با ادامه نزول ین، شاخص دلار برای اولین بار در دو سال گذشته از 101 عبور کرد.

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: تصویر تصویری اسکناس های 10000 ینی ژاپنی را نشان می دهد که پرتره ای از یوکیچی فوکوزاوا، پدر بنیانگذار ژاپن مدرن، 2 اوت 2011 را نشان می دهد. رویترز/ یوریکو ناکائو توسط آلون جان هنگ کنگ (رویترز) – روز سه شنبه برای اولین بار از مارس 2020 از 101 گذشت،

کد خبر : 195353
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
با ادامه نزول ین، شاخص دلار برای اولین بار در دو سال گذشته از 101 عبور کرد.

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: تصویر تصویری اسکناس های 10000 ینی ژاپنی را نشان می دهد که پرتره ای از یوکیچی فوکوزاوا، پدر بنیانگذار ژاپن مدرن، 2 اوت 2011 را نشان می دهد. رویترز/ یوریکو ناکائو

توسط آلون جان

هنگ کنگ (رویترز) – روز سه شنبه برای اولین بار از مارس 2020 از 101 گذشت، زیرا دلار آمریکا آخرین بالاترین سطح 20 ساله خود را بر روی ین قرار داد و اوج دو ساله یورو را آزمایش کرد که با بازدهی بالای خزانه داری ایالات متحده حمایت می شود. و انتظارات از داده های اقتصادی خوب.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر شش همتا اندازه گیری می کند، آخرین بار در سطح 100.99 قرار داشت که 0.2 درصد افزایش داشت و در معاملات اولیه تا 101.02 افزایش یافت. در این ماه تا کنون 2.6 درصد رشد داشته است.

کارول کنگ، استراتژیست FX در Commonwealth Bank of Australia (OTC) گفت: “من فکر می کنم روند گسترده دلار منعکس کننده عملکرد اقتصادی ایالات متحده است، در حالی که ما شاهد برخی از اثرات اولیه افزایش قیمت انرژی از جنگ اوکراین در جاهای دیگر، به ویژه در منطقه یورو بوده ایم.” :).

او افزود که در حال مشاهده داده‌های شاخص مدیر خرید است که در چند بازار در روز جمعه منتشر می‌شود.

“اگر ما اعداد PMI ضعیفی را در منطقه یورو یا جاهای دیگر بدست آوریم، بازارها به طور بالقوه می توانند انتظارات خود را برای اقتصاد جهانی کاهش دهند، اما من فکر نمی کنم PMI ایالات متحده به ویژه ضعیف باشد، بنابراین ما شاهد تفاوت هایی در آنجا خواهیم بود. احتمالا از دلار حمایت خواهد کرد.”

“البته، محرک بزرگ دلار برای ین افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا بوده است.”

افزایش ارزش دلار در برابر ارز ژاپن بسیار چشمگیر بوده است و روز سه شنبه با 0.73 درصد افزایش به 127.88 ین رسید که بالاترین سطح از می 2002 است.

ین تا کنون در این ماه 4.5 درصد افزایش داشته است که دومین افزایش درصد ماهانه آن از سال 2016 پس از 5.8 درصد در ماه گذشته است.

معیار روز سه‌شنبه روی 2.8376 قرار داشت که درست از بالاترین سطح سه ساله خود یعنی 2.884% در روز دوشنبه بود، در حالی که بانک مرکزی ژاپن مداخله کرده است تا بازدهی اوراق قرضه دولتی 10 ساله ژاپن را در حدود 0% و بالاتر از 0.25% نگه دارد.

بسیاری از سرمایه گذاران شرط می بندند که ین باید بیشتر سقوط کند. آخرین داده‌های CFTC برای هفته منتهی به 12 آوریل نشان می‌دهد که خالص پوزیشن‌های ین کوتاه، بزرگترین در سه سال و نیم گذشته است.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، روز سه‌شنبه گفت که آسیب به اقتصاد ناشی از تضعیف ین در حال حاضر بیشتر از منافع ناشی از آن است، که صریح‌ترین هشدار نسبت به رکود اخیر این ارز است.

در جاهای دیگر، دلار تا 0.9466 فرانک سوئیس افزایش یافت که بالاترین رقم در یک سال گذشته است، و همچنین در حال آزمایش اوج خود در برابر سایر بزرگان بود.

یورو در قیمت 1.0776 دلار بود که پایین ترین سطح دو ساله هفته گذشته 1.0756 دلار بود، و استرلینگ به 1.3009 دلار رسید، با توجه به پایین ترین سطح 18 ماهه خود در برابر دلار 1.2973 دلار که هفته گذشته نیز به آن رسید.

درگیری‌های اخیر در اوکراین که می‌گفت روسیه یک حمله جدید پیش‌بینی‌شده را در شرق این کشور آغاز کرده است، به ارزهای اروپایی کمکی نکرد.

دلار استرالیا 0.3 درصد از پایین ترین سطح یک ماهه روز دوشنبه افزایش یافت و به 0.737 دلار رسید. در بیش از یک دهه به دلیل تورم شتابان.

همچنین توانست پاهای خود را پیدا کند و در روز سه شنبه پس از رسیدن به کمترین قیمت یک ماهه 38547 دلاری در روز دوشنبه، حدود 40800 دلار معامله شد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.