با افزایش خشم نسبت به قرنطینه کووید در شانگهای، پکن مکان های بیشتری را می بندد

[ad_1] به گفته یکی از شاهدان رویترز و ساکنان، در مرکز مالی، مردم حصارکشی شده در نواحی مختلف با کوبیدن روی قابلمه ها و ماهیتابه ها در عصرها به قرنطینه و مشکلات در تهیه مواد غذایی اعتراض کرده اند. ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، که صحت آن بلافاصله تایید نمی‌شود،

کد خبر : 199855
تاریخ انتشار : جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
با افزایش خشم نسبت به قرنطینه کووید در شانگهای، پکن مکان های بیشتری را می بندد

[ad_1]

به گفته یکی از شاهدان رویترز و ساکنان، در مرکز مالی، مردم حصارکشی شده در نواحی مختلف با کوبیدن روی قابلمه ها و ماهیتابه ها در عصرها به قرنطینه و مشکلات در تهیه مواد غذایی اعتراض کرده اند.

ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، که صحت آن بلافاصله تایید نمی‌شود، نشان می‌دهد که زنی با صدای بلند به مردم هشدار می‌دهد که این کار را نکنند و می‌گوید چنین حرکاتی توسط “بیگانگان” تشویق می‌شود.

دولت شانگهای بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در پایتخت، منطقه چائویانگ، اولین منطقه ای که این هفته تحت آزمایش انبوه قرار گرفت، آخرین مرحله از سه دور غربالگری را در روز جمعه در میان 3.5 میلیون ساکن آن آغاز کرد. اکثر مناطق دیگر قرار است روز شنبه سومین دور آزمایشات خود را برگزار کنند.

چائویانگ که بیشترین سهم از موارد شیوع کنونی پکن را به خود اختصاص داده است، با اعلام اینکه محله های بیشتری در معرض خطر هستند، اقدامات را برای مهار انتقال افزایش داد.

افرادی که اخیراً از مکان هایی در چنین مناطقی بازدید کرده اند، پیام های متنی دریافت کرده اند که به آنها گفته می شود تا زمانی که نتایج آزمایش خود را دریافت کنند، در محل خود بمانند.

«سلام شهروندان! شما اخیراً از مغازه نودل گوشت گاو و مرغ آب پز در جامعه گوانگهوی لی بازدید کرده اید.» در یکی از این متن ها آمده است. “لطفاً فوراً به مجتمع یا هتل خود گزارش دهید، در جای خود بمانید و منتظر اعلان آزمایش اسید نوکلئیک باشید.”

در صورتی که شرایط فوق را زیر پا بگذارید و باعث گسترش وضعیت اپیدمی شوید، مسئولیت قانونی بر عهده شما خواهد بود.

در سایت‌های آزمایشی، کارکنان با پیش‌بند آبی‌رنگ از افرادی که در صف ایستاده‌اند خواستند تا برای رعایت قانون فاصله‌گذاری اجتماعی ۲ متری آزمایش شوند، زیرا تگرگ‌های بلند به مردم یادآوری می‌کردند که ماسک‌های خود را نگه دارند.

بلوک‌های آپارتمانی دیگر مهر و موم شدند و برخی از اسپاها، سالن‌های KTV، سالن‌های ورزشی، سینماها و کتابخانه‌ها و حداقل دو مرکز خرید در روز جمعه بسته شدند، در حالی که از ورود پیک‌ها و کارکنان تحویل غذا به برخی مجتمع‌های مسکونی خودداری شد.

شرکت‌هایی مانند JD.com، یک پلتفرم تجارت الکترونیک، تلاش کرده‌اند تا ساکنان را به خوبی تامین کنند.

مینگ تانگ 32 ساله، رئیس یکی از مراکز لجستیکی آن در حومه پکن، گفت که حجم تحویل از زمان ظهور اولین موارد در 22 آوریل 65 درصد افزایش یافته است و 80 درصد بسته ها مربوط به مواد غذایی است.

او گفت: «تلاش برای تحویل به موقع بسته‌ها و ساعات کاری طولانی فشار زیادی بر پیک‌های ما وارد می‌کند».

پکن 49 مورد را در 28 آوریل گزارش کرد، در مقابل 50 مورد روز قبل.

در انتظار ترک

دولت محلی شانگهای روز جمعه اعلام کرد 52 مورد جدید مرگ ناشی از کووید-19 در 28 آوریل گزارش داده است که در مقایسه با 47 مورد یک روز قبل از آن افزایش یافته است. 9545 مورد جدید بدون علامت در 28 آوریل ثبت شد، در مقابل 9330 مورد یک روز قبل، در حالی که موارد علامت دار از 1292 به 5487 افزایش یافت.

در حالی که برخی از تنگناهای تحویل در شهر کاهش یافته است، انتقادات از دولت به ویژه در مورد موضوع مواد غذایی دولت افزایش یافته است. ساکنان برخی از ولسوالی‌ها شکایت دارند که جیره‌های آنها کمتر از سایر مناطق بوده است و از رسانه‌های اجتماعی برای مقایسه تحویل‌ها استفاده می‌کنند.

قرنطینه تعداد زیادی از ساکنان خارجی را به فرار از جهانی ترین شهر چین سوق می دهد.

در حالی که هیچ آمار رسمی برای خروج در هفته‌های اخیر در دسترس نیست، جابجایی‌های حیوانات خانگی، نمایندگان املاک و شرکت‌های حقوقی می‌گویند که شاهد افزایش شدید درخواست‌ها بوده‌اند، در حالی که گروه‌های آنلاین که توصیه‌هایی را در مورد نحوه ترک رد و بدل می‌کنند، افزایش یافته است.

جنیفر لی، یک خارجی که در حال برنامه ریزی برای خروج خانواده اش است، می گوید: «تا زمان قرنطینه واقعاً نمی توانستم حکومت اقتدارگرا را احساس کنم، زیرا شما کم و بیش آزاد هستید تا کاری را که می خواهید انجام دهید و من هرگز واقعاً مظلوم زندگی نکردم. شهری که 11 سال خانه آنها بوده است.

(گزارش توسط دفاتر پکن و شانگهای؛ نوشته ماریوس زهاریا؛ ویرایش توسط لینکلن فست.)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.