با بازگشایی چین مبتلا به کووید به روی جهان، کشورها موانع سفر را ایجاد کردند

[ad_1] از روز یکشنبه، 8 ژانویه، چین الزام مسافران ورودی به قرنطینه را کنار می‌گذارد، آخرین برچیده شدن رژیم «صفر کووید» که ماه گذشته پس از اعتراضات تاریخی علیه مجموعه‌ای از قرنطینه‌های جمعی آغاز شد. اما تغییرات ناگهانی بسیاری از جمعیت 1.4 میلیاردی چین را برای اولین بار در معرض ویروس قرار داده است و

کد خبر : 302822
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
با بازگشایی چین مبتلا به کووید به روی جهان، کشورها موانع سفر را ایجاد کردند

[ad_1]

از روز یکشنبه، 8 ژانویه، چین الزام مسافران ورودی به قرنطینه را کنار می‌گذارد، آخرین برچیده شدن رژیم «صفر کووید» که ماه گذشته پس از اعتراضات تاریخی علیه مجموعه‌ای از قرنطینه‌های جمعی آغاز شد.

اما تغییرات ناگهانی بسیاری از جمعیت 1.4 میلیاردی چین را برای اولین بار در معرض ویروس قرار داده است و موجی از عفونت را به راه انداخته است که برخی از بیمارستان ها را تحت تأثیر قرار داده است، قفسه های داروخانه ها را از دارو خالی می کند و زنگ خطر بین المللی را ایجاد می کند.

یونان، آلمان و سوئد روز پنجشنبه به بیش از دوازده کشور پیوستند تا از مسافران چینی آزمایش کووید را درخواست کنند، زیرا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد داده‌های رسمی ویروس چین میزان واقعی شیوع آن را کمتر گزارش می‌کند.

مقامات و رسانه‌های دولتی چین لحنی سرکشی به راه انداخته‌اند و از مدیریت شیوع این بیماری دفاع می‌کنند، شدت موج را کم‌اهمیت می‌دانند و الزامات سفر خارجی را برای ساکنان آن محکوم می‌کنند.

گلوبال تایمز دولتی اواخر روز پنجشنبه در سرمقاله ای نوشت: مهم نیست که چین چگونه تصمیم می گیرد با اپیدمی کووید-19 مقابله کند، برخی از رسانه های غربی و برخی از سیاستمداران غربی هرگز راضی نخواهند شد.

صنعت هوانوردی که توسط سال‌ها محدودیت‌های همه گیر آسیب دیده است، همچنین از تصمیمات برای اعمال آزمایش بر مسافران از چین انتقاد کرده است. چین پس از 8 ژانویه همچنان به آزمایش قبل از خروج برای مسافران ورودی نیاز دارد.

برخی از شهروندان چینی فکر می کنند که بازگشایی بسیار عجولانه بوده است.

مرد 70 ساله ای که نام خانوادگی خود را اعلام کرد، “آنها باید قبل از باز کردن یک سری اقدامات انجام می دادند، مانند توصیه به اقدامات احتیاطی برای افراد در سن خاص … و حداقل اطمینان حاصل می کردند که داروخانه ها به خوبی انبار شده اند.” همانطور که ژائو در شانگهای به رویترز گفت.

“با انجام ندادن این کار خیلی به هم ریخته شد.”

چین پنج مرگ و میر جدید ناشی از کووید در سرزمین اصلی را برای پنج شنبه گزارش داد که تعداد رسمی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را به 5264 نفر رساند که یکی از کمترین موارد در جهان است.

اما این در تضاد با وضعیت زمین است که در آن سالن های تشییع جنازه و کوره های آدم سوزی غرق شده اند و برخی بیمارستان ها مملو از بیماران مسن در دستگاه تنفس هستند.

کارشناسان بهداشت بین المللی معتقدند تعریف محدود پکن برای مرگ و میر ناشی از کووید، آمار واقعی مرگ و میر ناشی از کووید را منعکس نمی کند که می تواند به بیش از یک میلیون نفر در سال جاری برسد.

آسیای جنوب شرقی باز است

با تعطیلات بزرگ سال نو قمری در اواخر این ماه، سرزمین اصلی نیز قرار است روز یکشنبه مرز خود را با منطقه اداری ویژه خود هنگ کنگ برای اولین بار در سه سال گذشته باز کند.

خدمات کشتی بین شهر و مرکز قمار ماکائو در همان روز از سر گرفته می شود.

شرکت هواپیمایی کاتای پسیفیک هنگ کنگ روز پنجشنبه اعلام کرد که پروازهای خود به سرزمین اصلی چین را بیش از دو برابر خواهد کرد. پروازها به و از چین در کسری ناچیز از سطح قبل از کووید باقی مانده است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که این تعطیلات که از 21 ژانویه آغاز می شود و معمولاً بزرگترین مهاجرت انسان روی کره زمین را به همراه دارد، زیرا مردم از شهرها برای دیدن خانواده ها در حومه شهر به خانه می روند، می تواند موج دیگری از عفونت ها را بدون نرخ بالاتر واکسیناسیون و سایر اقدامات احتیاطی ایجاد کند. .

مقامات انتظار دارند 2.1 میلیارد مسافر از طریق جاده، ریلی، آبی و هوایی در طول تعطیلات سفر کنند که دو برابر 1.05 میلیارد سال گذشته در مدت مشابه است.

وزارت حمل و نقل از مردم خواسته است تا برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به عفونت برای بستگان مسن، زنان باردار و نوزادان محتاط باشند.

یکی از مناطقی که می‌تواند یکی از ذینفعان اصلی افتتاحیه چین باشد، آسیای جنوب شرقی است که از درخواست آزمایش‌های COVID از بازدیدکنندگان چینی خودداری کرده است.

به جز آزمایش فاضلاب هواپیما توسط مالزی و تایلند برای ویروس، 11 کشور منطقه با مسافران چینی مانند سایر کشورها رفتار خواهند کرد.

بر اساس نظرسنجی که در ماه دسامبر توسط نمایشگاه تجاری ITB چین منتشر شد، 76 درصد از آژانس های مسافرتی چینی، آسیای جنوب شرقی را به عنوان مقصد برتر در زمان از سرگیری سفرهای خروجی رتبه بندی کردند.

(گزارش توسط برندا گو در شانگهای، برنارد اور و لیز لی در پکن، فراه مستر در هنگ کنگ، و شینگهوی کوک در سنگاپور؛ نگارش جان گدی، ویرایش توسط رابرت بیرسل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.