با افزایش رشد کووید، بخش‌های کارخانه و خرده‌فروشی چین دچار افت شدند

[ad_1] داده های اداره ملی آمار (NBS) در روز پنجشنبه نشان داد که تولید صنعتی در نوامبر 2.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که انتظارات برای افزایش 3.6 درصدی در نظرسنجی رویترز را از دست داد و به طور قابل توجهی نسبت به رشد 5.0 درصدی مشاهده شده در اکتبر کاهش یافت. این

کد خبر : 293330
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
با افزایش رشد کووید، بخش‌های کارخانه و خرده‌فروشی چین دچار افت شدند

[ad_1]

داده های اداره ملی آمار (NBS) در روز پنجشنبه نشان داد که تولید صنعتی در نوامبر 2.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که انتظارات برای افزایش 3.6 درصدی در نظرسنجی رویترز را از دست داد و به طور قابل توجهی نسبت به رشد 5.0 درصدی مشاهده شده در اکتبر کاهش یافت. این پایین‌ترین رشد را از ماه مه، زمانی که شانگهای در قرنطینه بود، ثبت کرد، تا حدی به دلیل اختلالات در قطب‌های تولیدی کلیدی گوانگژو و ژنگژو.

خرده فروشی در بحبوحه ضعف گسترده در بخش خدمات، 5.9 درصد کاهش یافت که همچنین بزرگترین انقباض از ماه می است. تحلیلگران انتظار داشتند که ضریب مصرف 3.7 درصد کاهش یابد که از 0.5 درصد کاهش در اکتبر شتاب گرفته است.

اقتصاد چین به دلیل سیاست‌های ضد کووید صفر این کشور دچار رکود شده است، زیرا کنترل‌های شدید حرکتی مانع مصرف و تولید شده است. دیگر مشکلاتی که این کشور با آن مواجه است، رکود دارایی، خطرات رکود جهانی و عدم اطمینان ژئوپلیتیکی است.

سرمایه گذاری املاک پس از کاهش 8.8 درصدی در ژانویه تا اکتبر، 9.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در ژانویه تا نوامبر کاهش یافت که رکود این بخش را به تعویق انداخت.

سیاست گذاران تقریباً در همه زمینه ها از این بخش حمایت کرده اند، از جمله خطوط اعتباری از سوی بانک ها، تأمین مالی اوراق قرضه و تأمین مالی سهام، اما تحلیلگران می گویند که چنین تأثیراتی هنوز دیده نشده است زیرا فروش مسکن همچنان ضعیف است.

سرمایه گذاری دارایی های ثابت در 11 ماهه اول سال 5.3 درصد افزایش یافته است، در مقابل انتظار برای افزایش 5.6 درصدی و رشد 5.8 درصدی در ژانویه تا اکتبر.

استخدام در میان شرکت هایی که نسبت به امور مالی خود محتاط هستند، کم بود. نرخ بیکاری در سراسر کشور در ماه نوامبر در سطح 5.7 درصد باقی ماند که نسبت به 5.5 درصد در اکتبر افزایش یافته است. بیکاری جوانان به 17.1 درصد رسید که کمتر از 17.9 درصد در اکتبر بود.

اقتصاد در سه فصل اول سال جاری تنها 3 درصد رشد کرد و انتظار می‌رود که برای کل سال در همین نرخ باقی بماند، بسیار کمتر از هدف رسمی «حدود 5.5 درصد».

همه نگاه ها به کنفرانس سالانه کار اقتصادی مرکزی پشت درهای بسته است، زمانی که رهبران چین گرد هم می آیند تا دستور کار اقتصادی سال آینده را تنظیم کنند. به گفته تحلیلگران و خودی های سیاست، آنها احتمالاً گام های محرک بیشتری را ترسیم خواهند کرد، مشتاق برای حمایت از رشد و کاهش اختلالات ناشی از پایان ناگهانی محدودیت های COVID-19.

(گزارش توسط الن ژانگ و لیز لی؛ ویرایش توسط سام هلمز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.