با اعلام پایان خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا در سه ماهه سوم، بازده اوراق قرضه منطقه یورو افزایش یافت

[ad_1] بازده اوراق قرضه در ایتالیا، یکی از ذینفعان اصلی محرک خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا، بیش از 20 واحد پایه افزایش یافت و بازده اوراق قرضه آلمان به بالاترین حد سه هفته اخیر رسید – بیش از کاهش کاهشی از زمان حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه. ارز واحد اروپا در ابتدا

کد خبر : 177035
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
با اعلام پایان خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا در سه ماهه سوم، بازده اوراق قرضه منطقه یورو افزایش یافت

[ad_1]

بازده اوراق قرضه در ایتالیا، یکی از ذینفعان اصلی محرک خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا، بیش از 20 واحد پایه افزایش یافت و بازده اوراق قرضه آلمان به بالاترین حد سه هفته اخیر رسید – بیش از کاهش کاهشی از زمان حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه.

ارز واحد اروپا در ابتدا افزایش یافت، اما این امر کوتاه مدت بود و بازارهای سهام در قرمز باقی ماندند.

این اقدام غافلگیرکننده بود زیرا سرمایه گذاران با توجه به عدم اطمینان ناشی از جنگ در اوکراین، هیچ اعلامیه سیاست بزرگی را پیش بینی نکرده بودند.

بانک مرکزی اروپا گفت که خریدها در سه ماهه سوم تحت برنامه متعارف خرید دارایی (APP) کمتر از برنامه ریزی قبلی خواهد بود و بسته به داده های اقتصادی در سه ماهه سوم به پایان می رسد.

این بانک با توجه به افزایش قیمت کالاها، پیش‌بینی تورم خود را افزایش داد و چشم‌انداز رشد خود را کاهش داد.

بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرد که تعدیل در نرخ‌های بهره پس از پایان خرید اوراق قرضه «مدتی» طول می‌کشد و «تدریجی» خواهد بود.

بازدهی دو ساله آلمان، حساس به انتظارات نرخ بهره، بیش از 17 واحد در ثانیه افزایش یافت و به 0.35- درصد رسید، زیرا معامله گران شرط بندی برای افزایش نرخ های بانک مرکزی اروپا را افزایش دادند.

بازده اوراق قرضه پنج ساله آلمان برای اولین بار از 28 فوریه مثبت شد و بازدهی 10 ساله با افزایش 10 واحدی در ثانیه به 0.30 درصد رسید که بالاترین رقم از 16 فوریه بود.

بازارهای پولی منطقه یورو تا دسامبر به سمت افزایش 45 واحدی بانک مرکزی اروپا در مقایسه با 35 واحد در ثانیه قبل از تصمیم بانک مرکزی اروپا حرکت کردند و شرط‌بندی‌ها را برای اولین افزایش 10 واحدی تا ژوئیه در مقایسه با سپتامبر قبل از تصمیم‌گیری انجام دادند.

Antoine Bouvet، استراتژیست ارشد نرخ در ING، گفت: «این واقعیت که کاهش سرعت به سرعت پیش می‌رود، نشانه‌ای از بالا بودن نوار برای بانک مرکزی اروپا برای به تعویق انداختن عادی‌سازی است. سال آینده از -0.50٪ در حال حاضر.

فروش

چشمگیرترین حرکت ها در ایتالیا بود، جایی که بازدهی دو ساله آخرین بار با 21 واحد افزایش در 0.19 درصد بود. آنها در اوایل پنج شنبه به 0.05- درصد کاهش یافته بودند.

شکاف بین بازده 10 ساله ایتالیا و آلمان، که در واقع حق بیمه بدهی ایتالیا را به دقت بررسی کرده بود، از حدود 150 واحد در ثانیه قبل از جلسه به 162 واحد در ثانیه افزایش یافت.

بووه گفت: «نرخ‌ها برای جهش مناسب هستند، به‌ویژه در مناطق پیرامونی که تشدید (گسترش) مشاهده شده از زمان شروع جنگ در اوکراین به دلیل عادی‌سازی تاخیری بانک مرکزی اروپا بود.

“این فرض اشتباه ثابت شده است، ما در مسیری رو به گسترش بازگشته ایم.”

شاخص کلیدی بازار انتظارات بلندمدت تورم منطقه یورو پس از این تصمیم به شدت کاهش یافت و از نزدیک به 2.16 درصد در اوایل پنجشنبه به 2.05 درصد رسید.

در حال حاضر (ECB) تصمیم گرفته است تا از طریق برخی از عدم اطمینان ایجاد شده توسط جنگ بررسی کند. مارچل الکساندرویچ، اقتصاددان اروپایی در سالتمارش اکونومیکس، گفت: تأثیر فوری‌تر افزایش تورم خواهد بود و می‌توانیم تورم بالای 6 درصد را به دست آوریم که به معنای خطرات ناشی از انتظارات تورمی ریشه‌دار است.

پس از بیانیه بانک مرکزی اروپا، یورو بیش از نیم درصد رشد کرد، اما کاهش یافت. آخرین بار با کاهش 0.5 درصدی به 1.10 دلار رسید.

پس از بیانیه بانک مرکزی اروپا، سهام منطقه یورو به پایین ترین حد خود در جلسه جدید سقوط کرد و 1.7 درصد کاهش یافت، در حالی که شاخص سهام بانکی این بلوک 2.25 درصد پایین تر بود.

(گزارش توسط Yoruk Bahçeli و Dara Ranasinghe، گزارش اضافی توسط Danilo Masoni، Saikat Chatterjee و Joice Alves؛ ویرایش توسط Andrew Heavens و Jonathan Oatis)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.