با افزایش نرخ های فدرال رزرو، آیا ARKK به سقوط خود ادامه می دهد؟

[ad_1] چشم انداز سهام ایالات متحده: صندوق اصلی کتی وود، ARKK، ETF نوآوری ARK، تقریباً -45٪ از سال تا به امروز کاهش یافته است. در مقایسه، Nasdaq 100 ایالات متحده بیش از -16٪ از سال تا به امروز کاهش یافته است. شرکت هایی که درآمد و درآمد محدودی دارند با افزایش نرخ بهره بیشتر متضرر

کد خبر : 197280
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
با افزایش نرخ های فدرال رزرو، آیا ARKK به سقوط خود ادامه می دهد؟

[ad_1]

چشم انداز سهام ایالات متحده:

  • صندوق اصلی کتی وود، ARKK، ETF نوآوری ARK، تقریباً -45٪ از سال تا به امروز کاهش یافته است. در مقایسه، Nasdaq 100 ایالات متحده بیش از -16٪ از سال تا به امروز کاهش یافته است.
  • شرکت هایی که درآمد و درآمد محدودی دارند با افزایش نرخ بهره بیشتر متضرر می شوند.
  • ARKK ممکن است به دلیل مشخصات شرکت‌هایی که در آنها سرمایه‌گذاری می‌کند با مشکل مواجه شده باشد، که بیشتر به لطف محیط فعلی بازار بیش از هر چیز دیگری است.

افزایش فدرال رزرو، تورم بر سهام ایالات متحده تاثیر می گذارد

پس زمینه اساسی برای ریسک پذیری طی چند ماه رو به وخامت بوده است: زنجیره تامین جهانی در آشفتگی است. قیمت کالاها افزایش یافته است و هم حاشیه سود شرکت ها و هم قدرت هزینه مصرف کنندگان را تهدید می کند. و بانک‌های مرکزی با کاهش محرک‌ها و تشدید سیاست‌های پولی ادامه می‌دهند.

تا زمانی که این روایت بنیادی تغییر نکند، ثابت می‌کند که حفظ یک افزایش قابل توجه برای بازارهای سهام ایالات متحده دشوار است. شاید به‌طور مشخص‌تر، این محیط کاهش محرک‌های مالی، سیاست‌های پولی سخت‌تر، و حاشیه‌های فشرده شرکت‌ها به لطف تورم بالا، بر سهام‌هایی با درآمدهای کمتر و نمایه‌های سود ضعیف‌تر تأثیر بگذارد. در نهایت، آن دسته از شرکت‌هایی که هنوز در مراحل اولیه رشد خود هستند، آن‌هایی که به دنبال دستیابی به پیشرفت‌هایی هستند که صنایع یا اقتصاد را تغییر می‌دهند – برای مثال سهام‌های فناوری جدیدتر – بیشتر متضرر می‌شوند.

عملکرد ARKK در سال 2022 چگونه بوده است؟

هیچ ETF نمونه ای از این معمای ARKK نیست. در دفترچه ARKK آمده است:ARK تعریف می کند نوآوری مخرب به عنوان معرفی یک محصول یا خدمات جدید با فناوری فعال که به طور بالقوه روش کار جهان را تغییر می دهد.شرکت‌های درون ARKK شامل شرکت‌هایی می‌شوند که بر توسعه محصولات یا خدمات جدید، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و پیشرفت‌ها در تحقیقات علمی مرتبط با حوزه‌های زیر متکی هستند یا از آن بهره می‌برند: فناوری‌های DNA و انقلاب ژنومیک; اتوماسیون، رباتیک، و ذخیره انرژی؛ هوش مصنوعی و اینترنت نسل بعدی; و نوآوری فین تک

US NASDAQ 100 (ETF: QQQ؛ معاملات آتی: NQ1!) در مقابل تجزیه و تحلیل فنی ARKK: نمودار روزانه (اکتبر 2020 تا آوریل 2022) (نمودار 1)

با افزایش نرخ های فدرال رزرو، آیا ARKK به سقوط خود ادامه می دهد؟

تقریباً مانند نیمه دوم سال 2021، سه ماهه اول سال 2022 برای کتی وود و صندوق شاخص ARK Invest، ARKK ناامیدکننده بوده است. در زمان نگارش این مقاله، ARKK تا به امروز -44.8٪ کاهش داشت، در حالی که Nasdaq 100 با -16.3٪ کاهش داشت.

آیا کتی وود لمس طلایی خود را از دست داده است؟

پاسخ ساده و واضح «بله» است. از این گذشته، ARKK عملکرد قابل توجهی نسبت به Nasdaq 100 ایالات متحده دارد.

اما پاسخ دقیق و دقیق «نه، نه لزوما» است. انواع سهامی که کتی وودز در آنها سرمایه‌گذاری می‌کند، تمایل به شرط‌بندی رشد محور در آینده دارند: این شرکت‌ها تمایل دارند اخیراً تأسیس شده‌اند، به تازگی وارد بورس شده‌اند، و درآمد ثابت و جریان نقدی قابل‌توجهی ندارند، و نه قابل توجه هستند. قدرت قیمت گذاری در صنایع آنها (چیزی که وارن بافت در مجموع آن را “خندق” یک شرکت می نامد، شبیه به دفاع در اطراف یک قلعه).

در واقع، انواع شرکت‌هایی که ARKK در دارایی‌های خود دارد، دارایی‌های «طولانی» هستند (بله، ذاتاً سهام طولانی‌مدت هستند؛ اما شرکت‌های نوپا، به‌ویژه در بخش فناوری، در انتهای دوره طولانی‌تر هستند. ). از نظر مفهومی، مدت زمان را می توان به این خلاصه کرد: اگر من امروز 1 دلار سرمایه گذاری کنم، چقدر طول می کشد تا برگردم؟ با افزایش نرخ بهره، دارایی هایی با مدت طولانی تر آسیب بیشتری می بینند. این مورد به ویژه در مورد اوراق قرضه است.

عملکرد ضعیف ARKK در سال 2022 بیشتر به عامل سبک خاص سرمایه گذاری های آن مربوط می شود – دارایی هایی که به طور قابل توجهی در طول دوره های افزایش نرخ بهره آسیب می بینند – نه بیشتر چیزی که به خود کتی وود مربوط می شود.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.