با اصلاح تحریم های نفتی روسیه توسط اتحادیه اروپا، قیمت نفت خام آمریکا به زیر 95 دلار رسید

[ad_1] قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 1.65 دلار یا 1.7 درصد کاهش به 94.70 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت های آتی نفت برنت با 66 سنت یا 0.6 درصد کاهش به 103.20 دلار رسید. WTI برای سومین هفته متوالی کاهش یافت و در دو جلسه گذشته پس

کد خبر : 232255
تاریخ انتشار : شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۵
با اصلاح تحریم های نفتی روسیه توسط اتحادیه اروپا، قیمت نفت خام آمریکا به زیر 95 دلار رسید

[ad_1]

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 1.65 دلار یا 1.7 درصد کاهش به 94.70 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت های آتی نفت برنت با 66 سنت یا 0.6 درصد کاهش به 103.20 دلار رسید.

WTI برای سومین هفته متوالی کاهش یافت و در دو جلسه گذشته پس از آن که داده ها نشان داد تقاضای بنزین در ایالات متحده تقریباً 8 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، در اوج فصل رانندگی تابستانی که تحت تاثیر قیمت های بی سابقه در پمپ قرار گرفته بود، کاهش یافت.

در مقابل، نشانه‌هایی از تقاضای قوی در آسیا باعث تقویت بنچمارک برنت شد که برای اولین بار در شش هفته گذشته بالاتر رفت.

معاملات آتی نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده است، زیرا معامله‌گران تلاش می‌کنند تا احتمالات افزایش بیشتر نرخ بهره را که می‌تواند تقاضا را در برابر عرضه محدود ناشی از از دست دادن بشکه‌های روسیه کاهش دهد، تطبیق دهند.

شرکت‌های دولتی روسی روس‌نفت و گازپروم می‌توانند نفت خود را به کشورهای ثالث ارسال کنند تا خطرات امنیت جهانی انرژی را محدود کنند.

بر اساس تغییرات تحریمی علیه روسیه که از روز جمعه اجرایی شد، پرداخت های مربوط به خرید نفت خام روسیه از طریق دریا توسط شرکت های اتحادیه اروپا ممنوع نخواهد بود.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز می‌گوید: «کوتاه‌مدت که قطعاً یک عنوان منفی است که احتمالاً ما را در اینجا کمی فروش می‌آورد».

اعلامیه اتحادیه اروپا پس از آن منتشر شد که الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه گفت، نفت خام را به کشورهایی که تصمیم به اعمال سقف قیمتی برای نفت خود دارند، عرضه نخواهد کرد و در عوض آن را به کشورهایی که آماده «همکاری» با روسیه هستند، هدایت خواهد کرد.

دنیس کیسلر، معاون ارشد تجارت در BOK Financial گفت: «ادراکات مبنی بر اینکه ایالات متحده و اتحادیه اروپا تا پایان سال محدودیت‌های قیمتی برای نفت روسیه اعمال خواهند کرد، در حال افزایش است.

وی افزود: «تاریخ گذشته نشان می‌دهد که محدودیت‌های قیمتی ناشی از دولت در کالاها معمولاً کوتاه مدت هستند و می‌توانند به زودی منجر به افزایش قیمت‌ها شوند.»

با این حال، نگرانی‌ها از افزایش نرخ بهره که می‌تواند تقاضا و ازسرگیری تولید نفت خام لیبی را کاهش دهد، قیمت‌ها را متوقف کرد.

وزارت نفت لیبی اعلام کرد تولید نفت لیبی بیش از 800 هزار بشکه در روز است و تا ماه آینده به 1.2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

یکی از مدیران شرکت نفت بصره عراق گفت که عراق ظرفیت افزایش تولید نفت خود را در سال جاری 200000 بشکه در روز در صورت درخواست دارد.

بر اساس داده‌های شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، سکوهای نفتی ایالات متحده، شاخص اولیه تولید آینده، در این هفته در 599 ثابت باقی ماند.

داده های روز جمعه نشان داد که به نظر می رسد اقتصاد جهانی به طور فزاینده ای در حال حرکت به سمت یک رکود جدی است، درست همانطور که بانک های مرکزی به شدت سیاست های پولی بسیار سست اتخاذ شده در طول همه گیری را برای حمایت از رشد معکوس می کنند.

تحرکات اخیر در معاملات آتی نفت خام و نرخ بهره، رکودی را در چرخه تجاری پیش بینی می کند که باعث می شود مصرف نفت قبل از پایان سال و در سه ماه اول سال 2023 کاهش یابد. [nL1N2Z31AP]

سرمایه گذاران همچنین منتظر تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده در مورد نرخ بهره در هفته آینده بودند. مقامات فدرال رزرو اشاره کرده اند که بانک مرکزی احتمالاً در نشست 26 تا 27 جولای خود، نرخ بهره را 75 واحد افزایش خواهد داد.

رسانه های دولتی گزارش دادند، با این حال، تقاضا در هند همچنان قوی است و پالایشگاه بالاتر از سطح قبل از همه گیری است، در حالی که چین نیز تلاش زیادی برای تحکیم بهبود اقتصادی خود به ویژه در سه ماهه سوم انجام می دهد. [nL1N2Z30QH]

(گزارش توسط جولیا پین در لندن، جسلین لر در سنگاپور و سونالی پل در ملبورن؛ ویرایش توسط مارگریتا چوی، کرستن دونوان و آندریا ریچی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.