با افتتاح کنگره شی جینپینگ، دست دولت چین بازارها را ثابت نگه می دارد

[ad_1] بانک‌های دولتی به طور یکپارچه متعهد شدند که حمایت از اقتصاد را افزایش خواهند داد در حالی که مدیران دارایی‌های دولتی در بیانیه‌های مشابه خود متعهد شدند «اعتماد به توسعه بلندمدت و سالم بازارهای سرمایه چین» داشته باشند. تلاش‌های کاملاً هماهنگ و گسترده‌ای که برای کنگره دو بار در دهه برگزار می‌شود، که روز

کد خبر : 268676
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
با افتتاح کنگره شی جینپینگ، دست دولت چین بازارها را ثابت نگه می دارد

[ad_1]

بانک‌های دولتی به طور یکپارچه متعهد شدند که حمایت از اقتصاد را افزایش خواهند داد در حالی که مدیران دارایی‌های دولتی در بیانیه‌های مشابه خود متعهد شدند «اعتماد به توسعه بلندمدت و سالم بازارهای سرمایه چین» داشته باشند.

تلاش‌های کاملاً هماهنگ و گسترده‌ای که برای کنگره دو بار در دهه برگزار می‌شود، که روز یکشنبه افتتاح شد و زمان حساس سیاسی را رقم زد، حداقل در حال حاضر، آرامش و ثبات را در بازارهای مالی بازگردانده است.

سهام و ارز چین در ماه‌های اخیر تحت تأثیر چشم‌اندازهای رشد رو به وخامت اقتصاد قرار گرفته‌اند که به دلیل شیوع مداوم کووید-19 و متزلزل شدن بخش املاک و مستغلات تضعیف شده است.

شاخص ترکیبی شانگهای از زمانی که در اواسط هفته گذشته به زیر آستانه 3000 امتیازی که از نزدیک دیده شده بود، ریکاوری قوی داشته است. پایان روز دوشنبه آن در حدود 3085 قوی ترین بسته آن تا کنون در این ماه بود.

سرمایه گذاران و تحلیلگران بر این باورند که فشار دولت بر بخش صندوق سرمایه گذاری عمدتاً تحت کنترل دولت چین ممکن است در بهبود بازار سهام نقش داشته باشد.

هائو هونگ، اقتصاددان در گروه سرمایه گذاری رشد، گفت: «البته، با قضاوت از عملکرد نامنظم پنج شنبه و جمعه گذشته، باید مقداری فک در سطح 3000 وجود داشته باشد.

او برای صندوق های چینی گفت: «فروش سهام با چنین ارزش پایینی از نظر سیاسی نادرست است.»

سهام A موجود در فهرست چین در حال حاضر تقریباً 50 درصد گرانتر از همتایان خود در هنگ کنگ هستند. حق بیمه در هفته گذشته به شدت افزایش یافت و نزدیک به بالاترین سطح هفت ساله خود در نوسان است.

شیا چون، اقتصاددان ارشد در هولدینگ سرمایه گذاری Yintech، مدیر ثروت، گفت که این از الگویی پیروی می کند که سهام چین معمولاً قبل از کنگره حزب افزایش می یابد و احتمالاً پس از آن سقوط می کند.

در بازار ارز، یوان در هفته گذشته ثابت بوده و عمدتاً در محدوده باریکی بین 7.10 تا 7.20 در هر دلار معامله می شود. در اواخر سپتامبر، ارزش دلار تا 7.2521 تضعیف شد که پایین ترین سطح از زمان بحران مالی 2008 بود.

تحلیلگران ثبات اخیر را به این دلیل می دانند که بانک مرکزی تثبیت های روزانه خود را که باند معاملاتی هر روز را تعیین می کند، تقریباً بدون تغییر نزدیک به 7.11 نگه داشته است.

در حالی که پیام شی در روز یکشنبه بر امنیت ملی تاکید کرد، او همچنین گفت که رشد اقتصادی همچنان یک اولویت است.

روز دوشنبه، چندین مدیر دارایی تحت کنترل دولت از جمله شرکت مدیریت صندوق E، شرکت مدیریت دارایی جنوبی چین و مدیریت دارایی اوراق بهادار Zhongtai گفتند که پول خود را برای خرید محصولات سرمایه‌گذاری می‌کنند که بازتاب یکسانی از اعتماد به بازارهای سرمایه چین است.

نیو چونبائو، مدیر سرمایه گذاری در خانه صندوق خصوصی Wanji Asset گفت: “این احتمالاً سیگنالی از ثبات بازارها در یک زمان خاص است.”

Chun Xu، مدیر صندوق در JSVest Shanghai Ltd، گفت که اعتماد سرمایه گذاران در داخل و خارج ممکن است متزلزل شود، با این حال، اگر رکود بازار سهام پس از کنگره از سر گرفته شود و تا جلسه سالانه پارلمان در سال آینده در ماه مارس ادامه یابد.

شو گفت: «اما تاریخ به ما می گوید که اقدامات ساده برای نجات بازار محدود است. در نهایت، همه چیز به مبانی اقتصاد کلان و سودآوری شرکت های بورسی بستگی دارد.

(گزارش اتاق خبر شانگهای؛ ویرایش توسط ادموند کلامان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.