بایدن در یک قدمی استیضاح

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فارس، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا امروز (سه‌شنبه) از برگزاری اولین جلسه استماع برای تحقیقات استیضاح «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور در ماه جاری میلادی خبر دادند. به نوشته پایگاه شبکه «ان.تی.دی» سخنگوی کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، اولین جلسه استماع مربوط به تحقیقات برای

کد خبر : 404394
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۲۹
بایدن در یک قدمی استیضاح

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فارس، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا امروز (سه‌شنبه) از برگزاری اولین جلسه استماع برای تحقیقات استیضاح «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور در ماه جاری میلادی خبر دادند.

به نوشته پایگاه شبکه «ان.تی.دی» سخنگوی کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، اولین جلسه استماع مربوط به تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه 28 سپتامبر (ششم مهر) برگزار خواهد شد.

این سخنگو گفت: «تمرکز این جلسه استماع بر پرسش‌های حقوقی و اساسی درباره دست داشتن رئیس جمهور آمریکا در فساد و سواستفاده از جایگاه دولتی خود خواهد بود. کمیته قصد دارد همین هفته برای دستیابی به اسناد و سوابق حساب‌های بانکی شخصی و شرکتی مربوط به جیمز بایدن، برادر جو بایدن و هانتر، پسر رئیس جمهور آمریکا، درخواست بدهد. کمیته نظارت با دنبال کردن رشته اسناد و مدارک و پول، آن شفافیت و پاسخگویی که آمریکایی‌ها از دولتشان می‌طلبند را ارائه خواهد کرد.»

کاخ سفید هنوز درباره این خبر واکنشی نشان نداده است.

«کوین مک‌کارتی»، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا یک هفته پیش رسما اعلام کرد، این مجلس تحقیقات برای استیضاح جوبایدن را با محوریت دست داشتن او در معاملات تجاری مفسدانه هانتر بایدن، پسرش و جیمز بایدن،‌ برادرش به جریان می‌اندازد.

مک‌کارتی در یک سخنرانی گفت: «جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا اتهاماتی جدی و معتبر در رابطه با عملکرد بایدن را کشف کرده‌اند. این اتهامات در مجموع حاکی از وجود فرهنگ فساد هستند.»

«جیمز کامر»، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا به پیشبرد تحقیقات برای استیضاح بایدن کمک می‌کند.

«یان سمز»، یک سخنگوی کاخ سفید گفت، جموریخواهان از قبل مشغول تحقیقات علیه رئیس جمهور آمریکا بوده‌اند و «هیچ سند و مدرکی از ارتکاب خطا رو نکردند.»

کامر و دیگر جمهوریخواهان در تحقیقات درباره دست داشتن رئیس جمهور آمریکا در معاملات تجاری مفسدانه پسرش دریافته‌ بودند جو بایدن بارها گفتگوهایی با شرکای تجاری پسرش از جمله در ملاقات‌هایی برای صرف شام در کافه‌ای در شهر واشنگتن داشته است. آنها همچنین تایید کردند، جو بایدن در زمانی که در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا سمت معاون رئیس جمهور بود، ایمیل‌هایی را تحت اسامی مستعار از جمله به حساب‌های مرتبط با هانتر بایدن ارسال کرده است.

هانتر بایدن و دیگر اعضای خانواده و شرکای جو بایدن در زمانی که او معاون رئیس جمهور آمریکا بود، بیش از 21 میلیون دلار را عمدتا از سوی خارجی‌ها دریافت کرده‌اند. بر طبق قانون اساسی آمریکا مجلس نمایندگان این کشور میتواند اتهامات مربوط به پرونده استیضاح را علیه رئیس جمهور یا مقام دیگر آمریکا مطرح کند و این استیضاح در صورت کسب رای اکثریت در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود. پس از این فرآیند، مجلس سنای آمریکا اتهامات مطرح شده در پرونده استیضاح را در یک فرآیند محاکمه مورد بررسی قرار می‌دهد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا سابقه دو بار استیضاح را در مجلس نمایندگان که در زمان دولت سابقش، در کنترل دموکرات‌ها بود دارد اما در هر دو بار در مجلس سنا تبرئه شد.

رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا، تصمیم جمهوری‌خواهان برای آغاز تحقیقات استیضاح رئیس جمهور این کشور را یک جنگ داخلی توصیف کرد که به آشوب و ناکارآمدی در کنگره آمریکا ختم می‌شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.