بایدن: ایران نباید سلاح هسته‌‎ای داشته باشد/ تنها روسیه قدرت پایان‌دادن به جنگ اوکراین را دارد

[ad_1] بایدن در آغاز سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت «آینده ما به آینده جهان مرتبط است و هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی با چالش‌های امروزه مواجه شود». بایدن گفت: ما از گسترش شورای امنیت و افزایش تعداد اعضا حمایت می‌کنیم. ما یک سری رایزنی برای گسترش شورای امنیت و افزایش تعداد

کد خبر : 404317
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
بایدن: ایران نباید سلاح هسته‌‎ای داشته باشد/ تنها روسیه قدرت پایان‌دادن به جنگ اوکراین را دارد

[ad_1]

بایدن در آغاز سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت «آینده ما به آینده جهان مرتبط است و هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی با چالش‌های امروزه مواجه شود».

بایدن گفت: ما از گسترش شورای امنیت و افزایش تعداد اعضا حمایت می‌کنیم. ما یک سری رایزنی برای گسترش شورای امنیت و افزایش تعداد اعضای دائم آن انجام دادیم و به این کار ادامه خواهیم داد. ما همچنین به تلاش‌های خود برای اصلاح سازمان تجارت جهانی ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: ما به دنبال تقویت سیاست‌هایی هستیم که باعث ایمن‌شدن فناوری‌های هوش مصنوعی شود.

او گفت: ما به تلاش‌های خود برای اصلاح سازمان تجارت جهانی و حفظ رقابت، باز بودن، شفافیت و حاکمیت قانون ادامه خواهیم داد.

بایدن همچنین در ادامه مواضع واشنگتن علیه چین گفت: ما شراکت خود با هند، ژاپن و استرالیا را افزایش داده‌ایم و به پیشرفت‌های ملموس برای مردم منطقه رسیده‌ایم. ما طرفدار ریسک‌زدایی هستیم، نه جدایی از چین. ما همچنین آماده همکاری با چین در مورد مسائلی هستیم که برای پیشرفت به تلاش های مشترک بستگی دارد.

بایدن: ایران نباید سلاح هسته‌‎ای داشته باشد/ تنها روسیه قدرت پایان‌دادن به جنگ اوکراین را دارد

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با اشاره به سرنگونی دولت‌های متحد غرب در آفریقا در سال‌ها و ماه‌های اخیر از جمله در نیجر، گابن، مالی و بورکینافاسو گفت: ما در حمایت از سیستم‌های مبتنی بر قانون اساسی در کشورهای آفریقایی در کنار اتحادیه آفریقا و اکوواس می‌ایستیم.

بایدن همچنین ادعاها درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کرد و گفت: ما متعهد هستیم که ایران هیچ سلاح هسته‌‎ای نداشته باشد.

او در ادامه سخنرانی خود و بدون توجه به نقش مخرب آمریکا در بی‌ثبات‌سازی منطقه، مدعی شد: ما با شرکای خود برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران که امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند، همکاری می‌کنیم.

بایدن گفت که این نشست سازمان ملل زیر سایه «جنگی تاریک» است؛ جنگی که او آن را «جنگ غیرقانونی روسیه» علیه اوکراین توصیف کرد. او با ادعای این‌که هیچ کشوری بیشتر از اوکراین نمی‌خواهد جنگ پایان یابد و همچنین تکرار حمایت واشنگتن از کی‌یف و تلاش‌هایش برای رسیدن به «راه‌حل دیپلماتیک برای صلح عادلانه و پایدار» مدعی شد که روسیه مسئولیت جنگ در اوکراین را بر عهده دارد و این کشور به تنهایی قدرت پایان دادن به جنگ را دارد.

بایدن گفت: روسیه به تنهایی بر سر راه صلح ایستاده است زیرا قیمت روسیه برای صلح تسلیم شدن اوکراین، خاک اوکراین و فرزندان اوکراین است. روسیه خسته خواهد شد. اما از شما می پرسم: اگر ما اصول اصلی ایالات متحده را برای راضی کردن یک متجاوز کنار بگذاریم، آیا هر کشور عضوی در این سازمان می‌تواند مطمئن باشد که پس از نابودی اوکراین حفظ می‌شود؟ آیا استقلال هر ملتی امنیت دارد؟ واشنگتن همچنان در کنار مردم اوکراین می‌ایستد تا از حاکمیت و تمامیت ارضی و آزادی خود دفاع کند.

وی افزود: تا زمانی که حاکمیت، تمامیت ارضی و آزادی اوکراین توسط روسیه تهدید شود، ایالات متحده، متحدان و شرکای آن در کنار کی‌یف خواهند ایستاد.

بایدن همچنین روسیه را به نقض «توافق‌های مربوط به عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی» متهم کرد.

بایدن: ایران نباید سلاح هسته‌‎ای داشته باشد/ تنها روسیه قدرت پایان‌دادن به جنگ اوکراین را دارد

بایدن همچنین گفت که واشنگتن به دنبال دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی ها از طریق راه حل دو دولتی است.

رئیس‌جمهور آمریکا از پروژه ریلی تازه اعلام شده برای اتصال هند به اروپا از طریق عربستان سعودی و سرزمین‌های اشغالی فلسطین استقبال کرد و گفت: این نشان می‌دهد که چگونه عادی‌سازی و ارتباط اقتصادی بیشتر اسراییل با همسایگانش تأثیرات مثبت و عملی دارد، ما به تلاش خستگی‌ناپذیر برای حمایت از صلح عادلانه و پایدار بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ادامه می‌دهیم.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تداوم نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توسط کره شمالی را محکوم کرد و مدعی شد که به دیپلماسی برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای این کشور متعهد است.

رئیس‌جمهور آمریکا در طول سخنرانی خود از سازمان ملل خواست تا مجوز مداخله در هائیتی را صادر کند. او گفت: من از شورای امنیت می‌خواهم که اکنون این مأموریت را مجاز کند. مردم هائیتی نمی‌توانند بیش از این صبر کنند. او همچنین از ویلیام روتو، رئیس جمهور کنیا، که پیشنهاد رهبری یک نیروی چند ملیتی در هائیتی را برای بازگرداندن نظم داد، تشکر کرد.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.