بایدن به ادغام اسرائیل در نشست سران کشورهای عربی در عربستان سعودی امیدوار است

ما معتقدیم ارزش زیادی در گنجاندن هر چه بیشتر قابلیت‌ها در این منطقه وجود دارد و مطمئناً اسرائیل همانطور که نیاز است، از قابلیت‌های دفاع هوایی و موشکی قابل توجهی برخوردار است. این مقام دولت به خبرنگاران گفت، اما ما در حال انجام این گفتگوها به صورت دوجانبه با این کشورها هستیم. بایدن در اولین

کد خبر : 229841
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
بایدن به ادغام اسرائیل در نشست سران کشورهای عربی در عربستان سعودی امیدوار است


ما معتقدیم ارزش زیادی در گنجاندن هر چه بیشتر قابلیت‌ها در این منطقه وجود دارد و مطمئناً اسرائیل همانطور که نیاز است، از قابلیت‌های دفاع هوایی و موشکی قابل توجهی برخوردار است. این مقام دولت به خبرنگاران گفت، اما ما در حال انجام این گفتگوها به صورت دوجانبه با این کشورها هستیم.

بایدن در اولین سفر خاورمیانه ای خود به عنوان رئیس جمهور، بر نشست برنامه ریزی شده با شش کشور حاشیه خلیج فارس و مصر، اردن و عراق تمرکز کرده و در عین حال دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را کم اهمیت جلوه داده است. این رویارویی انتقادهایی را در ایالات متحده به دلیل نقض حقوق بشر برانگیخته است.

بایدن قول داده بود که عربستان سعودی را در صحنه جهانی به دلیل قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار در سال 2018 توسط عوامل سعودی به یک «محرم» تبدیل کند، اما در نهایت تصمیم گرفت که منافع ایالات متحده به تغییر و نه گسست در روابط با بزرگترین صادرکننده نفت جهان و عرب حکم کند. نیروگاه

رهبر آمریکا گفت که قتل خاشقجی را در رأس دیدار روز جمعه خود با ولیعهد سعودی مطرح کرده است و سکوت در قبال موضوع حقوق بشر «با اینکه ما چه کسی هستیم و من چه کسی هستم ناسازگار است».

یک مقام سعودی گفت، ولیعهد به بایدن گفت که عربستان سعودی برای جلوگیری از تکرار اشتباهاتی مانند قتل خاشقجی اقدام کرده است اما آمریکا اشتباهات مشابهی از جمله در عراق مرتکب شده است.

این مقام در بیانیه‌ای که درباره گفتگوی روز جمعه بین دو رهبر به رویترز ارسال کرد، گفت که حاکم واقعی پادشاهی گفت که تلاش برای تحمیل برخی ارزش‌ها با زور به سایر کشورها می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

شاهزاده محمد همچنین از کشته شدن شیرین ابواکله روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی در جریان حمله اسرائیل به کرانه باختری رود اردن و زندان ابوغریب در عراق یاد کرد.

بایدن در زمان قیمت بالای نفت خام و سایر مشکلات مربوط به درگیری روسیه و اوکراین و تلاش برای پایان دادن به جنگ یمن، جایی که آتش بس موقت برقرار است، به کمک عربستان سعودی غول اوپک نیاز دارد. واشنگتن همچنین می خواهد از نفوذ ایران در منطقه و نفوذ جهانی چین جلوگیری کند.

این مقام دولت گفت که ایالات متحده امیدوار است در هفته های آینده شاهد افزایش تولید اوپک باشد. انتظار می رود بایدن سایر تولیدکنندگان خلیج فارس را برای پمپاژ بیشتر نفت تحت فشار قرار دهد. ائتلاف اوپک پلاس، شامل روسیه، در 3 آگوست تشکیل جلسه خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا که سفر خود به منطقه را با سفر به اسرائیل آغاز کرد، پیش از شرکت در اجلاس گسترده تر که در آن چشم انداز و دیدگاه خود را “به وضوح” بیان می کند، با رهبران عراق، مصر و امارات متحده عربی گفتگوهای دوجانبه انجام داد. جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گفت که استراتژی برای تعامل آمریکا در خاورمیانه.

