بایننس 346 میلیون دلار برای صرافی کریپتو بیتزلاتو پردازش کرده است، گزارش ادعاها – Exchanges Bitcoin News

صرافی ارزهای دیجیتال بایننس گزارش شده است که نزدیک به 346 میلیون دلار تراکنش های رمزنگاری شده برای بیتزلاتو، پلت فرم معاملاتی سکه که در یک عملیات اجرای قانون بین المللی بسته شده بود، پردازش کرده است. مقامات ایالات متحده می گویند که بزرگترین پلت فرم تجاری جهان برای دارایی های دیجیتال در میان طرف

کد خبر : 311638
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
بایننس 346 میلیون دلار برای صرافی کریپتو بیتزلاتو پردازش کرده است، گزارش ادعاها – Exchanges Bitcoin News


صرافی ارزهای دیجیتال بایننس گزارش شده است که نزدیک به 346 میلیون دلار تراکنش های رمزنگاری شده برای بیتزلاتو، پلت فرم معاملاتی سکه که در یک عملیات اجرای قانون بین المللی بسته شده بود، پردازش کرده است. مقامات ایالات متحده می گویند که بزرگترین پلت فرم تجاری جهان برای دارایی های دیجیتال در میان طرف های اصلی Bitzlato متعلق به روسیه بوده است.

داده های بلاک چین نشان می دهد که بایننس از سال 2018 بیش از 20000 بیت کوین برای Bitzlato منتقل کرده است.

رویترز به نقل از داده های Chainalysis گزارش داد که رهبر جهانی در بخش تجارت کریپتو، بایننس، ظاهراً ارز دیجیتالی به ارزش تقریباً 346 میلیون دلار را برای Bitzlato مستقر در هنگ کنگ منتقل کرده است. بیتزلاتو صرافی کمی شناخته شده بود تا اینکه اخیراً هدف آن چیزی بود که مقامات ایالات متحده آن را “ضربه مهمی به اکوسیستم جرایم رمزنگاری” توصیف کردند.

هفته گذشته، وزارت دادگستری اعلام کرد که بنیانگذار و سهامدار عمده بیتزلاتو، شهروند روسی آناتولی لگکودیموف که در چین زندگی می کند، در میامی دستگیر شد و متهم به اداره یک تجارت صرافی غیرمجاز است که 700 میلیون دلار از وجوه غیرقانونی پردازش می کرد.

روز چهارشنبه، شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا (FinCEN) گفت که بایننس تنها صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال است که با Bitzlato تراکنش داشته و یکی از همتایان اصلی آن است. از جمله بازار تاریک نت Hydra، صرافی همتا به همتا (P2P) Localbitcoins، و کلاهبرداری سرمایه گذاری ارز دیجیتال Finiko، بزرگترین هرم مالی روسیه در سال های اخیر.

به گفته FinCEN، Bitzlato ثبت شده در هنگ کنگ، که برای کاربران روسی زبان بیشتر شناخته شده است، یک “نگرانی اولیه پولشویی” مربوط به تامین مالی غیرقانونی روسیه بود. این دفتر جزئیاتی در مورد مقیاس تراکنش‌های پلتفرم‌های مذکور با Bitzlato فاش نکرد، اما گفت که موسسات مالی را از انتقال وجوه به صرافی بدون مشخص کردن نهادهایی که به آن اشاره می‌کند، منع می‌کند.

بر اساس داده های گردآوری شده توسط شرکت پزشکی قانونی بلاک چین Chainalysis و مشاهده شده توسط رویترز، بایننس بیش از 20000 بیت کوین برای Bitzlato به ارزش 345.8 میلیون دلار در زمان انجام تراکنش ها، بین ماه می 2018 و تعطیلی آن جابه جا کرده است. در این گزارش همچنین اشاره شد که بیت کوین به قیمت حدود 175 میلیون دلار از Bitzlato به Binance در این دوره منتقل شد و بایننس بزرگترین طرف مقابل دریافت کننده خود شد.

بزرگترین صرافی کریپتو می گوید که به تحقیق در مورد Bitzlato کمک کرده است

سخنگوی صرافی از طریق ایمیل به خبرگزاری گفت، بایننس به مجریان قانون بین‌المللی کمک کرده است تا از تحقیقات آنها در مورد Bitzlato حمایت کند، در حالی که از ارائه جزئیات بیشتر در مورد معاملات این غول رمزنگاری با Bitzlato یا همکاری آن با مقامات خودداری کرده است.

Localbitcoins مستقر در فنلاند گفت که هرگز “هیچ نوع همکاری یا رابطه ای” با Bitzlato نداشته است، در حالی که اعتراف کرد که برخی از معامله گران P2P در پلتفرم آن “همچنین در بازار P2P Bitzlato معامله می کردند” اما اشاره کرد که هیچ معامله ای بین آنها وجود نداشته است. دو مبادله از اکتبر 2022.

رویترز خاطرنشان کرد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه تراکنش‌های Binance، Localbitcoins یا Finiko با Bitzlato قوانین یا مقرراتی را نقض کرده است، ندارد. همچنین قادر به تعیین اینکه آیا معاملات Binance با Bitzlato در حال حاضر در حال بررسی است یا خیر. در همان زمان، اقدام به رهبری ایالات متحده علیه بیتزلاتو در حالی صورت می گیرد که وزارت دادگستری بایننس را برای پولشویی احتمالی و نقض تحریم ها بررسی می کند.

تعدادی از کشورهای اروپایی نیز در تحقیقات علیه بیتزلاتو مشارکت دارند. اعلامیه هفته گذشته نشان داد که مقامات مجری قانون فرانسه زیرساخت دیجیتال این پلتفرم را در این کشور برچیده و وب سایت آن را توقیف کرده اند. روز دوشنبه، یوروپل اعلام کرد که چهار عضو دیگر تیم صرافی در اسپانیا و قبرس دستگیر شده اند.

برچسب ها در این داستان

Binance، Bitcoin، Bitzlato، BTC، Crypto، Cryptocurrency، Cryptocurrency، اروپا، اروپا، Europol، صرافی، صرافی، Finiko، تحقیق، وزارت دادگستری، اجرای قانون، LocalBitcoins، روسیه، روسی، معاملات، نقل و انتقالات، ایالات متحده، ایالات متحده آمریکا

آیا انتظار دارید معاملات ادعایی Bitzlato با Binance و دیگر پلتفرم‌های ارز دیجیتال بیشتر مورد بررسی قرار گیرد؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که در زمینه فناوری کار می‌کند و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.