با تشدید ناآرامی در بریتانیا، پوند سقوط کرد. ارزش دلار در برابر ین به بالاترین حد خود در 32 سال اخیر رسید توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های یورو، دلار هنگ کنگ، دلار آمریکا، ین ژاپن، پوند گیگابایت و یوان چین در این تصویر، در پکن، چین، 21 ژانویه 2016 دیده می شود. رویترز/جیسون لی/ نوشته گرترود چاوز-دریفوس نیویورک (رویترز) – پس از اینکه لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا، وزیر دارایی خود را برکنار کرد و

کد خبر : 268261
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
با تشدید ناآرامی در بریتانیا، پوند سقوط کرد.  ارزش دلار در برابر ین به بالاترین حد خود در 32 سال اخیر رسید توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های یورو، دلار هنگ کنگ، دلار آمریکا، ین ژاپن، پوند گیگابایت و یوان چین در این تصویر، در پکن، چین، 21 ژانویه 2016 دیده می شود. رویترز/جیسون لی/

نوشته گرترود چاوز-دریفوس

نیویورک (رویترز) – پس از اینکه لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا، وزیر دارایی خود را برکنار کرد و بخش هایی از بسته اقتصادی خود را که باعث ویرانی در بازارهای مالی بریتانیا شده است، کنار گذاشت، استرلینگ در برابر دلار آمریکا به شدت کاهش یافت.

از سوی دیگر، دلار به روند صعودی خود در برابر ین محاصره شده ادامه داد و به بالاترین حد خود در 32 سال گذشته یعنی 148.86 رسید. آخرین بار با 1 درصد افزایش به 148.67 ین رسید. دلار در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی خود در برابر واحد ژاپنی تقریباً از اواسط ماه اوت بوده است.

معامله گران بار دیگر به دنبال هرگونه اقدام بالقوه مقامات مالی ژاپن برای جلوگیری از سقوط ارز هستند. شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن روز پنجشنبه بار دیگر بر آمادگی دولت برای اتخاذ گام هایی در برابر نوسانات بیش از حد ارز تاکید کرد.

ژاپن ماه گذشته برای اولین بار از سال 1998 برای خرید ین مداخله کرد.

جاناتان پترسن، اقتصاددان ارشد بازار در کپیتال اکونومیکس، گفت: «نظر ما مبنی بر اینکه مداخله مقامات ژاپنی برای حمایت از ین می تواند موج را متوقف کند، به طور فزاینده ای خوش بینانه به نظر می رسد… ما گمان می کنیم که آنها به زودی دوباره تلاش خواهند کرد.

“با توجه به دیدگاه ما مبنی بر کاهش بازدهی ایالات متحده، ما همچنان فکر می کنیم که فشار نزولی بر ین زودتر کاهش خواهد یافت. این یکی از معدود ارزهای اصلی است که انتظار داریم تا پایان سال در برابر دلار تقویت شود.”

در همین حال، پوند برای دومین روز متوالی در برابر دلار کاهش یافت و آخرین بار با 1.5% کاهش به 1.1166 دلار معامله شد.

کواسی کوارتنگ گفت که به درخواست تراس پس از اینکه مجبور شد یک شبه از نشست های صندوق بین المللی پول در واشنگتن به لندن برگردد، استعفا داده است. جرمی هانت، وزیر امور خارجه سابق، جایگزین او شد.

تراس که تنها 37 روز در قدرت بود، سپس در یک کنفرانس خبری گفت که اکنون اجازه می دهد تا از سال آینده، مالیات کلیدی تجاری افزایش یابد و 18 میلیارد پوند جمع آوری کند، زیرا او پذیرفته بود که “بیشتر و سریعتر” از آنچه بازارها انتظار داشتند پیش رفته است.

جین فولی، رئیس استراتژی FX در Rabobank در لندن گفت: «در روزهای آینده آشکارتر خواهد شد که آیا چرخش‌های نخست وزیر و مداخله BoE (بانک انگلستان) به اندازه کافی برای اطمینان سرمایه‌گذاران انجام داده است یا خیر.

BoE در چند هفته گذشته در تلاش برای تثبیت بازار اوراق قرضه برای خرید طلاهای بریتانیا وارد عمل شده بود.

در حال حاضر، ما اخبار خوب کافی برای تغییر پیش‌بینی سه ماهه 1.06 دلاری خود ندیده‌ایم، اگرچه این امر مستلزم ادامه قدرت دلار بر مبنای گسترده است.»

یورو نیز در برابر استرلینگ با 0.9 درصد افزایش به 86.98 پنس رسید.

در میان تمام نوسانات و استرس های موجود در بازار، دلار به عنوان پناهگاه امن باقی ماند. 0.6% افزایش یافت و به 113.25 رسید.

خرده فروشی ایالات متحده در ماه سپتامبر به طور غیرمنتظره ای بدون تغییر باقی ماند زیرا تورم سرسختانه و افزایش سریع نرخ بهره باعث کاهش تقاضا برای کالاها شده است. خوانش بدون تغییر در فروش در ماه گذشته به دنبال افزایش 0.4 درصدی در ماه آگوست بود.

نظرسنجی از دانشگاه میشیگان در روز جمعه نشان داد که احساسات مصرف‌کننده در ماه اکتبر بهبود بیشتری یافت، اما انتظارات تورمی کمی بدتر شد زیرا میانگین قیمت ملی بنزین پس از کاهش در تابستان به 4 دلار در هر گالن بازگشت.

هر دو گزارش با انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو 75 واحد پایه دیگر افزایش نرخ بهره را در نشست سیاستگذاری ماه آینده ارائه خواهد کرد، مطابقت داشت.

اریک نلسون، استراتژیست کلان، در این باره می گوید: «اکنون سؤال این است: آیا فدرال رزرو در ماه دسامبر دوباره به 75 (bps) می رسد و اعداد خرده فروشی و CPI (شاخص قیمت مصرف کننده) روز گذشته بیشتر و بیشتر به این سمت اشاره می کنند. ولز فارگو (NYSE:) اوراق بهادار. این در حال تقویت سلطه دلار است.

در سایر ارزها، یورو با 0.6 درصد کاهش به 0.9716 دلار رسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.