با این ۵ روش برنج خوب را از بد تشخیص دهید

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، برنج یکی از مهم‌ترین غذاهای ایرانی است که به طور معمول در برنامه غذایی ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد و از محبوبیت زیادی برخودار است. برنج به دو صورت آبکش و کته تهیه می‌شود که هرکدام خواص مربوط به خود را داراست. همانطور که می‌دانید برنج ایرانی

کد خبر : 418341
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۱۱
با این ۵ روش برنج خوب را از بد تشخیص دهید

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، برنج یکی از مهم‌ترین غذاهای ایرانی است که به طور معمول در برنامه غذایی ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد و از محبوبیت زیادی برخودار است. برنج به دو صورت آبکش و کته تهیه می‌شود که هرکدام خواص مربوط به خود را داراست.

همانطور که می‌دانید برنج ایرانی به خصوص برنجی که در مناطق شمال کشور و در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان کشت می‌شود، بهترین نوع برنج در دنیا است. امروزه با تولید انبوه برنج در دنیا شاهد نمونه‌های مختلف برنج‌های وارداتی نیز هستیم و گاه تشخیص اصل و با کیفیت بودن برنج کار دشواری است.

در این مطلب می‌خواهیم ۵ روش کاربردی و موثر را که به تشخیص کیفیت برنج مرغوب کمک می‌کند، با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم تا هنگام خرید برنج به کارتان بیاید؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱ـ بررسی چشمی برنج

یکی از روش‌های سنتی برای تشخیص کیفیت برنج بررسی برنج به صورت چشمی هنگام خرید آن است. این روش بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که برنج شناس خوبی هستند و با دیدن ظاهر برنج می‌توانند پی به کیفیت آن ببرند. قطعا مرغوب بودن برنج از ظاهر دانه‌های آن پیداست؛ ولی در صورتی که شما برنج شناس حرفه‌ای نیستید، این روش را کنار بگذارید و یا در کنار آن روش‌های دیگر تشخیص برنج مرغوب را هم امتحان کنید.

۲ـ بررسی بوی برنج

یکی از مهمترین مولفه‌ها برای تشخیص برنج مرغوب، بو کردن دانه‌های خام برنج است. برنج با کیفیت باید بوی مطبوع شالیزار بدهد. اگر برنجی که بو می‌کنید، هیچ عطر و بویی نداشت و یا بوی بد ماندگی و کهنگی می‌داد، بهتر است از خریدن آن صرف نظر کنید.

۳ـ آزمایش کیفیت با آب

در این روش بهتر است برنج را خیس کنید، طوری که دو تا سه بند انگشت روی آن را آب بگیرد. حالا برنج را به مدت چند ساعت کنار بگذارید. اگر آب برنج کم نشد؛ یعنی برنج باکیفیت و مرغوب است و پخت خوبی خواهد داشت. اگر آب برنج کم شد و جذب برنج شده بود، بدانید که برنج کیفیت لازم را ندارد و هنگام پخت آن نیز به مشکل برمی‌خورید.

۴ـ بررسی رنگ برنج

یکی دیگر از روش‌های تشخیص برنج مرغوب توجه به رنگ دانه‌های برنج خام است. برنجی که کیفیت بالا داشته باشد، رنگ سفید صاف دارد و کدر نیست و شما با نگاه کردن به آن هیچ نوع رنگ مصنوعی و غیر طبیعی را نمی‌بینید.

۵ـ آزمایش با آتش

به گزارش وب گاه فرادید، در این روش شما برای تشخیص کیفیت برنج لازم است دانه‌های برنج را داخل آتش بیاندازید. این یک روش سنتی برای تشخیص برنج مرغوب از بی‌کیفیت است. اگر برنج باکیفیت باشد، دانه‌ها در آتش به راحتی پخته می‌شوند و پوست روی برنج همانطور سفید و صاف باقی می‌ماند. در مقابل اگر برنج سیاه شد یا آتش گرفت؛ نشانه بی‌کیفیت بودن آن است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.