بانک ژاپن (BoJ) – مداخله در بازار ارز

[ad_1] بانک ژاپن (BoJ) – مداخله در بازار ارز توصیه شده توسط Nick Cawley پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید سیاست پولی فوق‌العاده سست بانک مرکزی ژاپن تحت فشار مجموعه‌ای از بانک‌های مرکزی جهانی است که مجموعه‌ای از افزایش نرخ‌ها و برنامه‌های کاهش ترازنامه را آغاز کرده‌اند. در حالی که بسیاری از بانک‌های

کد خبر : 255210
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
بانک ژاپن (BoJ) – مداخله در بازار ارز

[ad_1]

بانک ژاپن (BoJ) – مداخله در بازار ارز

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

سیاست پولی فوق‌العاده سست بانک مرکزی ژاپن تحت فشار مجموعه‌ای از بانک‌های مرکزی جهانی است که مجموعه‌ای از افزایش نرخ‌ها و برنامه‌های کاهش ترازنامه را آغاز کرده‌اند. در حالی که بسیاری از بانک‌های مرکزی، از جمله فدرال رزرو (فدرال رزرو) و بانک انگلستان (BoE)، در تلاش هستند تا مسیر دشواری را برای سرکوب تورم افسارگسیخته طی کنند و در عین حال اقتصاد خود را با نقدینگی کافی برای رشد رها کنند، BoJ مجموعه‌ای از مشکلات دارد. ، یعنی رشد کم خون و تورم به طور مداوم زیر هدف. با افزایش اختلاف نرخ بهره بین ژاپن و سایر اقتصادهای بزرگ، ین ژاپن به تضعیف خود ادامه می دهد. و بانک ژاپن فقط ایستاده و اجازه نمی دهد این اتفاق بیفتد، به نظر می رسد فعالانه این حرکت را تشویق می کند.

نرخ بهره و بازار فارکس

مزایای یک ارز ضعیف تر

یک ارز ضعیف در مقایسه با همتایان، به تقویت بخش صادرات یک کشور با رقابتی تر کردن کالاهای آن نسبت به رقبا کمک می کند. این فروش اضافی به نوبه خود به تقویت رشد اقتصادی، بازار کار و تراز پرداخت کشورها کمک می کند. ارز ضعیف تر همچنین واردات را گران تر می کند و تورم را بالاتر می برد. یک کشور با بالا یا پایین بردن ارزش پول خود می تواند به هدایت اقتصاد خود به سمت منطقه فرود مورد نظر خود بدون توسل به اقدامات تنبیهی و مالی داخلی کمک کند.

بانک های مرکزی و سیاست پولی: بانک های مرکزی چگونه سیاست ها را تعیین می کنند

در حالی که از نظر تئوری، جابجایی واحد پولی فرد به تناسب سیاست داخلی، از نظر اقتصادی محتاطانه به نظر می‌رسد، دستکاری ارز به‌ویژه از سوی بزرگ‌ترین شرکای تجاری فرد مورد انتقاد قرار می‌گیرد. وزارت خزانه داری ایالات متحده مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای آنچه که دستکاری ارز می داند دارد و در صورت تحقق آنها، ایالات متحده با کشور درگیر برای از بین بردن مزیت رقابتی ناعادلانه ای که این دستکاری ایجاد کرده است، تعامل خواهد کرد. اگر همه چیز شکست بخورد، ایالات متحده می تواند تحریم های تجاری را علیه طرف مقابل خود ایجاد کند.

تاریخچه مداخله بانک ژاپن

بانک مرکزی ژاپن از زمانی که ین ژاپن در برابر دلار آمریکا در سال 1973 شناور شد، در موارد متعددی فعالانه در ارزهای خارجی مداخله کرده است. بانک مرکزی در 25 سال گذشته بارها مداخله کرده است تا ارز را برای کمک به صادرکنندگان جذاب نگه دارد یا تلاش کند. و تضعیف ارز برای تقویت رشد و تورم. بانک ژاپن در اوایل سال 2000 تسهیلات کمی را در تلاش برای تقویت تورم با پیشنهاد خرید مقادیر هنگفتی از اوراق قرضه دولتی با نرخ های بهره تعیین شده معرفی کرد. این برنامه در موارد متعدد به منظور افزایش تعداد اوراقی که بانک مرکزی خریداری می‌کرد، ارتقاء یافت و اوراق بهادار با پشتوانه دارایی را به ترکیب اضافه کرد و سپس سهام را در سبد دارایی‌هایی که BoJ خریداری می‌کرد گنجاند. بانک ژاپن در حال حاضر بزرگترین دارنده سهام ژاپن از طریق ETF های مختلف است و حدود 50 درصد از بازار اوراق قرضه ژاپن را در اختیار دارد.

بانک ژاپن: راهنمای معامله گر فارکس

نمودار قیمت ماهانه USDJPY یک سری معکوس های بلندمدت شدید را در جفت ارز نشان می دهد، زمانی که بانک مرکزی ژاپن مسیر سیاست پولی را تغییر می دهد.

نمودار قیمت ماهانه USD/JPY

منبع: ProRealTime

صحبت از ین ژاپن بالا و پایین

همانند سایر بانک های مرکزی، ارتباطات بازار یک ابزار ضروری و قدرتمند است که بانک ژاپن از آن برای هدایت ارزش ین استفاده می کند. با نزدیک شدن ارز به یک سطح معین، بانک مرکزی ژاپن در مورد اینکه با چه سطحی راحت است، صحبت بیشتری می کند. اگر ارز برای BoJ خیلی گران شود، آن‌ها سعی می‌کنند «درباره آن صحبت کنند»، در حالی که اگر ارز خیلی پایین باشد، بازار را با «بالا بردن نرخ ارز» متوجه می‌شوند. برای اینکه یک بانک در افزایش یا کاهش نرخ ارز موثر باشد، باید اعتبار بازار یا سابقه حمایت از نظرات خود را با اقدامات مشخص داشته باشد. نمودار ماهانه نشان می دهد که سطح 125.00 برای نزدیک به دو دهه حفظ شده است زیرا بازار به عنوان خط BoJ در شن دیده می شود. اکنون این سطح شکسته شده است.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.