با افزایش تقاضا، معاملات بزرگ مس در سانتیاگو در مرکز صحنه قرار می گیرد

[ad_1] Glencore Plc ماه گذشته 22.5 میلیارد دلار برای خرید رقیب کوچکتر Teck Resources Ltd پیشنهاد داد، پیشنهادی که Teck تاکنون به نفع برنامه های رشد متمرکز بر مس خود رد کرده است. شرکت معدن لاندین با وجود عدم اطمینان سیاسی در این کشور، نزدیک به یک میلیارد دلار برای کنترل معدن مس Caserones شیلی

کد خبر : 346822
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۴۹
با افزایش تقاضا، معاملات بزرگ مس در سانتیاگو در مرکز صحنه قرار می گیرد

[ad_1]

Glencore Plc ماه گذشته 22.5 میلیارد دلار برای خرید رقیب کوچکتر Teck Resources Ltd پیشنهاد داد، پیشنهادی که Teck تاکنون به نفع برنامه های رشد متمرکز بر مس خود رد کرده است. شرکت معدن لاندین با وجود عدم اطمینان سیاسی در این کشور، نزدیک به یک میلیارد دلار برای کنترل معدن مس Caserones شیلی پرداخت می کند.

رهبران هر سه شرکت قرار است در میان تقریباً 450 سرمایه گذار، مدیر اجرایی، تحلیلگر و تنظیم کننده ای باشند که در سانتیاگو پایتخت شیلی برای کنفرانس سالانه جهانی مس گرد هم می آیند.

ثبت‌نام‌ها از سال 2019 که کنفرانس آخرین بار به‌صورت حضوری برگزار شد، تقریباً 8 درصد افزایش یافته است. سازمان دهندگان می گویند که انتظار دارند با پیشروی هفته، تعداد شرکت کنندگان افزایش یابد.

اوله هانسن، استراتژیست بانک ساکسو به رویترز گفت: «موضوع تحول سبز همچنان یک باد قوی برای مس، پادشاه فلزات سبز است. با توجه به اینکه تولیدکنندگان چگونه در سال‌های آینده با چالش‌هایی با عیار پایین سنگ معدن، افزایش هزینه‌های تولید و عدم سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر مواجه می‌شوند.»

بر اساس مطالعه S&P Global، انتظار می رود تقاضای جهانی مس تا سال 2053 به 53 میلیون تن در سال برسد – بیش از دو برابر میزان فعلی – اما انتظار می رود عرضه همچنان کم باشد. این پیش بینی تا حدی بر عجله معامله تاکید می کند.

BHP Group Ltd، بزرگترین شرکت معدنی جهان، هفته گذشته تایید سهامداران خود را برای تصاحب 6.4 میلیارد دلاری شرکت تولید کننده مس استرالیا Oz Minerals Ltd به دست آورد.

Rio Tinto Ltd، که با مخالفت شدید با پروژه Resolution Copper خود در آریزونا مواجه است، دسامبر گذشته 3.3 میلیارد دلار برای خرید رقیب Turquoise Hill و به دست آوردن کنترل مستقیم بر معدن غول پیکر مس مغولستان پرداخت کرد.

و Hudbay Minerals Inc هفته گذشته اعلام کرد که 439 میلیون دلار برای رقیب Copper Mountain Mining Corp پرداخت خواهد کرد.

فراتر از M&A، این غول‌های معدنی با مشکل خزنده جذب کارگران جدید، به‌ویژه در ایالات متحده، و همچنین رقابت رقبای تازه‌کار که در حال کشف راه‌های جدید برای استخراج مس در کف اقیانوس آرام و از طریق شستشوی زباله‌های معدن هستند، مواجه هستند.

مارسلا هرناندو، وزیر معدن شیلی به رویترز گفت: «این یک بازار نسبتاً چابک است و به طور دائم سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت خود را ارزیابی می‌کند».

هرناندو که قرار است سخنرانی اصلی کنفرانس را در روز سه شنبه ایراد کند، انتظار دارد که تولید مس در سال های آینده از کشورش، بزرگترین تولیدکننده جهان، به لطف فعالیت های شرکت دولتی کودلکو، بی اچ پی، آنگلو امریکن Plc، فری پورت-مک موران، گلنکور افزایش یابد. و تک.

کشور همسایه پرو، دومین تولیدکننده بزرگ مس جهان، نیز انتظار دارد تولید خود را در سال جاری افزایش دهد.

قیمت مس جمعه گذشته با وجود نگرانی‌های کلان اقتصادی ناشی از پیش‌بینی‌های نامشخص تقاضای چین و جنگ ادامه‌دار در اوکراین، به بالاترین حد هفت هفته اخیر رسید، اگرچه این قیمت نسبت به بالاترین سطح هفت ماهه 9550.50 دلاری که در ژانویه به ثبت رسیده بود، نزدیک به 5 درصد کاهش یافته است.

فیچ سولوشز در گزارش اخیر خود به مشتریان گفت: «ما انتظار داریم که بازار مس با تسریع انتقال سبز در کسری باقی بماند.

بخشی از کنفرانس یک هفته‌ای به ارائه‌های تحقیقاتی در مورد کاربردهای جدید فلز قرمز اختصاص داده شده است، بخشی از یک برنامه صنعتی برای حمله به آلومینیوم، جایگزین ارزان‌تر اما کم‌بازده برای هدایت برق.

(گزارش توسط فابیان کامبرو، پولینا دویت، دیویا راجاگوپال، کلارا دنینا، پراتیما دسای، ارنست شیدر و الکساندر ویلگاس؛ نویسندگی توسط ارنست شایدر؛ ویرایش توسط ساندرا مالر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.