با تور مجازی از معبد بوروبودور در اندونزی دیدن کنید

معبد بوروبودور، یکی از جاهای دیدنی اندونزی است که در جزیره جاوه قرار دارد؛ با تور مجازی از این بنای تاریخی و مهم بودایی دیدن کنید. نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ به‌روزرسانی شده است. بنایی تاریخی و منحصربه‌فرد در جزیره جاوه وجود دارد که آن را «بوروبودور»

کد خبر : 15939
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
با تور مجازی از معبد بوروبودور در اندونزی دیدن کنید


معبد بوروبودور، یکی از جاهای دیدنی اندونزی است که در جزیره جاوه قرار دارد؛ با تور مجازی از این بنای تاریخی و مهم بودایی دیدن کنید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ به‌روزرسانی شده است.

بنایی تاریخی و منحصربه‌فرد در جزیره جاوه وجود دارد که آن را «بوروبودور» (Borobudur) می‌نامند. این معبد شگفت‌انگیز نیز با سرنوشتی مشابه معبد «آنگور وات» در کامبوج شناخته می‌شود؛ به این معنی که گذر سال‌ها، آن را زیر پوشش گیاهی انبوه جنگل‌ها پنهان کرده و بعدها توسط اروپاییان کشف شده است. با ما همراه شوید تا از دریچه تور مجازی، به بازدید از این بنای عجیب و اسرارآمیز بپردازیم.

معبد بوروبودور حتی بداقبال‌تر از آنگور وات به‌نظر می‌رسد؛ چراکه این سازه کهن، پس از فوران آتشفشان در سال ۱۰۰۶ میلادی به حال خود رها شد و علاوه بر گیاهانی که در شکاف دیوارهای سنگی معبد رخنه کردند، لایه‌ای از خاکستر آتشفشان نیز سطح این معبد را پوشاند. در طول قرن نوزدهم نیز که باستان‌شناسان در حال احیا و مرمت این معبد تاریخی بودند، سودجویان دست به سرقت آثار باستانی و کم‌یاب درون معبد زدند. حتی پادشاه تایلند نیز نتوانست در برابر وسوسه به‌تملک درآوردن برخی از مجسمه‌ها و تزیینات بوروبودور مقاومت کند.

با این وجود، محافظان تاریخ دست از تلاش خود برنداشتند. مرمت بوروبودور در سال ۱۹۰۷ آغاز شد و با حمایت یونسکو، تا پایان قرن بیستم ادامه یافت. اکنون این معبد عظیم که از جاهای دیدنی اندونزی به شمار می‌آید، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

علی‌رغم اینکه جزئیات مهم و قابل‌توجهی از بوروبودور از بین رفته است، دانشمندان همچنان قادرند اطلاعات مفیدی را در خصوص این سازه باستانی ارائه دهند. بوروبودور یک استوپای بودایی و معبدی متعلق به مکتب مهایانه به‌حساب می‌آید. استوپا، به‌ گونه‌ای از سازه‌های شرقی گفته می‌شود که با ظاهری دوار، به مراقبه و مدیتیشن اختصاص دادرند.

عکس پانوراما از معبد بوروبودور جاوه

در سالیان دور، دریاچه‌ای باستانی بوروبودور را احاطه می‌کرده است

قدمت بوروبودور که به فرمان امپراتوری مدانگ بنا شده است، به بین سال‌های ۷۵۰ تا ۸۵۰ میلادی باز می‌گردد. نام این معبد شگرف که در جزیره جاوه واقع شده، به‌معنای «معبدی بر فراز تپه»‌ است.

نظریه‌ای بین برخی از کاشفان و باستان‌شناسان وجود دارد که بیان می‌کند سازه بوروبودور، در ابتدا مانند هیبتی از بودا طراحی شده که بر نیلوفری آبی، میان دریاچه نشسته است. سنگ‌های رسوبی متعدد در اطراف معبد، وجود دریاچه‌ای باستانی در این مکان را محتمل‌تر می‌کند.

استوپای بودوبور، از دو میلیون قطعه سنگ در زیربنایی مربعی‌شکل احداث شده است و طول ابعاد این مربع به ۱۱۸ متر می‌رسد. پنج سطح سنگی این استوپا نیز مربع هستند و سه سطح فوقانی آن ظاهری دایره‌ای دارند. ۵۰۴ مجسمه قدیمی و ۱,۴۶۰ نقش برجسته، درون بنای بوروبودور به چشم می‌خورد.

بازدید از این معبد، همچون مطالعه یک کتاب است که و گردشگران می‌توانند با تماشای نقش‌های برجسته و مجسمه‌های آن، از سیر زندگی بودا و آموزه‌های وی مطلع شوند. بوروبودور نه‌تنها برای بوداییان، بلکه برای گردشگران غیربودایی اندونزی نیز حائز اهمیت است؛ چراکه الهام‌بخش تاریخ و فرهنگ غنی این خطه جهان محسوب می‌شود. با استفاده از پنجره‌ای که در ابتدای این مطلب تعبیه شده است، می‌توانید به بازدید از معبد بوروبودور بپردازید و با تماشای جزئیات معماری، مجسمه‌ها و نقش‌های برجسته، در اسرار و شگفتی‌های آن غرق شوید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می‌گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مندید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.