با افزایش نرخ تورم، BOJ ممکن است سقف بازدهی را در سال آینده کاهش دهد

© رویترز. عکس فایل: مردم ناهار خود را از دست فروشان خیابانی در مقابل دفتر مرکزی بانک مرکزی ژاپن در توکیو، ژاپن، 17 ژوئن 2022 می خرند. رویترز/ کیم کیونگ هون توسط لیکا کیهارا و تاکاهیکو وادا توکیو (رویترز) – تاکئو هوشی، یک دانشگاهی که روابط نزدیک با بانک مرکزی فعلی دارد، گفت: بانک ژاپن

کد خبر : 290228
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۴۲
با افزایش نرخ تورم، BOJ ممکن است سقف بازدهی را در سال آینده کاهش دهد



© رویترز. عکس فایل: مردم ناهار خود را از دست فروشان خیابانی در مقابل دفتر مرکزی بانک مرکزی ژاپن در توکیو، ژاپن، 17 ژوئن 2022 می خرند. رویترز/ کیم کیونگ هون

توسط لیکا کیهارا و تاکاهیکو وادا

توکیو (رویترز) – تاکئو هوشی، یک دانشگاهی که روابط نزدیک با بانک مرکزی فعلی دارد، گفت: بانک ژاپن (BOJ) ممکن است در اوایل سال آینده سقف بازده اوراق قرضه 10 ساله خود را به دلیل چشم انداز رو به رشدی که تورم و دستمزدها بیش از انتظارات فراتر خواهند رفت، کنار بگذارد. سیاست گذاران.

هوشی، استاد اقتصاد در دانشگاه توکیو، گفت: BOJ باید فعلاً سیاستی بسیار سست داشته باشد تا مردم را متقاعد کند که در مورد افزایش مجدد اقتصاد برای مدت طولانی برای ایجاد تورم پایدار جدی است.

او روز دوشنبه در مصاحبه ای با رویترز گفت، اما بانک مرکزی همچنین باید از خطر تورم فراتر از انتظاراتش محافظت کند، زیرا تشدید کمبود نیروی کار دستمزد را نه تنها برای کارگران پاره وقت بلکه برای کارگران دائمی افزایش می دهد.

هوشی گفت با توجه به اینکه انتظارات تورمی از قبل “به اندازه کافی” بالا است، تورم اصلی مصرف کننده می تواند از هدف 2 درصدی BOJ در سال مالی آینده فراتر رود و فرصت برای بانک مرکزی باز است تا از هدف 0 درصدی خود برای بازده اوراق 10 ساله چشم پوشی کند.

هوشی گفت: “قیمت ها در ژاپن در گذشته افزایش چندانی نداشتند، اما این در حال تغییر است.” ژاپن ممکن است وارد عصر تورم بالا شود. BOJ باید نگران احتمال افزایش نرخ تورم بیش از حد انتظار باشد.

هوشی که عضو کمیته‌های مختلف دولتی و کارشناس سیاست‌های کلان اقتصادی بود، به عنوان یک میزگرد در کارگاه BOJ در 25 نوامبر صحبت کرد که پویایی دستمزد ژاپن را مورد بحث قرار داد.

تحت کنترل منحنی بازده (YCC)، BOJ نرخ بهره کوتاه مدت را در -0.1٪ هدایت می کند و متعهد می شود که بازده اوراق قرضه 10 ساله را حدود 0٪ هدایت کند. همچنین اوراق قرضه دولتی و دارایی‌های پرخطر را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای دستیابی به تورم ۲ درصدی می‌بلعد.

بانک مرکزی مجبور شده است برای دفاع از هدف بازدهی، خرید مقادیر نامحدود اوراق قرضه 10 ساله دولتی را پیشنهاد دهد، اقدامی که سرمایه گذاران به دلیل تخلیه نقدینگی بازار اوراق و تغییر شکل منحنی بازده مورد انتقاد قرار گرفته اند.

او گفت که اگر BOJ بخواهد سیاست پولی را عادی کند، این کار را در چند مرحله و با حذف هدف بازدهی 10 ساله که شکل منحنی بازدهی را مخدوش می کند، انجام می دهد.

هوشی گفت که بانک مرکزی پس از آن، حجم ترازنامه خود را با کند کردن یا پایان دادن به خرید دارایی، قبل از حرکت به سمت افزایش نرخ های بهره کوتاه مدت کاهش می دهد.

او افزود که در یک سناریوی کمتر مساعد، در صورت تداوم فشار صعودی بر نرخ های بهره جهانی، BOJ می تواند در اوایل سال آینده مجبور شود YCC را کنار بگذارد.

BOJ در بحبوحه موج جهانی از بانک‌های مرکزی که سیاست‌های پولی را سخت‌تر می‌کنند، دور از انتظار بوده است، حتی در شرایطی که افزایش قیمت مواد خام، تورم اصلی مصرف‌کننده را بالاتر از هدف 2 درصدی خود قرار می‌دهد.

هاروهیکو کورودا، فرماندار BOJ، خروج محرک‌های اقتصادی را رد کرد، مگر اینکه تورم هزینه‌ای اخیر همراه با رشد بالاتر دستمزدها باشد، که سرسختانه پایین است.

بر اساس پیش بینی های فعلی انجام شده در ماه اکتبر، BOJ انتظار دارد تورم اصلی مصرف کننده در سال مالی جاری منتهی به مارس 2023 به 2.9٪ برسد، قبل از اینکه به 1.6٪ در سال مالی آینده کاهش یابد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.