بایدن میزبان بریتانیا و استرالیا برای افشای پیمان ضد زیردریایی چین است

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا و ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، جزئیات پروژه موسوم به AUKUS را که برای اولین بار در سال 2021 در پایگاه نیروی دریایی ایالات متحده در سن دیگو، کالیفرنیا، بندر اصلی این کشور اعلام شد، تایید خواهند کرد. ناوگان اقیانوس آرام آمریکا به گفته

کد خبر : 332896
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
بایدن میزبان بریتانیا و استرالیا برای افشای پیمان ضد زیردریایی چین است


جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا و ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، جزئیات پروژه موسوم به AUKUS را که برای اولین بار در سال 2021 در پایگاه نیروی دریایی ایالات متحده در سن دیگو، کالیفرنیا، بندر اصلی این کشور اعلام شد، تایید خواهند کرد. ناوگان اقیانوس آرام آمریکا

به گفته مقامات آمریکایی، استرالیا در اوایل دهه 2030 سه زیردریایی هسته‌ای کلاس ویرجینیا را خریداری خواهد کرد و در صورت نیاز دو زیردریایی دیگر را نیز خریداری خواهد کرد.

این توافق که به عنوان پیمان AUKUS شناخته می شود، دارای مراحل متعددی خواهد بود که حداقل یک زیردریایی آمریکایی در سال های آینده از بنادر استرالیا بازدید می کند و در اواخر دهه 2030 با ساخت کلاس جدیدی از زیردریایی ها با طرح های انگلیسی و فناوری آمریکایی به پایان می رسد.

در این توافقنامه همچنین نیرویی از زیردریایی های آمریکایی و بریتانیایی در غرب استرالیا مستقر خواهند شد تا به آموزش خدمه استرالیایی و تقویت بازدارندگی کمک کنند.

نظامی‌سازی فزاینده چین در دریای چین جنوبی، که پکن بیشتر مدعی آن است، علی‌رغم قوانین بین‌المللی دریایی که سرزمین‌هایی را به ویتنام، مالزی، فیلیپین و سایر کشورها اختصاص می‌دهد، نقطه اصطکاک فزاینده‌ای با ایالات متحده است.

ایالات متحده قصد داشت این استقرار چرخشی را با یک زیردریایی منفرد در غرب استرالیا از سال 2027 آغاز کند و طی چند سال انتظار می رفت که چهار زیردریایی آمریکایی و یک زیردریایی انگلیسی در آن شرکت کند.

AUKUS اولین باری است که واشنگتن از دهه 1950، زمانی که با بریتانیا شریک شد، فناوری پیشران هسته ای را به اشتراک می گذارد. در حال حاضر هیچ یک از طرفین معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای به جز پنج کشوری که NPT به عنوان کشورهای تسلیحاتی به رسمیت می شناسد – ایالات متحده، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه – زیردریایی هسته ای ندارد.

چین AUKUS را به عنوان یک اقدام غیرقانونی اشاعه هسته ای محکوم کرده است. استرالیا نیز در پرتاب AUKUS، با لغو ناگهانی معامله خرید زیردریایی های متعارف فرانسوی، فرانسه را به شدت ناراحت کرد.

سؤالات بزرگی در مورد این طرح باقی می ماند، به ویژه در مورد محدودیت های سختگیرانه ایالات متحده در زمینه اشتراک گذاری گسترده فناوری مورد نیاز برای این پروژه و در مورد مدت زمانی که برای تحویل زیردریایی ها نیاز است، حتی با افزایش تهدیدات ناشی از چین.

جنرال داینامیکس، سازنده کلاس ویرجینیا، 17 زیردریایی را در حال تحویل تا سال 2032 دارد.

آلبانیز روز شنبه گفت که استرالیای جنوبی و استرالیای غربی ذینفعان بزرگ AUKUS خواهند بود. او گفت: «این در مورد مشاغل، از جمله مشاغل در تولید است.

بریتانیا که در سال 2020 اتحادیه اروپا را ترک کرد، می گوید AUKUS به افزایش نرخ رشد پایین اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد.

سوناک گفت که AUKUS “پیوندهای خود را با نزدیکترین متحدان ما برقرار می کند و امنیت، فناوری جدید و مزیت اقتصادی را در داخل ارائه می دهد.”

وزیر دفاع استرالیا، ریچارد مارلز، هفته گذشته گفت که این زیردریایی ها صلح و ثبات را در سراسر هند و اقیانوس آرام، آسیای جنوب شرقی و اقیانوس هند تضمین می کنند.

کارشناسان می گویند که با توجه به قدرت رو به رشد چین و تهدیدات این کشور برای اتحاد مجدد با تایوان خودگردان در صورت لزوم، پیشبرد مرحله دوم AUKUS که شامل همکاری در زمینه هایپرسونیک و سایر تسلیحات است که می توانند سریعتر مستقر شوند، حیاتی است.

(گزارش توسط استیو هالند، دیوید برانستروم، فیل استوارت، ادریس علی، مایک استون، جاناتان لندی، جوئل شکتمن و کرستی نیدهام؛ ویرایش توسط هدر تیمونز و دایان کرافت)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.