سالیوان گفت: “او قصد دارد اطمینان حاصل کند که خلاء در خاورمیانه برای چین و روسیه وجود ندارد تا پر شود.”

بر اساس بیانیه ای که پس از دیدار آنها منتشر شد، رئیس جمهور از دیپلماسی آینده نگر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در راستای منافع منطقه ای امن تر و با ثبات تر، قدردانی کرد.

یکی دیگر از مقامات ارشد دولت گفت بایدن اعلام خواهد کرد که ایالات متحده یک میلیارد دلار کمک جدید و بلندمدت امنیت غذایی برای خاورمیانه و شمال آفریقا متعهد شده است و کشورهای خلیج فارس طی دو سال آینده 3 میلیارد دلار در پروژه‌هایی که همراستا هستند، اختصاص خواهند داد. با مشارکت ایالات متحده در زیرساخت ها و سرمایه گذاری جهانی.

کشورهای حاشیه خلیج فارس که از همراهی با غرب علیه روسیه در مناقشه اوکراین خودداری کرده اند، به نوبه خود به دنبال تعهد ملموس ایالات متحده به روابط راهبردی هستند که به دلیل عدم مشارکت آمریکا از منطقه متشنج شده است.

نگرانی های ایران

ریاض و ابوظبی از شرایط ایالات متحده در زمینه فروش تسلیحات و به دلیل کنار گذاشته شدن از مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران با هدف احیای توافق هسته ای 2015 که به نظر آنها به دلیل عدم رسیدگی به نگرانی های منطقه ای در مورد برنامه موشکی و رفتار تهران ناقص است، ناامید شده اند.

عبدالعزیز ساگر، رئیس مرکز تحقیقات خلیج فارس مستقر در ریاض گفت: «مهمترین خواسته از سوی رهبری عربستان سعودی و دیگر رهبران خلیج فارس – و به طور کلی اعراب – شفافیت سیاست آمریکا و جهت گیری آن نسبت به منطقه است.

اسرائیل که نگرانی های خود را در مورد ایران شریک است، سفر بایدن به پادشاهی را تشویق کرد و امیدوار بود که این سفر به گرم شدن روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان بخشی از نزدیکی گسترده تر اعراب پس از برقراری روابط امارات و بحرین با اسرائیل در توافقنامه هایی با میانجیگری ایالات متحده منجر شود. برکات ریاض.

عربستان سعودی روز جمعه در نشانه ای از پیشرفت تحت آنچه بایدن به عنوان یک فرآیند پیشگامانه توصیف کرد، گفت که حریم هوایی خود را به روی همه شرکت های هواپیمایی باز می کند و راه را برای پروازهای بیشتر به سمت و از اسرائیل هموار می کند.

واشنگتن و ریاض همچنین خروج نیروهای حافظ صلح آمریکا و دیگر نیروهای حافظ صلح از تیران – جزیره ای بین عربستان سعودی و مصر در موقعیت استراتژیک منتهی به بندر ایلات اسرائیل – را اعلام کردند. این نیروها به عنوان بخشی از توافقات منعقد شده در سال 1978 مستقر شده اند که منجر به توافق صلح بین اسرائیل و مصر شد.

طرحی برای اتصال سامانه‌های پدافند هوایی می‌تواند برای کشورهای عربی که روابطی با اسرائیل ندارند و از عضویت در ائتلافی علیه ایران که شبکه‌ای قوی از نیروهای نیابتی در سراسر منطقه از جمله در عراق ایجاد کرده، خودداری می‌کند، فروش سختی باشد. لبنان و یمن.

انور قرقاش، مقام ارشد اماراتی روز جمعه گفت که ایده ناتو به اصطلاح خاورمیانه دشوار است و همکاری دوجانبه سریعتر و موثرتر است.

وی گفت: امارات از رویکرد تقابلی حمایت نمی کند: ما پذیرای همکاری هستیم، اما نه همکاری که هیچ کشور دیگری در منطقه را هدف قرار دهد و من به طور خاص به ایران اشاره می کنم.

(گزارش اضافی توسط ماها الدهان در جده و جان آیریش در پاریس نوشته غایدا غانتوس و مایکل جورجی ویرایش توسط دانیل والیس، فرانسیس کری و جین مریمن)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.