک غول عظیم و تک‌چشم، تصمیم می‌گیرد یک پل عظیم را روی دریای ایرلند بسازد. پلی که با گذر زمان، ساختارش تغییر کرده و باعث پدیدار شدن هزاران استوانه‌ی کوچک و بزرگ شده است! این منطقه در سال ۱۹۸۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

پل Carrick-a-Rede یکی دیگر سازه‌های دیدنی ایرلند شمالی است. ارتفاع این پل به ۳۰ متر می‌رسد و سرزمین ایرلند را به جزیره‌ی کوچک کریک متصل می‌کند. آفرینش این پل معروف، بیشتر از اینکه به افسانه‌های سلتیک بازگردد، بازتابنده‌ تاریخ ایرلند است. این پل در اواسط قرن ۱۷ میلادی ساخته شد تا ماهی‌گیران ایرلندی بتوانند بهتر به فعالیت بپردازند. ساختار نه‌چندان قوی این پل که از چوب و طناب شکل گرفته بود، خالقان آن را مجبور می‌کرد تا قسمتی از هر سال را به تعمیر آن مشغول شوند. حالا که دیگر پیشه‌ ماهی‌گیری به‌عنوان حرفه‌ اصلی مردم ایرلند مطرح نمی‌شود، این پل به یک جاذبه‌ توریستی تبدیل شده و ساختار بسیار خوبی پیدا کرده است.

از دیگر دیدنی‌های ایرلند شمالی، روستای کارن‌لف (Carnlough) است. این روستا در بند کارن‌لف قرار دارد و در ناحیه‌ شمال غربی جزیره‌ ایرلند واقع شده است. این منطقه به‌اندازه‌ای زیبا است که به‌عنوان یکی از لوکیشن‌های فیلم‌برداری سریال گیم آو ترونز (Game of Thrones) انتخاب شد.

از طریق بخشی که در بالا قرار داده شده است، می‌توانید به‌صورت مجازی از نواحی به‌خصوص ایرلند شمالی که در طول مقاله از آن‌ها صحبت کردیم، بازدید کنید. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.