بایدو از خودروی خودران بدون فرمان رونمایی کرد

[ad_1] رابین لی، مدیر اجرایی بایدو در کنفرانس جهانی بایدو گفت: “این کاهش هزینه عظیم ما را قادر می سازد تا ده ها هزار دستگاه AV را در سراسر چین مستقر کنیم.” ما به سمت آینده ای حرکت می کنیم که در آن سوار شدن به رباتاکسی نیمی از هزینه تاکسی گرفتن امروز خواهد بود.

کد خبر : 231635
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
بایدو از خودروی خودران بدون فرمان رونمایی کرد

[ad_1]

رابین لی، مدیر اجرایی بایدو در کنفرانس جهانی بایدو گفت: “این کاهش هزینه عظیم ما را قادر می سازد تا ده ها هزار دستگاه AV را در سراسر چین مستقر کنیم.” ما به سمت آینده ای حرکت می کنیم که در آن سوار شدن به رباتاکسی نیمی از هزینه تاکسی گرفتن امروز خواهد بود.

خودروی جدید دارای قابلیت‌های سطح 4 مستقل است که نیازی به دخالت انسانی ندارد و 8 لیدار و 12 دوربین در کنار خودرو دارد. لیدارها سیستم‌های شناسایی هستند، مشابه رادارها که به جای امواج رادیویی از نور لیزر پالسی استفاده می‌کنند.

این شرکت سازنده مدل جدید را فاش نکرده است.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا در کنفرانسی با سرمایه گذاران در ماه آوریل گفت که این شرکت قصد دارد تولید انبوه رباتاکسی خود را بدون فرمان یا پدال در سال 2024 آغاز کند و پیش بینی کرد که یک سواری با رباتاکسی کمتر از بلیط اتوبوس هزینه دارد.

Waymo شرکت آلفابت نیز سال گذشته از یک رباتاکسی بدون فرمان رونمایی کرد و گفت که قصد دارد “وسایل نقلیه کاملاً خودمختار” خود را در سال های آینده در ایالات متحده عرضه کند.

با این حال، خودروسازان و شرکت‌های فناوری در سرتاسر جهان همچنان منتظر اعلام نظر رگولاتورها برای استقرار چنین خودروهایی در دنیای واقعی هستند.

لی ژنیو، معاون ارشد بایدو در کنفرانس گفت که این وسیله نقلیه بدون فرمان به جاده‌ها می‌آید که مقامات چینی آن را تأیید کنند و افزود که قابلیت رانندگی AV جدید بایدو می‌تواند با یک راننده انسانی ماهر با بیش از 20 سال تجربه برابری کند.

بایدو، که واحد رانندگی خودران آپولو خود را که در سال 2017 تاسیس شد راه اندازی کرد، در میان تعدادی از شرکت ها در چین است که تلاش می کند تا استفاده اصلی از وسایل نقلیه خودران را به واقعیت تبدیل کند.

رقبای آن در این زمینه عبارتند از Pony.ai با حمایت تویوتا موتور و WeRide که از نیسان موتور و گروه خودروسازی گوانگژو سرمایه گذاری کرده است.

آپولو گو، سرویس روباتاکسی بایدو، از زمان راه اندازی آن در سال 2020، بیش از 1 میلیون در 10 شهر چین فعالیت کرده است و بایدو در ماه آوریل اعلام کرد که مجوز استقرار رباتاکسی بدون انسان را در صندلی رانندگی در جاده های باز در پکن دریافت کرده است.

(1 دلار = 6.7510 یوان چین رنمینبی)

(گزارش توسط Yingzhi Yang و Brenda Goh؛ ویرایش توسط Chizu Nomiyama و Stephen Coates)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.