با بالا رفتن بازدهی ایالات متحده پس از داده های ایالات متحده، قیمت طلا در آستانه سقوط کاهش می یابد

[ad_1] چشم انداز قیمت طلا قیمت طلا فاقد اعتقاد جهت دار است و بین سود و زیان به جلو و عقب می چرخد علیرغم حرکت قیمت روز چهارشنبه، فلز گرانبها ممکن است پس از جهش اخیر در نرخ ها تحت فشار قرار گیرد بازدهی خزانه داری آمریکا پس از سه ماهه اول افزایش یافت تولید

کد خبر : 368271
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
با بالا رفتن بازدهی ایالات متحده پس از داده های ایالات متحده، قیمت طلا در آستانه سقوط کاهش می یابد

[ad_1]

چشم انداز قیمت طلا

  • قیمت طلا فاقد اعتقاد جهت دار است و بین سود و زیان به جلو و عقب می چرخد
  • علیرغم حرکت قیمت روز چهارشنبه، فلز گرانبها ممکن است پس از جهش اخیر در نرخ ها تحت فشار قرار گیرد
  • بازدهی خزانه داری آمریکا پس از سه ماهه اول افزایش یافت تولید ناخالص ملی به شدت بالاتر بازنگری می شود و ادعاهای بیکاری شگفت زده به سمت نزولی است

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: قیمت طلا به حمایت کلیدی فیبوناچی نزدیک می شود زیرا پاول چشم انداز هاوکی را در بازی حفظ می کند

قیمت طلا (XAU/USD) در روز پنج‌شنبه در یک جلسه پرنوسان فاقد اطمینان جهت‌گیری بود. در اوایل صبح، به دنبال داده های قوی اقتصادی ایالات متحده، این فلز به پایین ترین سطح خود از 15 مارس سقوط کرد، اما پس از آن به طور غیرمستقیم توانست افت خود را پاک کند و کمی بالاتر از 1910 دلار معامله شود.

آمارهای کلیدی منتشر شده امروز صبح نشان داد که تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه اول سالانه 2.0 درصد رشد داشته است که بسیار بالاتر از برآورد اولیه 1.3 درصد است، اما خبرهای خوب به همین جا ختم نشد. آخرین دسته از مطالبات بیکاری اولیه با یک حاشیه بزرگ به سمت نزولی متعجب شد و به 239,000 رسید در مقابل 265,000 مورد انتظار، روند صعودی هفته های اخیر را معکوس کرد و نشان داد که بازار کار در وضعیت خوبی قرار دارد.

داده های اقتصادی ایالات متحده

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

نتایج جامد اقتصاد کلان باعث افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده در سراسر منحنی شد، به طوری که اسکناس دو ساله بیش از 15 واحد پایه افزایش یافت و در فاصله قابل توجهی از رسیدن به 4.9 درصد قرار گرفت، بالاترین سطح از 9 مارس.

این حرکت در نرخ‌ها، به نوبه خود، دلار آمریکا را در برابر همتایان با بازده پایین‌تر خود تقویت کرد، و باعث شد که شاخص DXY زیان‌های جلسه یک شبه را پاک کند و به قلمرو مثبت صعود کند، و حداقل در ابتدا زمینه‌ای منفی برای فلزات گرانبها ایجاد کرد.

انعطاف‌پذیری قابل توجه اقتصاد ایالات متحده احتمالاً به FOMC کمک می‌کند تا در ماه‌های آینده، مطابق با راهنمایی‌های خود، دوباره نرخ‌ها را افزایش دهد. فدرال رزرو کمپین پیاده روی خود را در ماه ژوئن متوقف کرد، اما با پیش بینی 50 نقطه پایه افزایش بیشتر تا پایان سال، نشان داد که این روند به پایان نرسیده است.

بازارها در ابتدا به نقشه راه جنگ طلبانه فدرال رزرو بر اساس این فرض که کشور به سمت رکود پیش می رود، تردید داشتند، اما اطلاعات دریافتی به طور جدی این فرض را تضعیف کرده است. اقتصاد نه تنها کاهش نمی یابد، بلکه به نظر می رسد که در حاشیه در حال تثبیت و بهبود است.

در مقابل این پس‌زمینه، می‌توانیم شاهد افزایش یک چهارم امتیازی در ماه جولای و دیگری به همین بزرگی در ماه سپتامبر باشیم. این سناریو می تواند بازده اسمی و واقعی را در جهت صعودی نگه دارد و بر قیمت طلا در کوتاه مدت تاثیر بگذارد. این می تواند به معنای زیان بیشتر برای شمش در سه ماهه سوم باشد.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

نحوه معامله طلا

تحلیل فنی قیمت طلا

از نظر تحلیل تکنیکال، طلا کمی بالاتر از سطح حمایت 1895 دلار قرار دارد، که مطابق با 38.2% اصلاح فیبوناچی از سطوح پایین سپتامبر 2022 / مه 2023 است. معامله گران باید این منطقه را به دقت زیر نظر داشته باشند، زیرا شکست فشار نزولی را تقویت می کند و زمینه را برای رکود به سمت میانگین متحرک 200 روزه نزدیک به 1855 دلار فراهم می کند.

برعکس، اگر خریداران به بازار بازگردند و باعث بازگشت مجدد شوند، مقاومت اولیه از 1925 دلار / 1930 دلار افزایش می یابد. اگر این سقف شکسته شود، می‌توانیم شاهد صعود به سمت 1970 دلار باشیم که در حدود میانگین متحرک ساده 50 روزه است. با قدرت بیشتر، تمرکز به سطح روانی 2000 دلار تغییر می کند.

نمودار فنی قیمت طلا

تصویری از یک نمودار توصیفی که به طور خودکار با اطمینان کم تولید می شود

نمودار فنی قیمت طلا با استفاده از TradingView تهیه شده است



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.