با افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا، روبل در برابر دلار و یورو به بالاترین حد طی دو سال اخیر جهش کرد

© رویترز. عکس فایل: اسکناس های 100 روبلی روسی روی میز صندوقدار در سوپرمارکتی در شهر سیبری تارا در منطقه اومسک، روسیه، 14 دسامبر 2021 قرار داده شده است. رویترز/الکسی مالگاوکو (رویترز) -روبل روسیه روز چهارشنبه به بالاترین حد بیش از دو سال گذشته در برابر دلار و یورو جهش کرد و حمایت از کنترل

کد خبر : 202538
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۰۳
با افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا، روبل در برابر دلار و یورو به بالاترین حد طی دو سال اخیر جهش کرد



© رویترز. عکس فایل: اسکناس های 100 روبلی روسی روی میز صندوقدار در سوپرمارکتی در شهر سیبری تارا در منطقه اومسک، روسیه، 14 دسامبر 2021 قرار داده شده است. رویترز/الکسی مالگاوکو

(رویترز) -روبل روسیه روز چهارشنبه به بالاترین حد بیش از دو سال گذشته در برابر دلار و یورو جهش کرد و حمایت از کنترل های سرمایه سنگین را حفظ کرد زیرا اتحادیه اروپا بسته جدیدی از تحریم ها را علیه روسیه به دلیل رویدادهای اوکراین پیشنهاد داد.

تحرکات در بازارهای روسیه تحت تأثیر روبل است که توسط کنترل سرمایه تقویت می شود، در حالی که سهام با ممنوعیت فروش کوتاه مدت معامله می شود و بازیگران خارجی از کنار گذاشتن سهام شرکت های روسی بدون مجوز منع می شوند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در تلاش برای تعمیق انزوای مسکو، یک تحریم نفتی مرحله‌ای بر روسیه و همچنین تحریم بانک اصلی این کشور و ممنوعیت پخش‌کننده‌های آن از امواج اروپایی را پیشنهاد کرد.

اما با بازگشت بازارها برای چند روز در اواسط تعطیلات طولانی ماه می روسیه و عدم وجود نشانه های مشخص مبنی بر کاهش کنترل بانک مرکزی به این زودی، صادرکنندگان به طور فعال ارز خارجی می فروختند، زیرا نگران بودند که تقویت بیشتر روبل به آنها آسیب برساند. دارایی ها

روبل با 6.6 درصد افزایش در برابر دلار به 66.30 رسید که قوی ترین آن از مارس 2020 است.

این ارز با 5.8 درصد افزایش به 70.44 در برابر یورو رسیده بود، که قبلاً به 69.80 رسیده بود که قوی ترین نقطه از فوریه 2020 بود.

فعالان بازار این سوال را مطرح می‌کنند که آیا نرخ کنونی با توجه به محدودیت‌ها، پس از سقوط روبل به پایین‌ترین حد خود در اوایل ماه مارس، در حالی که کشورهای غربی با تحریم‌های بی‌سابقه مسکو و سیستم مالی آن را مورد حمله قرار دادند، پایدار است یا خیر.

کاهش نرخ ترامپ را کنترل می کند

سرمایه‌گذاران در آخرین روز معاملاتی قبل از تعطیلات روز جمعه در آخرین روز معاملاتی قرار گرفتند، زیرا بانک مرکزی نرخ‌ها را 300 واحد کاهش داد و به 14 درصد رساند و وزارت دارایی اعلام کرد که موفق به پرداخت سود اوراق قرضه یورو دلاری شده است. پس از آن که قبلاً قول داده بود فقط به روبل پرداخت کند.

نرخ‌های پایین‌تر از طریق وام‌های ارزان‌تر از اقتصاد حمایت می‌کند، اما همچنین می‌تواند تورم را تقویت کرده و روبل را در برابر شوک‌های خارجی آسیب‌پذیرتر کند.

اوگنی ژورنیست، مدیر پورتفولیوی آلفا کاپیتال گفت، حتی با وجود انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ ها، تاثیر آن بر روبل در حال حاضر محسوس نیست.

او گفت: «مازاد تراز تجاری همراه با قیمت‌های بالای جهانی کالاها جریان ورودی ارز خارجی به کشور را فراهم می‌کند، در حالی که محدودیت‌های ارز و مسدود شدن ذخایر ارزی خروج ارز را دشوارتر می‌کند. تقویت بیشتر

ویکتور گریگوریف از بانک سنت پترزبورگ گفت، اما پویایی فعلی ارز باعث می شود که کاهش کنترل ارز، که بانک مرکزی جمعه گذشته آن را لمس کرد، محتمل تر کند.

شاخص های سهام روسیه با هم متفاوت بودند.

شاخص RTS بر اساس دلار با 3 درصد افزایش به 1114.1 واحد رسید. شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل با 2.9 درصد کاهش به 2373.2 واحد رسید.

پس از پیشنهاد کمیسیون اروپا برای حذف این بانک و دو بانک دیگر از سیستم پیام رسانی و تراکنش بین المللی SWIFT، سهام در بزرگترین وام دهنده روسیه Sberbank ضعیف عمل کرد و 4.4 درصد سقوط کرد.

تحلیلگران Veles Capital گفتند که تحریم بانک ها برای این بخش ناخوشایند است، اما بحرانی نیست.

شرکت هواپیمایی پرچم Aeroflot پس از توصیه هیئت مدیره شرکت هواپیمایی برای افزایش سرمایه سهام شرکت، پرت بود و 0.2 درصد در روز افزایش یافت.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.