با تشدید فشار روسیه برای دونباس، اوکراین آتش‌بس را رد کرد

[ad_1] پس از پایان هفته‌ها مقاومت آخرین جنگنده‌های اوکراینی در شهر استراتژیک ماریوپول در جنوب شرقی، روسیه به نظر می‌رسد یک حمله بزرگ را در لوهانسک، یکی از دو استان دونباس، انجام می‌دهد. جدایی طلبان مورد حمایت روسیه پیش از حمله به 24 فوریه، بخش هایی از قلمرو لوهانسک و استان همسایه دونتسک را تحت

کد خبر : 210008
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۱۳
با تشدید فشار روسیه برای دونباس، اوکراین آتش‌بس را رد کرد

[ad_1]

پس از پایان هفته‌ها مقاومت آخرین جنگنده‌های اوکراینی در شهر استراتژیک ماریوپول در جنوب شرقی، روسیه به نظر می‌رسد یک حمله بزرگ را در لوهانسک، یکی از دو استان دونباس، انجام می‌دهد.

جدایی طلبان مورد حمایت روسیه پیش از حمله به 24 فوریه، بخش هایی از قلمرو لوهانسک و استان همسایه دونتسک را تحت کنترل داشتند، اما مسکو می خواهد آخرین قلمرو تحت کنترل اوکراین در دونباس را تصرف کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی شبانه خود گفت: «وضعیت در دونباس بسیار دشوار است». او گفت که ارتش روسیه در تلاش بود تا به شهرهای اسلوویانسک و سیویرودونتسک حمله کند، اما نیروهای اوکراینی از پیشروی خود جلوگیری کردند.

پیش از این، زلنسکی به تلویزیون محلی گفته بود در حالی که جنگ خونین خواهد بود، پایان آن تنها از طریق دیپلماسی خواهد بود و اشغال سرزمین اوکراین از سوی روسیه موقتی خواهد بود.

میخائیلو پودولیاک، مشاور زلنسکی، موافقت با آتش بس را رد کرد و گفت که کیف هیچ توافقی با مسکو که شامل واگذاری سرزمین باشد، نخواهد پذیرفت. او گفت که دادن امتیاز به اوکراین نتیجه معکوس خواهد داد زیرا روسیه پس از هر وقفه ای در جنگ، با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد.

«جنگ (پس از امتیازات) متوقف نخواهد شد. پودولیاک، مذاکره‌کننده اصلی اوکراین در مصاحبه‌ای در دفتر ریاست‌جمهوری که به شدت محافظت می‌شود، به رویترز گفت: این فقط برای مدتی متوقف خواهد شد.

آنها حمله جدیدی را آغاز خواهند کرد، حتی خونین تر و گسترده تر.»

درخواست‌های اخیر برای آتش‌بس فوری از سوی لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا مطرح شده است.

پایان نبرد در ماریوپل، بزرگترین شهری که روسیه تصرف کرده است، می تواند برای جاه طلبی های آن در دونباس بسیار مهم باشد. این پیروزی نادری را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از یک سری شکست ها در نزدیک به سه ماه نبرد به ارمغان می آورد.

روسیه اعلام کرد آخرین نیروهای اوکراینی که کارخانه عظیم فولاد آزوفستال ماریوپل را در خود نگه داشته بودند، روز جمعه تسلیم شدند.

کنترل کامل ماریوپل به روسیه فرماندهی یک مسیر زمینی را می دهد که شبه جزیره کریمه را که مسکو در سال 2014 تصرف کرد، به سرزمین اصلی روسیه و مناطقی از شرق اوکراین که تحت کنترل جدایی طلبان طرفدار روسیه است، متصل می کند.

نیروهای اوکراینی در مناطق تحت کنترل جدایی طلبان لوهانسک و دونتسک روز شنبه اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته 9 حمله را دفع و پنج تانک و 10 خودروی زرهی دیگر را منهدم کرده اند.

اوکراینی ها در یک پست فیس بوک اعلام کردند که نیروهای روسیه از هواپیما، توپخانه، تانک، راکت، خمپاره و موشک در طول کل خط مقدم برای حمله به ساختمان های غیرنظامی و مناطق مسکونی استفاده می کنند. آنها گفتند که حداقل هفت نفر در منطقه دونتسک کشته شدند.

سرهی گایدای فرماندار منطقه لوهانسک گفت که سربازان روسی پلی را بر روی رودخانه سیورسکی دونتس بین سیویرودونتسک و لیسیچانسک تخریب کردند. او در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام گفت: از صبح تا شب در حومه سیویرودونتسک درگیری وجود داشت.

Sievierodonetsk و Lysychansk دوقلوی آن در سراسر رودخانه Siverskiy Donets بخش شرقی یک منطقه تحت کنترل اوکراین را تشکیل می دهند که روسیه پس از شکست در تصرف کیف از اواسط آوریل در تلاش برای تصرف کیف است.

اختلاف گاز

شرکت گاز دولتی روسیه، گازپروم، اعلام کرد که صادرات گاز به فنلاند را متوقف کرده است، زیرا پس از اعمال تحریم های کشورهای غربی به دلیل تهاجم، درخواست مسکو برای پرداخت به روبل برای گاز روسیه را رد کرد.

فنلاند و سوئد این هفته برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو درخواست دادند.

عمده‌فروش گاز دولتی فنلاند، گازوم، دولت فنلاند و شرکت‌های مصرف‌کننده گاز در فنلاند گفته‌اند که برای توقف جریان‌های گاز روسیه آماده‌اند.

بیشتر قراردادهای عرضه اروپایی به یورو یا دلار است. ماه گذشته، مسکو گاز بلغارستان و لهستان را پس از اینکه آنها از پیروی از شرایط جدید خودداری کردند، قطع کرد.

کشورهای غربی نیز ارسال تسلیحات به اوکراین را افزایش داده اند. روز شنبه، زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، لایحه ای را برای ارائه نزدیک به 40 میلیارد دلار کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه امضا کرد، کیف دیگر تقویت شد.

مسکو می‌گوید تحریم‌های غرب، همراه با تحویل تسلیحات برای کیف، یک «جنگ نیابتی» از سوی ایالات متحده و متحدانش است.

ارتش روسیه اعلام کرد که یک محموله عمده تسلیحات غربی را در منطقه ژیتومیر اوکراین در غرب کیف با استفاده از موشک های کروز کالیبر از دریا منهدم کرده است. رویترز به طور مستقل نتوانست این گزارش را تأیید کند.

هزاران نفر در اوکراین در جنگی که میلیون ها نفر را آواره کرده و شهرها را ویران کرده است، کشته شده اند.

اوکراین و روسیه: آنچه در حال حاضر باید بدانید گرافیک در مورد تهاجم روسیهhttps://graphics.reuters.com/UKRAINE-CRISIS/zdpxokdxzvx/FACTBOX-آخرین مدافعان ماریوپل: هنگ آزوف اوکراین چیست؟ تحلیل – پوتین ماریوپل را تصاحب کرد، اما پیروزی گسترده‌تر دونباس از دست رفت.FACTBOX-اقلام بزرگ بسته کمکی 40 میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین

(گزارش توسط ناتالیا زینتس، مکس هاندر، تام بالمفورث در کیف، دیوید لیونگرن در اتاوا و دفاتر رویترز، نوشته مادلین چمبرز، ریچارد پولین و دوینا چیاکو؛ ویرایش توسط فرانسیس کری، تیموتی هریتیج، دیوید گرگوریو و نیک زیمینسکی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.