با تغییر تمرکز به BOE، فروش دلار الهام گرفته از فدرال رزرو متوقف می شود

در اینجا چیزی است که باید در روز پنجشنبه، 5 مه بدانید: دلار در جریان کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس FOMC در اواخر روز چهارشنبه با فشار شدید فروش مواجه شد و شاخص دلار آمریکا بزرگترین کاهش یک روزه خود را از اوایل ماه مارس به ثبت رساند و نزدیک به 1 درصد کاهش یافت.

کد خبر : 202716
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
با تغییر تمرکز به BOE، فروش دلار الهام گرفته از فدرال رزرو متوقف می شود


در اینجا چیزی است که باید در روز پنجشنبه، 5 مه بدانید:

دلار در جریان کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس FOMC در اواخر روز چهارشنبه با فشار شدید فروش مواجه شد و شاخص دلار آمریکا بزرگترین کاهش یک روزه خود را از اوایل ماه مارس به ثبت رساند و نزدیک به 1 درصد کاهش یافت. دلار آمریکا در اوایل روز پنجشنبه ضررهای خود را تثبیت می کند زیرا تمرکز بازار به اعلامیه های سیاست بانک انگلستان (BOE) و کنفرانس مطبوعاتی اندرو بیلی، رئیس کل بانک مرکزی انگلیس تغییر می کند. بعداً در جلسه، سند اقتصادی ایالات متحده اطلاعات هفتگی ادعاهای اولیه بیکاری و داده های هزینه های کار واحد را برای سه ماهه اول ارائه خواهد کرد.

پیش‌نمایش BOE: افزایش نرخ بهره 25 واحد در ثانیه نمی‌تواند در میان تاریکی اقتصادی، گاوهای پوند را نجات دهد.

اگرچه فدرال رزرو تصمیم گرفت همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره خود را 50 واحد پایه (bps) افزایش دهد، اما رویکردی کمتر تهاجمی نسبت به کاهش ترازنامه در پیش گرفت. فدرال رزرو اعلام کرد که از اول ژوئن کاهش ترازنامه را آغاز می کند و با سقف 47.5 میلیارد دلاری رواناب ماهانه شروع می کند و پس از سه ماه به 95 میلیارد دلار در ماه می رسد.

فدرال رزرو 0.5 درصد افزایش یافت، ارزش سهام دلار افزایش یافت زیرا افزایش بیشتر در ژوئن منتفی بود.

وقتی از احتمال انتخاب فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره 75 واحد در ثانیه پرسیده شد، پاول گفت که آنها “فعالانه” آنها را در نظر نمی گیرند و افزود که افزایش 50 واحدی در ثانیه برای دو جلسه بعدی روی میز باقی خواهد ماند. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا در روز چهارشنبه بیش از 1 درصد کاهش یافت و شاخص های اصلی وال استریت نزدیک به 3 درصد افزایش یافت. با این وجود، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در اوایل روز پنجشنبه در محدوده منفی معامله می شود که نشان دهنده وضعیت محتاطانه بازار است.

یورو/دلار آمریکا در نیمه دوم روز چهارشنبه به شدت افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در یک هفته گذشته در 1.0642 رسید. این جفت در اوایل پنجشنبه در حدود 1.0600 نسبتاً آرام می ماند.

GBP/USD روز چهارشنبه بیش از 100 پیپ به دست آورد، اما قبل از اعلام BOE در روز پنجشنبه، قدرت خود را از دست داد. این جفت آخرین بار با کاهش 0.7% در روز در 1.2540 مشاهده شد. انتظار می رود BOE نرخ سیاستی خود را 25 واحد پایه افزایش دهد و به 1% برساند، اما این بانک ممکن است با توجه به از دست دادن شتاب در رشد اقتصادی، نسبت به اقدامات سختگیرانه آتی صبورتر باشد.

پیش‌نمایش بانک انگلستان: بیلی قصد دارد استرلینگ را با افزایش قیمت پایین بیاورد.

USD/JPY در اواخر روز چهارشنبه به پایین ترین سطح هفتگی 128.65 سقوط کرد، اما در صبح اروپا توانست به سمت اواسط ساعت 129.00 صعود کند.

طلا از کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده سرمایه گذاری کرد و در روز چهارشنبه شتاب صعودی گرفت. XAU/USD در روز پنجشنبه 1% افزایش یافته است و آخرین بار در آزمایش 1900 دلار دیده شده است.

جریان های ریسک کمک کرد بیت کوین تقاضا را در اواخر چهارشنبه پیدا کنید و BTC/USD بیش از 5٪ افزایش یافت. با این وجود، این جفت ارز در اوایل روز پنجشنبه زیر سطح کلیدی 40000 دلار به معامله ادامه می دهد. اتریوم روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود در یک هفته گذشته رسید و آخرین بار در فاصله لمسی 3000 دلار معامله شد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.