با تشدید درگیری، سهام برای یک هفته دردناک تنظیم می شود. اوراق قرضه برای به دست آوردن

[ad_1] سهام ایالات متحده در سال جاری تاکنون نزدیک به 8 درصد کاهش یافته است، در مسیر بدترین شروع سالانه از سال 2009، و نگرانی از تشدید درگیری در اوکراین بازارهای سراسر جهان را تکان داده است. اگرچه وال استریت در روز جمعه با افزایش شاخص های اصلی بین 1.5 تا 2.5 درصد به پایان

کد خبر : 172021
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
با تشدید درگیری، سهام برای یک هفته دردناک تنظیم می شود.  اوراق قرضه برای به دست آوردن

[ad_1]

سهام ایالات متحده در سال جاری تاکنون نزدیک به 8 درصد کاهش یافته است، در مسیر بدترین شروع سالانه از سال 2009، و نگرانی از تشدید درگیری در اوکراین بازارهای سراسر جهان را تکان داده است.

اگرچه وال استریت در روز جمعه با افزایش شاخص های اصلی بین 1.5 تا 2.5 درصد به پایان رسید، تحلیلگران انتظار داشتند که بازارها در روز دوشنبه تحت فشار فروش قرار گیرند.

پیتر کینزلا، رئیس جهانی استراتژی FX در UBP گفت: “هیچ کس عدم اطمینان را دوست ندارد، سرمایه گذاران مطمئناً از عدم اطمینان خوششان نمی آید و ما به دنبال یک درگیری طولانی مدت هستیم.”

به نظر من ما در مراحل آغازین یک جنگ سرد جدید هستیم، این کاملاً واضح است و برای مدت طولانی بر احساسات تأثیر می گذارد.»

خودروهای نظامی روسیه روز یکشنبه وارد دومین شهر بزرگ اوکراین شدند و در چهارمین روز از بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم، انفجارها تأسیسات نفت و گاز را لرزاند.

در پاسخ، ایالات متحده و متحدانش اقدام به مسدود کردن دسترسی برخی بانک‌های روسی به سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت کردند. این اقدامات همچنین شامل محدودیت هایی برای ذخایر بین المللی بانک مرکزی روسیه است و در روزهای آینده اجرایی خواهد شد. [PnL8N2V117C]

جان مارلی، مدیر عامل فارکسترا در لندن گفت: «جهش روز جمعه مانند یک فشار کوتاه واقعی به نظر می‌رسید، اما دوشنبه باید فشار فروش جدیدی را به همراه داشته باشد، زیرا تحریم‌های سوئیفت و احتمال فزاینده مسدود شدن ذخایر ارزی روسیه باعث ایجاد دردهای مالی واقعی در سراسر بازارها خواهد شد». مشاوره مبتنی بر FX.

تهاجم روسیه در زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران از قبل نگران ارزش‌گذاری‌های گران بازار و بانک‌های مرکزی جنگ‌طلب هستند و سهام جهانی در روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین حد در 10 ماه گذشته سقوط کرد و امسال تا کنون بیش از 7 درصد کاهش یافته است.

DIALING DOWN RISK

آخرین تحولات همچنین می تواند فشار جدیدی بر قیمت انرژی و غلات وارد کند، به طوری که قیمت آتی برنت به بالای 105 دلار در هر بشکه رسید و آتی گندم به سطحی رسید که آخرین بار در اواسط سال 2008 در روز پنج شنبه مشاهده شد و در روز جمعه تا حدودی کاهش یافت.

آخرین داده های موقعیت یابی هفتگی نشان می دهد که سرمایه گذاران دیوانه وار سعی می کنند ریسک را در پرتفوی خود کاهش دهند.

بر اساس داده‌های کمیسیون معاملات آتی کالا، صندوق‌های تامینی شرط‌های طولانی روی پوند بریتانیا را کاهش دادند در حالی که موقعیت‌های فروش ین کاهش یافتند. داده‌های جداگانه گلدمن ساکس نشان داد که جریان‌های خروجی از صندوق‌های سهام متمرکز اروپایی در حالی که جریان‌ها به سمت سهام بازار توسعه‌یافته در محدوده منفی قرار گرفته است.

دارایی‌های امن با تقاضای خزانه‌داری ایالات متحده، اوراق قرضه آلمان و فرانک سوئیس، احتمالاً با هضم عواقب آخرین دور تحریم‌ها توسط معامله‌گران، شاهد خرید سنگینی خواهند بود.

شاخص اصلی سهام روسیه در روز جمعه پس از افت رکورد 33 درصدی در روز پنجشنبه، 20 درصد افزایش یافت، در حالی که روبل پس از سقوط به پایین ترین رقم در روز پنج شنبه به 90 دلار در هر دلار تا حدودی بهبود یافت و تحلیلگران انتظار درد بیشتری را در روز دوشنبه داشتند.

ری آتریل، رئیس استراتژی FX در بانک ملی استرالیا گفت: «ریسک نکول بدهی روسیه که آخرین بار در سال 1998 مشاهده شد، در نتیجه اعلامیه های آخر هفته افزایش یافته است.

انتظار می‌رود که سنج‌های نوسان در بازارها، که در حال حاضر در سطوح بالا قرار داشتند، در روز دوشنبه بالاتر روند، در حالی که خرید قراردادهای مشتقه توسط سرمایه‌گذاران برای محافظت از خود در برابر زیان‌های بیشتر، احتمالاً افزایش می‌یابد.

(گزارش توسط Saikat Chatterjee؛ گزارش اضافی توسط Karin Strohecker در لندن و Vidya Ranganathan در سنگاپور؛ ویرایش توسط Frank Jack Daniel)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.