با این مکمل ها کاهش وزن را برای خودتان راحت کنید

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از هوشمند نیوز، ویتامین‌ها و مواد معدنی روی متابولیسم بدن اثر دارند و مصرف درست آنها فرایند کاهش وزن را تسهیل می‌کند. بهتر است ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را به صورت طبیعی از طریق منابع غذایی دریافت کنید، چرا که یک رژیم غذایی متعادل، اکثر

کد خبر : 347873
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۱۵
با این مکمل ها کاهش وزن را برای خودتان راحت کنید

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از هوشمند نیوز، ویتامین‌ها و مواد معدنی روی متابولیسم بدن اثر دارند و مصرف درست آنها فرایند کاهش وزن را تسهیل می‌کند. بهتر است ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را به صورت طبیعی از طریق منابع غذایی دریافت کنید، چرا که یک رژیم غذایی متعادل، اکثر نیازهای غذایی را برآورده می‌کند و روند کاهش وزن را آسان‌تر می‌کند. در ادامه به معرفی برخی مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در کاهش وزن مؤثرند، پرداخته می‌شود:

۱. ویتامین‌های گروه B

ویتامین های B عبارتند از: تیامین (B-۱)، ریبوفلاوین (B-۲)، نیاسین (B-۳)، اسید پانتوتنیک (B-۵)، پیریدوکسین (B-۶)، بیوتین (B-۷)، فولات (B-۹)، کوبالامین (B-۱۲).

این ویتامین‌ها برای بهبود عملکرد متابولیسم ضروری هستند. عملکرد اصلی ویتامین‌های گروه B این است که به بدن کمک می‌کنند با متابولیزه کردن کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها، انرژی موردنیاز بدن را تأمین کنند.

منابع غذایی: ویتامین‌های B در طیف وسیعی از غذاها یافت می‌شوند، از جمله: لوبیا، عدس، شیر، تخم مرغ، گوشت بدون چربی، غلات کامل، سیب زمینی، موز.

کوبالامین (B-۱۲) فقط در غذاهای حیوانی موجود است و در هیچ یک از محصولات گیاهی یافت نمی‌شود، بنابراین افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می‌کنند، بیشتر در معرض کمبود این ویتامین قرار دارند.

ویتامین‌های گروه B

۲. ویتامین D

ویتامین D برای داشتن یک سیستم ایمنی سالم حیاتی است. طبق تحقیقات، سطوح کافی ویتامین D به پیشگیری از افسردگی کمک می‌کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داد که بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاقی که مکمل‌های کلسیم و ویتامین D مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که این مکمل را مصرف نمی‌کنند، چربی‌سوزی بهتری دارند.

منابع غذایی: نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است، اما دریافت این ویتامین از طریق مصرف این مواد غذایی نیز میسر است: ماهی سالمون، زرده تخم مرغ، شیر و ماست غنی‌شده، غلات غنی شده.

ویتامین D

۳. آهن

آهن در انتقال اکسیژن به تمام سلول‌های بدن از جمله ماهیچه‌ها نقش دارد؛ این موضوع به نوبه خود به چربی‌سوزی بهتر کمک می‌کند.

منابع غذایی: می‌توانید ذخایر آهن بدن خود را با مصرف این غذاها افزایش دهید: گوشت کم‌چرب، لوبیا، اسفناج. خوردن غذاهای حاوی آهن به همراه ویتامین C مانند توت‌فرنگی یا گوجه‌فرنگی به بهبود جذب آهن کمک می‌کند.

۴. منیزیم

منیزیم برای تولید انرژی در بدن ضروری است. طیف گسترده‌ای از واکنش‌ها همچون کنترل قند و فشار خون، تقویت استخوان‌ها و بهبود عملکرد سیستم عصبی با مصرف این ماده میسر می‌گردد.

منابع غذایی: بهترین منابع منیزیم عبارتند از: آجیل، حبوبات، سبزیجات دارای برگ‌های سبز (مانند اسفناج).

نکته: مصرف منیزیم در دوز بسیار بالا اغلب منجر به اسهال می‌شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.