با تور مجازی از تالاب یخی جوکولسارلون دیدن کنید

جوکولسارلون عمیق‌ترین تالاب کشور ایسلند به شمار می‌رود؛ جایی که با یخچال‌ها و کوه‌های آتشفشانی اطراف خود، گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. تالاب جوکولسارلون (Jokulsarlon) در جنوب شرق ایسلند از دیدنی‌های پرطرفدار این کشور به‌حساب می‌آید. گفته می‌شود که این دریاچه حدود ۹۰ سال پیش و به‌دنبال عقب‌نشینی یخچال بری‌مرکورجوکول (Breiðamerkurjökull) ایجاد شده است. جوکولسارلون با وسعتی

کد خبر : 183462
تاریخ انتشار : جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
با تور مجازی از تالاب یخی جوکولسارلون دیدن کنید


جوکولسارلون عمیق‌ترین تالاب کشور ایسلند به شمار می‌رود؛ جایی که با یخچال‌ها و کوه‌های آتشفشانی اطراف خود، گردشگران را شگفت‌زده می‌کند.

تالاب جوکولسارلون (Jokulsarlon) در جنوب شرق ایسلند از دیدنی‌های پرطرفدار این کشور به‌حساب می‌آید. گفته می‌شود که این دریاچه حدود ۹۰ سال پیش و به‌دنبال عقب‌نشینی یخچال بری‌مرکورجوکول (Breiðamerkurjökull) ایجاد شده است. جوکولسارلون با وسعتی بالغ بر ۱۸ کیلومتر و عمق ۲۴۸ کیلومتری خود، عمیق‌ترین دریاچه کشور ایسلند است.

فوران‌های درون تالاب، منظره‌هایی زیبا و دیدنی را ایجاد کرده است. علاوه بر این، ترکیب شمایل متخلف از یخ و آب در این ناحیه باعث شده تا لقب «ساحل الماس» برای ساحل جوکولسارلون انتخاب شود. همراه کجارو باشید تا در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، به‌تالاب نام‌برده سفر کنیم.

یخچال‌های اطراف جوکولسارلون منظره‌هایی بسیار زیبا را خلق کرده‌اند. یخچال‌هایی که با ارتفاع ۹۱۰ متری خود، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. شکل‌گیری یخچال‌های عظیم‌الجثه در این منطقه به‌سال ۱۹۴۸ میلادی برمی‌گردد. زمانی که تالاب جوکولسارلون حدود ۲۳۰ متر از اقیانوس آرام و سه کیلومتر از یخچال واتانایوکول (Vatnajökull، بزرگ‌ترین یخچال طبیعی در اروپا) فاصله داشت. کلاهک‌های قطبی در جوکولسارلون ابتدا از یخچال واتانایوکول به‌سمت تالاب مذکور حرکت کردند و با رشد در آب‌های جوکولسارلون، منظره‌هایی تماشایی را به‌وجود آوردند. علاوه بر یخچال‌های قطبی، کوه‌های آتشفشانی هم در اطراف جوکولسارلون وجود دارند.

تالاب جوکولسارلون سرشار از ماهی‌هایی است که طی جزر و مد از دریاچه خارج می‌شوند. در اطراف این دریاچه نیز پرندگان قطبی سکونت دارند؛ پرندگانی که از ماهی‌های کریل، قزل‌آلا، شاه‌ماهی و بیشتر تغذیه می‌کنند. پرندگان مهاجم موسوم به «اسکوه» در فصل تابستان در ساحل دریاچه جوکولسارلون لانه می‌سازند. از این پرندگان با لقب «دزدان دریایی» یاد می‌شود. فوک هم از دیگر جانوان موجود در این دریاچه است؛ حیواناتی که در اکثر اوقات مشغول استراحت روی ساحل دریاچه هستند.

عکس از Airpano

از طریق این مطلب اکنون می‌توانید به‌تالاب جوکولسارلون سفر کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.