بایدن در سخنرانی لهستان از «جهان آزاد» می خواهد در مقابل پوتین بایستد

[ad_1] پس از سه روز نشست اضطراری با متحدان G7، شورای اروپا و ناتو، و دیدار با نیروهای آمریکایی در لهستان، بایدن با رئیس جمهور لهستان، آندری دودا دیدار خواهد کرد. بایدن، که سال گذشته پس از یک انتخابات خشونت‌آمیز به قدرت رسید، قول داد که دموکراسی را در داخل کشور بازگرداند و دموکراسی‌های خارج

کد خبر : 183675
تاریخ انتشار : شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
بایدن در سخنرانی لهستان از «جهان آزاد» می خواهد در مقابل پوتین بایستد

[ad_1]

پس از سه روز نشست اضطراری با متحدان G7، شورای اروپا و ناتو، و دیدار با نیروهای آمریکایی در لهستان، بایدن با رئیس جمهور لهستان، آندری دودا دیدار خواهد کرد.

بایدن، که سال گذشته پس از یک انتخابات خشونت‌آمیز به قدرت رسید، قول داد که دموکراسی را در داخل کشور بازگرداند و دموکراسی‌های خارج از کشور را برای مقابله با خودکامگان از جمله رئیس‌جمهور روسیه و رهبر چین شی جین پینگ متحد کند.

حمله 24 فوریه پوتین به اوکراین، که روسیه آن را “عملیات ویژه” می نامد، این وعده را آزمایش کرد و سه دهه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تهدید کرد که جنگ سرد جدیدی را آغاز خواهد کرد.

در چیزی که مقامات ایالات متحده به عنوان یک سخنرانی اصلی در لهستان نام می بردند، بایدن «درباره تلاش های متحد جهان آزاد برای حمایت از مردم اوکراین، مسئول دانستن روسیه برای جنگ وحشیانه اش، و دفاع از آینده ای که ریشه در دموکراتیک دارد، سخنانی ارائه خواهد کرد. کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد.

ورشو، پس‌زمینه این اظهارات، تا زمان فروپاشی حکومت کمونیستی در سال 1989 پشت پرده آهنین به مدت چهار دهه، تحت نفوذ شوروی و عضوی از ائتلاف امنیتی پیمان ورشو به رهبری مسکو بود.

اکنون لهستان بزرگترین عضو سابق کمونیست اتحادیه اروپا و ناتو است، اتحاد امنیتی که برای مقابله با اتحاد جماهیر شوروی تأسیس شده است. افزایش پوپولیسم دست راستی در لهستان در سال‌های اخیر، این کشور را در تضاد با اتحادیه اروپا و واشنگتن قرار داده است، اما تهدید روسیه به خارج از مرزهایش، لهستان را به همسایگان غربی‌اش نزدیک‌تر کرده است.

انتخاب بایدن، دولت ملی‌گرای قانون و عدالت ورشو را در موقعیتی ناخوشایند قرار داد، زیرا این دولت در روابط خود با سلف خود، دونالد ترامپ، بسیار مهم بود.

اما با افزایش تنش‌ها با روسیه در آستانه حمله به اوکراین در 24 فوریه، به نظر می‌رسید که دودا به دنبال صاف کردن روابط با واشنگتن است. در ماه دسامبر، او قانونی را وتو کرد که به گفته منتقدان با هدف ساکت کردن یک پخش کننده خبری 24 ساعته متعلق به ایالات متحده است.

بایدن و دودا به طور خصوصی با یکدیگر ملاقات خواهند کرد و انتظار می‌رود که درباره نحوه تسلیح اوکراین به هواپیماهای جنگی و سایر تضمین‌های امنیتی صحبت کنند.

واشنگتن که به دنبال اجتناب از درگیری مستقیم با روسیه بود، پیشنهاد غافلگیرکننده لهستان برای انتقال جنگنده‌های میگ-29 ساخت روسیه به یک پایگاه آمریکایی در آلمان را رد کرد تا برای تکمیل نیروی هوایی اوکراین استفاده شود.

اکنون لهستان می‌خواهد برای امنیت خود خرید موشک‌های پاتریوت، جنگنده‌های F35 و تانک‌های ساخت آمریکا را تسریع کند و به دنبال اطمینان خاطر نسبت به تعهدات ناتو برای دفاع از اعضای خود باشد.

پاول سولوچ، رئیس دفتر امنیت ملی روز جمعه گفت: «بیش از همه، ما خواهان تضمین تزلزل ناپذیری هستیم که ایالات متحده در چارچوب این اتحاد ارائه می‌کند». به خصوص در اینجا، به لهستان و کشورهای منطقه. اگر حمله ای به لهستان صورت می گرفت، ایالات متحده از لهستان دفاع می کرد.

(گزارش توسط جارت رنشاو در ورشو و ترور هانیکات در واشنگتن؛ گزارش اضافی توسط ناندیتا بوز در واشنگتن و جاستینا پاولاک در ورشو؛ نوشته ترور هانیکات؛ ویرایش توسط هدر تیمونز و گرانت مک کول)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.