با افزایش تورم و تشدید بحران اوکراین، شاخص S&P 500 با بادهای منفی بیشتری روبرو می شود

[ad_1] پیش بینی شاخص S&P 500: نزولی شاخص S&P 500 بیش از 11 درصد از بالاترین رکورد خود در بحبوحه نگرانی ها در مورد انقباض فدرال رزرو سقوط کرده است. بحران اوکراین موجی از تورم را در سرتاسر جهان فرستاد و نگرانی‌ها را در مورد رکود تورمی افزایش داد سرمایه گذاران منتظر نشست این هفته

کد خبر : 178305
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
با افزایش تورم و تشدید بحران اوکراین، شاخص S&P 500 با بادهای منفی بیشتری روبرو می شود

[ad_1]

پیش بینی شاخص S&P 500: نزولی

  • شاخص S&P 500 بیش از 11 درصد از بالاترین رکورد خود در بحبوحه نگرانی ها در مورد انقباض فدرال رزرو سقوط کرده است.
  • بحران اوکراین موجی از تورم را در سرتاسر جهان فرستاد و نگرانی‌ها را در مورد رکود تورمی افزایش داد
  • سرمایه گذاران منتظر نشست این هفته FOMC برای سرنخ هایی در مورد رویکرد فدرال رزرو در مورد قیمت ها و ریسک های ژئوپلیتیکی هستند.

در شاخص S&P 500 – پرطرفدارترین معیار سهام در جهان – بیش از 11٪ از بالاترین رکورد خود سقوط کرده است. در حالی که اقتصاد ایالات متحده در حال استقبال از یک بهبود قوی پس از همه گیری است، در حال افزایش است تورم زافشارها و شیوع اوکراینجنگ چشم انداز آن را تیره می کنند. افزایش قیمت مواد غذایی، انرژی و فلزات احتمالاً در ماه‌های آینده به هزینه‌های بالاتر تبدیل خواهد شد و این امر بر این امر تاکید دارد فدرال برای تشدید سیاست های پولی تهاجمی تر. این ممکن است برای بازار سهام ایالات متحده، به ویژه بخش فناوری حساس به نرخ، باد مخالف ایجاد کند.

CPI ایالات متحده وارد شد در 7.9٪ در ماه فوریه، که بالاترین سطح از سال 1982 بود. قرائت اصلی که مواد غذایی فرار و انرژی را حذف می کند، به 6.4 درصد رسید. هر دوی این ارقام مطابق با انتظارات بازار بود، اما بسیار فراتر از هدف بلندمدت 2 درصدی فدرال رزرو بود. با این حال، آنها داده‌های مربوط به قبل از جنگ اوکراین را جمع‌آوری کرده‌اند و اقتصاددانان اکنون انتظار دارند که تورم به آن برسد 8-9٪ در میان جهش قیمت نفت خام، فلزات و مواد غذایی در هفته های اخیر.

اقتصاددانان این خطر را مشخص کرده اند رکود تورمی – وضعیت نامطلوب رشد اقتصادی کند و تورم بالا. افزایش سریع قیمت مواد خام ممکن است احساسات مصرف کننده را تضعیف کند و تولیدکنندگان را مجبور کند تا با کاهش حاشیه سود، ظرفیت خود را کاهش دهند. رو به افزایش قیمت سوخت همچنین ممکن است بر طیف گسترده ای از بخش ها، از حمل و نقل گرفته تا صنایع، تاثیر بگذارد. آنها به ناچار بر مخارج روزمره خانوارها نیز تأثیر خواهند گذاشت و افزایش دستمزدها را افزایش می دهند.

این ممکن است یک کار چالش برانگیز برای بانک های مرکزی در نامطلوب ترین زمان: فدرال رزرو در آستانه شروع چرخه افزایش نرخ است و به زودی برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه خود را کاهش خواهد داد. با بالا بودن نرخ تورم، سرمایه گذاران ممکن است سرعت بالاتری برای افزایش نرخ بهره و عادی سازی ترازنامه در جلسات FOMC را پیش بینی کنند.به دنبال سفر مارس این خبر خوبی برای بازار سهام نیست، زیرا ارزش ذاتی سهام هنگامی که جریان‌های نقدی آتی با نرخ‌های بدون ریسک بالاتر تنزیل می‌شوند، کاهش می‌یابد. نشست این هفته FOMC در کانون توجه قرار خواهد گرفت زیرا معامله گران دیدگاه بانک مرکزی در مورد ریسک های ژئوپلیتیکی و تورم بالا را بررسی می کنند.

در همین حال، جنگ اوکراین عدم اطمینان زیادی ایجاد می کند و اختلالات زنجیره تامین جهانی را ایجاد می کند که سرمایه گذاران تمایل به آن ندارند. کیف و Mosگاو تاکنون سه دور مذاکرات بی‌ثمر داشته است، زیرا به نظر می‌رسد شرایطی که روسیه برای توافق آتش‌بس تعیین کرده است، بسیار بحث برانگیز است. ممکن است هفته ها، اگر نه ماه ها طول بکشد تا هر دو طرف به یک راه حل دست یابند. پیش از آن، قیمت نفت خام، فلزات و مواد غذایی ممکن است به دلیل کمبود عرضه و موجودی کم افزایش یابد.

CPI ایالات متحده در مقابل CPI اصلی (سالانه)

با افزایش تورم و تشدید بحران اوکراین، شاخص S&P 500 با بادهای مخالف بیشتری روبرو می شود

منبع: بلومبرگ، DailyFX

— نوشته شده توسط مارگارت یانگ، استراتژیست DailyFX.com

برای تماس با مارگارت، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @margaretyjy در توییترr



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.