بایدن، کاخ سفید و مک کارتی پیش از جلسه بدهی‌ها در حال حفاری هستند

دیدار چهارشنبه میان بایدن و مک کارتی احتمالاً به عنوان زنگ افتتاحیه برای ماه‌ها مانور پیاپی بر سر افزایش سقف وام 31.4 میلیارد دلاری ایالات متحده باشد. با این حال، هیچ یک از طرفین هنوز نشانه هایی را نشان نمی دهند که مایل به مذاکره در مورد هر چیزی هستند. عدم دستیابی به توافق می

کد خبر : 314073
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۳۸
بایدن، کاخ سفید و مک کارتی پیش از جلسه بدهی‌ها در حال حفاری هستند


دیدار چهارشنبه میان بایدن و مک کارتی احتمالاً به عنوان زنگ افتتاحیه برای ماه‌ها مانور پیاپی بر سر افزایش سقف وام 31.4 میلیارد دلاری ایالات متحده باشد.

با این حال، هیچ یک از طرفین هنوز نشانه هایی را نشان نمی دهند که مایل به مذاکره در مورد هر چیزی هستند.

عدم دستیابی به توافق می تواند منجر به نکول احتمالی بدهی ایالات متحده در اوایل ژوئن شود.

بر اساس یادداشت کاخ سفید که رویترز مشاهده کرده، بایدن از مک کارتی خواهد خواست تا در این نشست برنامه بودجه را منتشر کند و متعهد به حمایت از تعهدات بدهی کشور شود.

«افزایش سقف بدهی یک مذاکره نیست. برایان دیز مشاور اقتصادی و مدیر دفتر مدیریت و بودجه شالاندا یانگ نوشتند که این وظیفه این کشور و رهبران آن است که از هرج و مرج اقتصادی اجتناب کنند.

مک کارتی به نوبه خود گفت که بایدن برای افزایش سقف بدهی در کنگره باید مایل به دادن امتیاز باشد.

مک کارتی به خبرنگاران در کنگره آمریکا گفت: «اولین کاری که آنها باید انجام دهند، به ویژه به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، (این است) بگویند که او مایل است بنشیند و زمینه مشترکی بیابد و با هم مذاکره کند.

جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان گفته‌اند که هرگونه افزایش سقف بدهی باید با کاهش شدید هزینه‌ها همراه شود، اما هنوز جزئیاتی را بیان نکرده‌اند. مک کارتی کاهش در تامین اجتماعی و مدیکر، دو برنامه بزرگ مزایای دولتی را رد کرده است.

کاخ سفید می گوید تنها پس از افزایش سقف بدهی، درباره کاهش هزینه های آینده بحث خواهد کرد.

بایدن روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که پیام او برای مک کارتی چه خواهد بود، به خبرنگاران گفت: “بودجه خود را به من نشان دهید، من بودجه خود را به شما نشان خواهم داد.”

پیشنهادهای مفصل ممکن است تا چند هفته ظاهر نشود.

کاخ سفید گفته است که پیشنهاد بودجه خود را در 9 مارس منتشر خواهد کرد. استیو اسکالیز، رهبر جمهوری خواه مجلس، گفت در عین حال، جمهوری خواهان مجلس قصد دارند پیشنهاد بودجه خود را در آوریل ارائه کنند.

اسکالیس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “امیدوارم رئیس جمهور ضرب الاجل خود را رعایت کند، همانطور که ما برای رسیدن به ضرب الاجل خود کار می کنیم.”

کاخ سفید از نبود اجماع برای برجسته کردن پیشنهادهای حاشیه ای برخی جمهوری خواهان استفاده کرده است، از جمله پیشنهادی که خدمات درآمد داخلی را به نفع مالیات فروش بالاتر لغو می کند و پیشنهادی که مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی را کاهش می دهد.

برخلاف بسیاری از کشورهای توسعه یافته دیگر، ایالات متحده محدودیت سختی را برای میزان وام خود در نظر می گیرد و کنگره باید به طور دوره ای این سقف را افزایش دهد زیرا دولت ایالات متحده بیش از آنچه که می گیرد هزینه می کند.

افزایش سقف بدهی معمولاً بر اساس دو حزب انجام می شود، اما جمهوری خواهان قبلاً از اهرم خود برای کاهش هزینه ها استفاده می کردند.

رویارویی سال 2011 بین باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، کشور را در آستانه نکول قرار داد و باعث شد تا رتبه اعتباری این کشور برای اولین بار کاهش یابد.

کهنه سربازان آن نبرد هشدار می دهند که سیاست و ریاضیات این بار سخت تر است و یافتن راه حل را دشوارتر می کند تا زمانی که دولت در آستانه تمام شدن پول باشد – یا بعد از آن.

نیل بردلی، دستیار سابق رهبری جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که اکنون یکی از مقامات ارشد اتاق بازرگانی ایالات متحده است، گفت: «من فکر می‌کنم که احتمال اشتباه محاسباتی امروز بیشتر از سال 2011 است.

رویارویی بر سر بدهی فزاینده ایالات متحده، اقتصاد جهانی را در صورت عدم پرداخت بدهی ایالات متحده تهدید می کند.

وزارت خزانه‌داری پس از رسیدن به سقف استقراض 31.4 تریلیون دلاری دولت ایالات متحده در اوایل ژانویه، از قبل شروع به اتخاذ «اقدامات فوق‌العاده» برای جلوگیری از نکول تا تابستان کرده است.

(گزارش اضافی توسط ناندیتا بوز؛ نوشته اندی سالیوان؛ ویرایش توسط هدر تیمونز و جاناتان اوتیس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.